Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Djen sa:
Min första träningsrunda! Grymt kul! Cyklade på asfalt till skogen där jag irrade runt. Jag gillar verkligen min nya ögonsten!

Läge att tejpa lite skavtejp på gaffeln? Ser ut som vajerhöljen går emot och verkar vara otejpat där.

Okaj - är det en ? tråd så får jag väl plåga er med en cykelgubbebild från idag.

Bilagor

• 20171008_142627.jpg
    20171008_142627.jpg
    344 KB · Besök: 98
Idag var det premiärtur på ny-gamla hoppålek hojen som har fått sig en rejäl överhalning, stackarn har stått färdigbyggd i garaget i snart 3 månader utan att få komma ut och leka, pga skador, husrenoveringar +Annat

DSC_3646.jpg

kaxe sa:
Idag var det premiärtur på ny-gamla hoppålek hojen som har fått sig en rejäl överhalning, stackarn har stått färdigbyggd i garaget i snart 3 månader utan att få komma ut och leka, pga skador, husrenoveringar +Annat

Snyggt att linjera upp däcken inför fotot sådär! ;-)

Första inlägget på forumet. Mitt pågående cykelprojekt som närmar sig färdigt.

Bilagor

• IMG_0513.JPG
    IMG_0513.JPG
    413 KB · Besök: 65
Såhär på hösten är det praktiskt med en bra lövräfsa :D
_DSC0633_edit_1000.jpg

Skön tur i blötan idag. Vilket lyft från utslitna Kenda Slant 6 till nya Rocket Ron för dagen. Plötsligt är det väldigt mycket mer cykelbart över berg och rötter en regnig dag också. Och vilken viktskillnad, otroligt mycket lättare att byta riktning på hjulet. Yes en noob ☺ har haft en uppenbarelse i skogen idag XD

Första inlägget...
Shit va man längtar tillbaka till Finale Ligure...sicket ställe!

Bilagor

• 8DCFD1A1-1659-4875-A039-26BF0B1516E1.jpeg
    8DCFD1A1-1659-4875-A039-26BF0B1516E1.jpeg
    586.2 KB · Besök: 126
Sambal Oelek sa:
aha, det är du som står en meter framför linjen :)

Nja, det är egentligen bara framgaffeln som är så flack i vinkeln att däcket hamnar sådär långt fram ;)

Dagens(häromdagens) bild visar en blåsig eftermiddag. Stackars cyklar.
7B8CE41F-20C5-4900-9B34-F47473037E8A.jpeg

Fixat o grejat en hel del i hemma skogen.

Bilagor

• 20171019_104818.jpg
    20171019_104818.jpg
    483.2 KB · Besök: 73
  • 20171019_115531.jpg
    20171019_115531.jpg
    428.8 KB · Besök: 129
Bengt-re sa:
Djen sa:
Min första träningsrunda! Grymt kul! Cyklade på asfalt till skogen där jag irrade runt. Jag gillar verkligen min nya ögonsten!

Läge att tejpa lite skavtejp på gaffeln? Ser ut som vajerhöljen går emot och verkar vara otejpat där.

Okaj - är det en ? tråd så får jag väl plåga er med en cykelgubbebild från idag.
Akta dig ?!

Såg detta svar först nu. Ska googla mig varm.. Skavtejp, gaffel, höljen....?. Jag har inte tejpat nånstans alls. Silvertejp har jag dock hemma. Cyklade i ridbyxor, gummistövlar och pannlampa häromdagen, så stilpolisen är redan efter mig. ?

Gravhög uppkastad över en man som under växlande öden gjorde sig frejdad genom vittra idrotter.

Bilagor

• IMG_20171020_090643.jpg
    IMG_20171020_090643.jpg
    500.3 KB · Besök: 113
nieves sa:
Gravhög uppkastad över en man som under växlande öden gjorde sig frejdad genom vittra idrotter.
Hm, var är det?

Fick först för mig att det skulle vara ett berömt kapell i Belgien, men efter en snabb googling insåg jag att det inte var fallet. Sen såg jag dessutom att texten är på svenska. Upplösningen är dock för låg för att jag ska greja mer än att det är ett förtydligande av vad som står på gravstenen.

GoranS sa:
nieves sa:
Hm, var är det?

Fick först för mig att det skulle vara ett berömt kapell i Belgien, men efter en snabb googling insåg jag att det inte var fallet. Sen såg jag dessutom att texten är på svenska. Upplösningen är dock för låg för att jag ska greja mer än att det är ett förtydligande av vad som står på gravstenen.

Tycker mig koppla bilden till ett besök på Färingsö. Vet inte var det är. Svartsjö slott kanske?

Tillbaka
Topp