Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

IMG_20180225_114736-01.jpeg

- Aaah, äntligen lite skön kyla och fluffig "fjällvärldssnö" i Bohuslän! :-)

Minus 10 - 12 grader och knarrande underbar snö ikväll, fantastiskt bra fäste med Nobby Nic 3,0 som tuggar sig fram nästan överallt med lagom lågt lufttryck, extremt mycket bättre framkomlighet och flow än min gamla hoj med smala 2,4-tumsdäck.

026.JPG

Inte mycket trafik idag

Bilagor

• 20180228_114214.jpg
    20180228_114214.jpg
    831 KB · Besök: 96
Ibland får anpassa cykeln till pendlningsvägen. 2,8" 6Fattie var perfekt i snömodden på cykelvägarna imorse :)
DSC_03951.JPG

Steensma sa:
Ensam i Capital Bikepark ikväll :)

Härligt ändå!

Synd att det är så långt dit. Många roliga dagar har man haft i den hallen.

Här är en bild från en av de senaste gångerna jag var där, typ 2 år sedan... Inte jag på bild utan jag bakom kameran.

IMG_20160212_084917.jpg

H. sa:
Steensma sa:
Ensam i Capital Bikepark ikväll :)

Härligt ändå!

Synd att det är så långt dit. Många roliga dagar har man haft i den hallen.

Här är en bild från en av de senaste gångerna jag var där, typ 2 år sedan... Inte jag på bild utan jag bakom kameran.
Var riktigt skönt att vara ensam, då man är nybörjare och inte vill vara i vägen för andra ;)

NLC sa:
tarkovskij sa:
NLC sa:
tarkovskij sa:
Uj, idag var det visst kallare.

Najs. Vad är det för kokosgaffel?

Bontrager HCM.

Köpt av någon från Bjärred som jobbade på Ideon (hämtade ut den i receptionen så fick aldrig se personen, var det du?)

Njet kamrat, det låter inte som jag.

Ok, en Nicklas Säfström ser jag så här i efterhand.

Bontragern är helt ok; lätt och sväljer stötar. Men originalgaffeln är så extremt mycket sexigare att jag funderar på att byta tillbaks trots att den är bra mycket tyngre.

Kort pause från dagens tur

Bilagor

• 20180301_124917.jpg
    20180301_124917.jpg
    295.6 KB · Besök: 84
einfinity sa:
Norrhoppan sa:
Balsam för själen. Skoterspår, solsken och min fatbike Herr Blåbär.

Ser fantastiskt ut!! Hur kallt har ni? Umeå?

Igårkväll när vi körde samma sträcka ungefär, 17 km i pannlampans & månskenet istället var det ca -17 idag midsommarvärme med sisådär -8 "bara"! :)

Senast ändrad:
Norrhoppan sa:
einfinity sa:
Norrhoppan sa:

Igårkväll när vi körde samma sträcka ungefär, 17 km i pannlampans & månskenet istället var det ca -17 idag midsommarvärme med sisådär -8 "bara"! :)

Jisses! -17 ? Jag har aldrig konditionstränat i den kylan. Måste bita ordentligt i lungorna. Här har vi -10 och det känns liiite på gränsen till för kallt för att ta sig ut. Impad! ??

Senast ändrad:
einfinity sa:
Norrhoppan sa:
einfinity sa:
Norrhoppan sa:

Jisses! -17 ? Jag har aldrig konditionstränat i den kylan. Måste bita ordentligt i lungorna. Här har vi -10 och det känns liiite på gränsen till för kallt för att ta sig ut. Impad! ??

Har en lika tossigt träningskamrat som peppar å drar ut mig på upptåg han körde även Vintervättern i år & vi ska sällskapa på fatbike racet uppe i Nalovard /fjällen nästa helg med. Imorgon äre uppstigning 05:10 för Vincitore frukost trampning innan frulle på Scandic Plaza kl 07 :) ler.

Ännu en kväll i Capital bikepark! Övning ger färdighet :P

Bilagor

• 20180301_192046.jpg
    20180301_192046.jpg
    256.4 KB · Besök: 127
Trött på tågstrul så blev hemmajobb idag. Härligt vinterväder på lunchpromenaden med vovven som älskar snö.

IMG_2944.JPG

/Johan

Otway Odyssey, 2018/02/24 - Efter ca 90km och runt 2000 höjdmeter på min singlespeed så var jag lite trött, men var tvungen att hålla fokus till 100% genom de sista 10 kilometrarna och som bestod av enbart utmanande singletrack med ytterligare ca. 300m klättring.
Vid det här laget var det två tankar som konkurrerade i hjärnan: "Är det inte fucking över snart?!" och "Fan vad jag älskar den här skiten!"

2018.02.24_001.jpg

Egress sa:
Otway Odyssey, 2018/02/24 - Efter ca 90km och runt 2000 höjdmeter på min singlespeed så var jag lite trött, men var tvungen att hålla fokus till 100% genom de sista 10 kilometrarna och som bestod av enbart utmanande singletrack med ytterligare ca. 300m klättring.
Vid det här laget var det två tankar som konkurrerade i hjärnan: "Är det inte fucking över snart?!" och "Fan vad jag älskar den här skiten!"
...aha... MTB Marathon, grymt coolt! Måste vara jobbigt men härligt. Fet bild du hade där!

Sambal Oelek sa:
...aha... MTB Marathon, grymt coolt! Måste vara jobbigt men härligt. Fet bild du hade där!

Var nog bland det jobbigaste jag gjort, men trots kramp och smärta så var det helt klart värt det. Sjukt fin dag på cykeln.
Tog mig 6 timmar och 10 minuter, satsade på under 6, men de sista 2 milen var tunga som fan. Hamnade på plats 131 av 310 deltagare. Ser det som godkänt. :)

Tillbaka
Topp