Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

packa nysnö
IMG_5319.webp

IMG_2946.webp

Envis liten pyspunka idag som guckan av någon underlig anledning inte tätade. Förvisso fem månader sedan vätskan hälldes i men ändå...

Jag har ju talat mig varm för Muc-Offs vätska som jag använt i fem år utan minsta problem på iaf sju olika cyklar och en massa olika däck, men nu blir man ju lite putt.

Som vanlig fint i Paradiset, men mycket mer snö än vi förväntade oss som leda till sjal rötter. Jag och sonen ramlade precis samtidigt när vi drog framhjulet på en stor step-up, men vi överlevde. Lite is på sjöarna och småbitarna gjorde en ett riktigt vackert ljud i vinden.

2025-03-15-18-14-54-587.webp

Tror du har alldeles rätt Berk, iallafall när det gäller mig. Kört mkt i Hellas där det kan vara vasst här och där, och varit orolig att få problem och sen inte kunna cykla de 8 kilometrarna hem när jag kommer ur skogen... Har kört med tubeless och korv så denna rädsla är väl obefogad men sitter ändå kvar...
Inga problem att punka med korv om man råkar tappa fokus vid fel tillfälle.

Tycker den där kalkylatorn visar "garanterade punkavärden" för mig.

Inga problem att punka med korv om man råkar tappa fokus vid fel tillfälle.

Tycker den där kalkylatorn visar "garanterade punkavärden" för mig.
Som i att "garanterat få punka", definitivt.

Jag fick detta. Kör jag mindre än 1,4 fram och 1,6 bak kommer jag nästan garanterat hem med punka. Växlar jag den till "Enduro" trots att jag mest cyklar Göteborgs-XC så får jag typ det tycker jag faktiskt använder.

Däremot gör den otroligt liten skillnad på "medium" och "thick" casing. När jag cyklar utför med SuperGravity-däck kan jag ha typ de här trycken, samma på DH:n som har ännu tjockare däck (Michelins 3ply).

1742145611155.webp

Växlar jag den till "Enduro" trots att jag mest cyklar Göteborgs-XC så får jag typ det tycker jag faktiskt använder.

Jag tror att terrängen kring Göteborg och Stockholm är mycket tuffare än genomsnittet och ska klassas som enduroterräng. T.ex. är nästan varje sten i Hellasgården vassare än alla stenar jag har sett på stig i Tyskland.

Jag tror att terrängen kring Göteborg och Stockholm är mycket tuffare än genomsnittet och ska klassas som enduroterräng. T.ex. är nästan varje sten i Hellasgården vassare än alla stenar jag har sett på stig i Tyskland.
I Tyskland får man väl iofs mest cykla där det är tillrättalagd, men ja det ligger nåt i det.

Som i att "garanterat få punka", definitivt.

Jag fick detta. Kör jag mindre än 1,4 fram och 1,6 bak kommer jag nästan garanterat hem med punka. Växlar jag den till "Enduro" trots att jag mest cyklar Göteborgs-XC så får jag typ det tycker jag faktiskt använder.
För mig är den spot on, kör på 21/23 i Göteborgsterrängen. Dissector 3C EXO, korv i däcket bak. Går upp 2 psi om det ska köras park eller bröt, men det är det ju sällan här i krokarna.

1742150363824.webp

För mig är den spot on, kör på 21/23 i Göteborgsterrängen. Dissector 3C EXO, korv i däcket bak. Går upp 2 psi om det ska köras park eller bröt, men det är det ju sällan här i krokarna.

Visa bilaga 757336
Korv är väl skillnaden då. Jag spar min extra vikt till mer seriös cykling utför i form av tyngre däck istället för korv dock.

Vad är förresten grejen med att använda icke-SI-enheter?

Tillbaka
Topp