Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hasse#7 sa:GoranS sa:Hm, var är det?nieves sa:Gravhög uppkastad över en man som under växlande öden gjorde sig frejdad genom vittra idrotter.
Fick först för mig att det skulle vara ett berömt kapell i Belgien, men efter en snabb googling insåg jag att det inte var fallet. Sen såg jag dessutom att texten är på svenska. Upplösningen är dock för låg för att jag ska greja mer än att det är ett förtydligande av vad som står på gravstenen.
Hasse#7 sa:Tycker mig koppla bilden till ett besök på Färingsö. Vet inte var det är. Svartsjö slott kanske?
Det är Lovö kyrka, hela texten lyder:
text sa:På drottning Lovisa Ulrikas befallning är denna gravhög uppkastad över en man, som under växlande öden gjorde sig frejdad genom vittra idrotter, riddaren av Nordstjerneorden och hovkanslern Olof von Dahlin. En gång lärare åt den unge prins Gustav.
Genom sina förtjänster vann han ett rum i sina medborgares hågkomst. Han var en sedernas granskare, mer skarpögd än Argus och dock ej trumpen, en skald ledd av Apollo själv. En fäderneslandets hävdatecknare ledd endast av sanningen. Han var född 1708 och dog 1763, må torvan vara honom lätt, liksom han lättade de kungliga mödorna med sitt fina och ädla skämt
Det ligger en annan där med som det står om men jag tog det viktigaste. Konstiga formuleringar och kommateringar, fick nog ner hela texten rätt. Någon som känner igen sig i superlativen?
Det frejdar mig att genom att växla kunna kasta mitt Argusöga på dylika ting och nedteckna dessa åt medborgarnas hågkomst!Hasse#7 sa:Tack för att du redde ut detta nieves.
nieves sa:Det frejdar mig att genom att växla kunna kasta mitt Argusöga på dylika ting och nedteckna dessa åt medborgarnas hågkomst!Hasse#7 sa:Tack för att du redde ut detta nieves.
tack, jag satt där på bryggan och åt lite "frukt" ;) och pausade ett tag, riktigt härligt var det.JojjeM sa:Grym bild SO.
/Johan
Makten sa:Sjukt blött i Stockholmsskogarna för tillfället. Och halt. Snorhalt.
mikipedia_ sa:Ser iaf sjukt roligt ut, slipp’n sliding?
Makten sa:mikipedia_ sa:Ser iaf sjukt roligt ut, slipp’n sliding?
Kanske får montera fulstänkan ändå.
mikipedia_ sa:Nej för fan, inte besudla den fina cykeln med en sån styggelse!
Det är grejer med vatten tätta byxor/shorts eller ull underkläder så man är varm trots blötan?
Olov.L sa:Fin tur idag! Man får passa på innan det kommer för mkt snö..
Walle tror jag han heter. Imponerande lång flygtur på honom. Måste ha känts en del i landning.C-dale sa:The bäckenbottom is nådd!
Ville/Valle? som hoppade skiten ur allt o alla på dagens hopptävling i samband med Alebackens Halloween DH.
Jofa hade bleknat..
Du skulle haft en Fatbike! ;)fredrik168 sa:Körde fast lite!
Rattnalle sa:Den där axeln har nog gjort sitt.. :)
Bara en synvilla att den inte har kvar sin ursprungliga diameter alltså? ;)mikipedia_ sa:Rattnalle sa:Den där axeln har nog gjort sitt.. :)
Nä nä dom går så smutt å fint nu med lite nytt fett?
Rattnalle sa:Bara en synvilla att den inte har kvar sin ursprungliga diameter alltså? ;)mikipedia_ sa:Rattnalle sa:Den där axeln har nog gjort sitt.. :)
Nä nä dom går så smutt å fint nu med lite nytt fett?