Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Kisspaus i skogen gav oväntat resultat! ?

IMG_20230723_141815-01.jpeg

Idag var det äntligen dags för långtur! Min fantastiska sambo agerade shuttle och släppte mig och @utbrott ute i Härryda, med drygt tre mil stigcykling hem till Skatås. Kunde inte valt en bättre dag heller, en sällsynt lucka i regnschemat med 19 grader och sol.

Hade dock bara kört 1 km när jag hörde ett metalliskt "ping". Lyckades inte hitta vad det var och körde på, men fick ganska omgående punktering. Visade sig att en eker gått av och punkterat tubelesstejpen. Försökte mig på ett fulmek, men det höll inte tätt så ut med insert och i med slang. Jag hade i alla fall med mig en soppåse att vika ner inserten i, så jag slapp klägga ner hela packningen. Ska nog lägga soppåse till standardpackningen, väger ju inget och tar ingen plats heller.

Så efter lite onödigt dramatisk start på turen rullade det sedan på rätt bra, och slangen höll hela vägen i mål. Verkligen superfina stigar med bra flow här ute.

IMG_8396.jpeg

Björkös bästa stigar utlovades. Får konstatera att vi nog är rätt bortskämda här på fastlandet. Som det gärna blir när det är främst promenadstigar så pendlar det mellan helt slätt och otekniskt till plötsligt supertekniskt men utan något som helst flow. Hittade i alla fall lite skojiga berms och till och med ett hjälpligt försök till north shore sketch. Vädret var i alla fall finfint och jag avnjöt en bra fika nere vid vattnet innan nöjd rullade hem med två mil stig i benen.
Visa bilaga 640821
Björkö! Vilka ungdomsminnen som dyker upp.
Utan cykel men inte desto mindre äventyrliga.
Tack för den flashbacken!

Tillbaka
Topp