Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Rätt gött väder i isaberg idag

Bilagor

• IMG_20160719_114255.jpg
    IMG_20160719_114255.jpg
    339.1 KB · Besök: 81
På väg ner igen. Svårt att cykla när det kommer sån här utsikt :-)

Bilagor

• WP_20160719_16_10_37_Rich.jpg
    WP_20160719_16_10_37_Rich.jpg
    348.8 KB · Besök: 104
Fysatan vad najs det såg ut med lite sol och värme! I Arktis är det fortsatt förjävla blött. Nästan som att det regnar hober och enter. Idag blev det bredställ nedför hela Asko-stigen.

DSC00854.jpg

Jackson sa:
Fysatan vad najs det såg ut med lite sol och värme! I Arktis är det fortsatt förjävla blött. Nästan som att det regnar hober och enter. Idag blev det bredställ nedför hela Asko-stigen.

Ser fint ut trots vädret! Har stigen fått namnet efter att det känns som att åka tvättmaskin?

20160719_175024.jpg

Första turen med nya hojen, en kort runda ner till Östersjön. Det finns lite vinklar att justera, men överlag känns det toppen. Nu kan semestern börja på riktigt!

Man skulle kunna tro det, upplevelsen är inte helt olik. Jag kan bäst beskriva den som "hektisk", iaf när den är blöt. Högst upp är det bara svart snorhal lera, och nere i skogen är det massa spetsiga stenar som är både hala och placerade där man minst behöver dem. Lutning ihållande, men inte idotbrant. Det är bara 500hm, men man känner sig rätt mör efteråt ska erkännas.

Fast ska sanningen fram heter den Asko för att Asko:s stora lager eller vad det nu är ligger nedanför, så man startar i princip från deras parkering.

P7193111.jpg

Där nere ligger Asko, tyvärr bakom kanten och inte i bild.

Jag hade för övrigt inte heller gråtit ihjäl mig över lite dammiga ligurianska stigar och italienskt käk just nu när jag som bäst steker upp en par fiskekakker.

marran sa:
Det är bara 500hm, men man känner sig rätt mör efteråt ska erkännas.

Bara... Tack, det är precis vad man vill höra när man bor i en del av landet där 50hm är en relativt lång utförslöpa på en daglig stigtur.

Slänger in en bild från MTB SM i helgen. Fler bilder hittar ni på länken under bilden.
IMG_1330.JPG

https://goo.gl/photos/pxsXVbU3KMjVC4ka8

Hemska ryggsmärtor inbjuder till internetcykling och montering av den andra hälftens cykel. Numera vänt på stam... ska bara ta mig "tid" att kapa gaffelröret :/

Finsadel på.

Min häck ska fortsätta omatchas med vita handtag och viteloxerade drev fram. FS nästa säsong.

Bilagor

• 20160719_172158.jpg
    20160719_172158.jpg
    520.6 KB · Besök: 98
Fan va alla stenar ser nice ut? gillar å skulle vilja köra på bägge de sista bilderna.

Härliga bilder!

Själv blev det lite leverans åt jobbet och 15km cykling

Bilagor

• 20160719_092246.jpg
    20160719_092246.jpg
    411.1 KB · Besök: 86
Efter kvällsrundan och dagens andra.

När man bor i lägenhet och utan garage är det bara tvätta i biltvätt.

20160719_224240.jpg

Senast ändrad:
Semester och självklart är cykeln med, får man inte plats i bilen så får man bygga på höjden :)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    390.9 KB · Besök: 85
pkarlsson sa:
Efter kvällsrundan och dagens andra.

När man bor i lägenhet och utan garage är det bara tvätta i biltvätt.
haha, smart, att jag aldrig tänkt på det själv. Man borde kunna åka till gör-det-själv tvättar också kanske, borde få halva priset då :)

Tänk på att högtryckstvätt och kullager normalt set inte är någon jättebra idé, i kombination med elaka avfettningar blir det inte bättre direkt. GDS där man kan välja lite mer själv var man riktar strålen och har på diverse medel (samt vissa medel) är nog betydligt bättre isf.

AX3L sa:
Tänk på att högtryckstvätt och kullager normalt set inte är någon jättebra idé, i kombination med elaka avfettningar blir det inte bättre direkt. GDS där man kan välja lite mer själv var man riktar strålen och har på diverse medel (samt vissa medel) är nog betydligt bättre isf.
Hade faktiskt tanken att problem kunde uppstå och körde bara det vanliga autosprutet och inget högtryck. Dessutom endast avspolning.

Kör man tex statoil gds tvätt så har dom iaf här jag bor. Ett program för mc/husbil med bra mycket lägre tryck :)

Strippat hojen på lite fula reflexer samt köpt en flaskhållare i detaljfärg.

Bild från dagens tur i Genarp. Trevligt till en början. :)

IMG_20160721_223932.jpg

Senast ändrad:
sobrius sa:
pkarlsson sa:
Strippat hojen på lite fula reflexer samt köpt en flaskhållare i detaljfärg.

Bild från dagens tur i Genarp. Trevligt till en början. :)

Till en början??
Körde lite fel så blev betydligt längre än jag hade räknat med. Ingen mat under dagen och slut på vatten. Men nu sitter jag här och ska strax sova, så lyckad dag i slutändan. :)

Idag fick jag träna på att hucka lite :) blev inga vurpor idag dock så fick jag två geting stick när jag skulle ta en paus vid en bänk. Ställde cykeln mot bänken och tittade bort i 2 sekunder. När jag tittade tillbaka på cykeln så var det en svärm av getings runt cykeln och mig. Kanske hade jag parkerat i deras bo :)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    404.5 KB · Besök: 88
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp