Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Gårdagens utsikt i Skatås.

Bilagor

• PANO_20160518_190041.jpg
    PANO_20160518_190041.jpg
    483.6 KB · Besök: 106
I Uppsala cyklas det mycket konstaterade jag! (verkar väl iofs som det ökat väldigt mycket överallt, med tanke på Matz 1's tråd o dyl. Men iaf, skönaste lasthojjen här :)

Bilagor

• _1050227.jpg
    _1050227.jpg
    130.2 KB · Besök: 130
Tog husbilen till Högbo bruk för att cykla några dagar. Riktigt fina och väl uppmärkta spår här. Gjorde ett besök här med sambon förra sommaren, väl värt ett besök! Det är skönt att det inte är lika mycket mygg nu som förra sommaren ??

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    501.5 KB · Besök: 120
Callus växer helt klart bättre när man är under 30, eller hob. Mindre än 4 månader sedan större delen av tibia och en del av knäet krossades så att ortopederna citat, fick bygga lego, slut citat, så är marran tillbaka på hoj. 250 höjd gjorde han dessutom. Jag blev ganska ordentligt imponerad, och även lite kränkt eftersom jag flåsade nästan lika högt på vägen upp.

DSC08884.jpg

Stefan-L sa:
Tog husbilen till Högbo bruk för att cykla några dagar. Riktigt fina och väl uppmärkta spår här. Gjorde ett besök här med sambon förra sommaren, väl värt ett besök! Det är skönt att det inte är lika mycket mygg nu som förra sommaren ??

Vad tycker du är roligast där?

Körde på förmiddagen en röd led, 20km som inte har något annat namn än mtb 20km (start vid Kolis). Trevlig led som är lite längre av dom som finns här. Rolig och ganska snabb led

På eftermiddagen tog jag mig runt Kemi (svart 4km) och Maja (röd 4,9km). På Kemi gick det ganska långsamt, ganska trixig. Mestadels svår pga mycket mellanstora stenpartier. Maja är riktigt rolig. Delvis singletrack och väldigt snabb. Det finns verkligen möjlighet att bomba på!

Lederna är väldigt väl uppmärkta och det finns cykeltvättar på flera olika platser. Generellt så upplever jag lederna som ganska lätta för sin gradering om man jämför med Hellas leder.

EST sa:
Hittade ni nåt kul??

Nja, det blev en jävla massa grus och en jävla massa helvetesbackar:-) Men lite fin stig här och där. Vi hade ju noll koll och beskrivningarna av lederna är fullständigt kass.
Tror vi kör svart 4 imorrn. Flera som sagt att den är vettig.

Jag lägger upp min gpx från idag. I tråden sen som sagt kolla Strava i Ånnaboda backen + runt göljan en liten bäck mot stan där är det stenig men man måste köra den åt höger så den lurat utför. Höger om man kommer upp på parkeringen...

EST sa:
Jag lägger upp min gpx från idag. I tråden sen som sagt kolla Strava i Ånnaboda backen + runt göljan en liten bäck mot stan där är det stenig men man måste köra den åt höger så den lurat utför. Höger om man kommer upp på parkeringen...

Trevligt, tackar! :-) Synd att det sket sig med vår tajming. Hade ingen aning om vad de i andra bilen pysslade med förrän vi kom fram, så det tog en bra stund efter att ni drog också. Menmen, det vart en trevlig dag i alla fall, även om underlaget inte direkt var vad vi förväntat oss.

Stefan-L sa:
Körde på förmiddagen en röd led, 20km som inte har något annat namn än mtb 20km (start vid Kolis). Trevlig led som är lite längre av dom som finns här. Rolig och ganska snabb led

På eftermiddagen tog jag mig runt Kemi (svart 4km) och Maja (röd 4,9km). På Kemi gick det ganska långsamt, ganska trixig. Mestadels svår pga mycket mellanstora stenpartier. Maja är riktigt rolig. Delvis singletrack och väldigt snabb. Det finns verkligen möjlighet att bomba på!

Lederna är väldigt väl uppmärkta och det finns cykeltvättar på flera olika platser. Generellt så upplever jag lederna som ganska lätta för sin gradering om man jämför med Hellas leder.

Om du inte kört alla så prova palmen, den tycker jag är roligast.

Fixat lite mer grepp:-)

Förlåt för regelbrottet men fick inte ihop bilden till en:-(

Bilagor

• DSC_0755.JPG
    DSC_0755.JPG
    204.8 KB · Besök: 106
  • DSC_0754.JPG
    DSC_0754.JPG
    236.9 KB · Besök: 103
Norge och Ånnaboda ser båda väldigt inbjudande ut, magiskt vackert!

Mitt bidrag kommer från kvällens mini-hets i Änggården
forestbike_small.JPG

IMG_2754.JPG

Fortsatte att trampa runt i Högbo idag, följt av lite cykelmek vid husbilen

Ska testa Palmen imorgon, på inrådan av fredrik168!

Senast ändrad:
Ja varmt är det verkligen idag. Testade Palmen och den var riktigt rolig. Trodde att alla leder i området är flacka men den här var ett undantag...

Nu är det färdigcyklat i Högbo för denna gång. Har rullat hem med husbilen och packat upp hemma. Tisdagsrajd imorgon :)

IMG_2763.JPG

Ja värmen har verkligen kommit tillbaka, skönt. Idag hittade jag ett hopp när jag kollade in en ny stig :)
image.jpeg

Ute idag nästan 3h. Har kommit en del regn ett par dar, så va ganska halt, lerigt o jävligt skoj!
Efter bilden va det dags att ta sig hela vägen ner igen...blandad utför ca 5min.

Ren glädje!

Bilagor

• IMG_1890.JPG
    IMG_1890.JPG
    502.3 KB · Besök: 97
Ute med grabben å lekar :)

Bilagor

• 13248325_576774849166768_5975085834220805094_o.jpg
    13248325_576774849166768_5975085834220805094_o.jpg
    88.5 KB · Besök: 103
Pumpa pumpa pumpa, funkade skitbra med fulmeks kompressorn, provade utan först men det var inte ens nära.
image.jpeg

fresh_forest1_small.JPG

Blev kort sväng i Änggården. Tyvärr kortare än tänkt, då jag slog igenom både bak och fram, vid två enskilda tillfällen. Då suger det att man bara hade med en slang... Bör ta ner min Stumpjumper innan jag börjar lattja allt för mycket på trenduro-gatorna känner jag. Greeden är en riktigt best uppför, men den vill inte riktigt leka enduro.

Dropper post check, Tubeless ett hjul klart och nu drar vi igång med det andra :) självklart görs detta med måttlig ölkonsumtion. :)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    330.6 KB · Besök: 107
Sambal Oelek sa:
I Uppsala cyklas det mycket konstaterade jag! (verkar väl iofs som det ökat väldigt mycket överallt, med tanke på Matz 1's tråd o dyl. Men iaf, skönaste lasthojjen här :)

Såg denna cykel parkerad mellan två buskar imorse. Kan tilläggas att det verkar vara någon som "bor" i den då det låg en man och sov i den.

Stod och kollade på dessa som hoppade runt på stenarna idag. Riktigt skickliga må jag säga. Detta är på gran canaria i amadores.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    227 KB · Besök: 121
tmp_4736-20160528_160018-1273108131.jpg

27 åk blev det visst. Två punkor på tre åk. Sen höjde jag trycket ordentligt...

Ute i brattforsheden i Värmland. Fantastiska stigar, och cambern är som fisken i vattnet (No pun intended)

Bilagor

• 20160528_132308.jpg
    20160528_132308.jpg
    431.7 KB · Besök: 105
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp