Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Men vad härligt det är nu!! XC-pendling till jobbet.

20220516_100259.jpg

Håller precis på att gå upp till 100% arbetstid efter att ha jobbat 75% i några år. Motivationen att göra saker när man kommer hem från jobbet sjönk raskt, men jag orkade ta en liten skymningstur efter middan i alla fall. ?

DSCF4765_2048.jpg

Dofterna...
Idag var det plötsligt tryckande varmt himmavid, lite lätt sommarregn ikväll på det. Tog sedan en liten kvällsprommis, och dom dofterna! Finns det något vackrare än försommaren, och dom här tunga dofterna som regnet lockar fram från hägg eller syren eller vad det är (är stabo).

Egentligen fusk, bilden från en prommis, inte cykeltur (har dock tagit en liten cykeltur tidigare idag).

kvallsprommis_ed.jpg

Bättre hälften funderar på om han ska rulla eller hucka... ? (även vi besökte Norrort idag, men mer Hummelmora än Görväln...).Visa bilaga 556649

Då var vi också i Hummelmora. Tror att din bild är tagit 500 meter norr av min.

PS: alla vet väl att man ska göra framåtvålt ner i vattnet?

Senast ändrad:
Sonen ville inte köra i Hellas idag, men Görväln var klart godkänt, som man ser på bilden.

Visa bilaga 556625
Om sonen gillar utför, stök och lite drop/hopp borde ni besöka Masmoberget nån dag, från PhettoSvetto till Ramknäckarn och allt där emellan på Trailforks. Lätt ett av Stockholms bästa ställen!

Sommarsulorna monterade. Nu kom ju dock regnet ... Så stigarna kanske inte är så torra länge ☺️??Visa bilaga 556619
Den där däckkombon är jag lite nyfiken på! Har kört NN fram och RockRazor bak när det är torrt och tänkt att WW som bakdäck kanske är en bättre kompromiss (eller t o m WW fram och RR bak för superrull…)

Den där däckkombon är jag lite nyfiken på! Har kört NN fram och RockRazor bak när det är torrt och tänkt att WW som bakdäck kanske är en bättre kompromiss (eller t o m WW fram och RR bak för superrull…)
Yes tanken är lättrullat på torrt. Har andra aluhjul som åker på vid enduro bikepark. Hann ej testa dem, blir en tur imorgon återkommer med vad jag tyckte

Tillbaka
Topp