Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Varmt att cykla mitt på dagen idag. Dock välbehövligt. Tänkte att jag skulle våga köra lite tuffare när jag ändå var arg men tji fick jag ?. Hittade en ny stig så att jag kan få två roliga partier på två olika andra stigar i samma åk. Alltid något.
20240806_141128.jpg

Hemkommen, gjort prover o tester samt samtal med läkare , allt ser bra ut "värdena" . Men misstänker att det kan va en inflammation i bröstmuskeln, så käka lite ipren o alvedon samt vila några dagar och sen ev komma och göra nya prover och träffa läkaren igen. Hade lite högre p-tronin ? Men verkar ligga lite högre på det värdet då det va likt förra gången jag va och kollade. Ska väl tilläggas att jag går igenom mycket annat samtidigt som frestar pysikiskt ( så även ångest,stress är med räknat).

Fyfan. När man vet att slaget (och plånboken) redan är förlorat. Bara bita ihop, betala, och komma igen.

Hoppas på bra cykelaffärer i krokarna!
Lite så. Redan vid första haveriet var det uppenbart pga totalt krossad fälg, men att den inte ens gick att nöd-rulla ner med slang gjorde vederbörande något besviken.

Tips på välsorterad cykelaffär mellan San Pellegrini och Paganella imorgon mottages tacksamt.

Flera haverier ledde fram till denna bild.

Visa bilaga 717826
Ett slumpmässigt stopp i en cykelaffär av modell XXL-lada som dök upp bredvid motorvägen levererade snabbt ett komplett Newmen-hjul av exakt rätt specifikation så allt ordnade sig. Att ha kompressor med sig på resan är äkta lyx när man ska hetsbyta däck.

Så nu bärs på Rifugio Orso Bruno.

IMG_5286.jpeg

Senast ändrad:
Visa bilaga 718122

Dottern (8) och jag körde ett varv i Hackstaspåret. Hon tyckte det var kul och höll humöret uppe hela vägen. Hoppas på fler MTB-turer i framtiden.
Att cykla med barn handlar om så mycket mer än bara just att cykla ?
Jag har redan nu börjat övertala min dotter på 8 år att hänga med på Vasa 30.

Tillbaka
Topp