Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

20210131_105544.jpg

bakdäcket lät som en marackas när man skakade på det.. tjusigt ljud men så vill vi ju inte ha det tänkte man.. hittade en hand full med små klumpar och kanske ett världsrekord i klet klump ??? Att den ens har fått plats i däcket med en cushcore där i är lute av ett mysterium??

A5F36AC7-A0E8-40D9-8D7E-1D19BE128ABA.jpeg

Har ni det blåsigt eller är det sen snöstormarna?
Lär väl vara mycket blötsnö som nu frusit fast i topparna, krävs inte mycket för att träden ska knäckas då. Skogsägare uppmanas att inte ge sig ut i skogen och inventera skador i bestånden nu utan vänta tills efter nästa blidväder, eftersom det anses för farligt just nu. Värt att tänka på.

Lär väl vara mycket blötsnö som nu frusit fast i topparna, krävs inte mycket för att träden ska knäckas då. Skogsägare uppmanas att inte ge sig ut i skogen och inventera skador i bestånden nu utan vänta tills efter nästa blidväder, eftersom det anses för farligt just nu. Värt att tänka på.
? tur man har hjälm... ger ju iaf en känsla av falsk trygghet.... ?

Ja, vad kan jag säga om dagens tur... vackert, ja.... !! Bra flyt, härlig cykling..? Not so much.... totalt ospårat efter tisdagens snö- dump.. det blev en stor del putta/släpa cykel, några fula ord och x liter svett innan jag forcerat mig igenom 10 km i djupsnö... självklart vänder jag inte efter de första km utan tänker att det kanske blir bättre...Och när jag väl är 5 km in är det ju meningslöst att vända ?
20210204_094800.jpg

Ja, vad kan jag säga om dagens tur... vackert, ja.... !! Bra flyt, härlig cykling..? Not so much.... totalt ospårat efter tisdagens snö- dump.. det blev en stor del putta/släpa cykel, några fula ord och x liter svett innan jag forcerat mig igenom 10 km i djupsnö... självklart vänder jag inte efter de första km utan tänker att det kanske blir bättre...Och när jag väl är 5 km in är det ju meningslöst att vända ?Visa bilaga 468117
Härligt! Jo precis sånt engagemang jag brukar ta till! ??

Tillbaka
Topp