Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Det var lite kyligt 500möh

Bilagor

• 1746650242804.webp
    1746650242804.webp
    432.6 KB · Besök: 41
Riktigt roligt körning med ungdomsgruppen idag. Alla har blivit bättre, inklusive ledaren. Då och då lite svårt som ledare när ett galna bra barn vill droppa något som de flesta inte borde prova (vassa sten i landningen och sånt). Säger man nej?

2025-05-11-14-04-48-818.webp

Senast ändrad:
Går den att rulla?!? Kanske nu med alla extra stenar under kanten.
Jag brukar droppa den för att hålla vanan uppe.

Ja, den går att rulla var sonen dropper på bilden. Den går att rulla "enklast" i mitten och man kan även rulla den på högersidan.

EDIT: man bor dock rullar den precis: man kan skrapa kedjan/bash, pedal eller vevarmen på kanten.

Senast ändrad:
Nästan en heldag på först Holavedsleden från Gränna-Örserum och sedan Bauerleden tillbaka till Gränna. Kanonfina utförssegment längs Holavedsleden (och mtb-spår på GBOK i Gränna).
Bild från Holavedsleden, spång med begränsad cykelanpassning 🤣
IMG_4264.webp

Nästan en heldag på först Holavedsleden från Gränna-Örserum och sedan Bauerleden tillbaka till Gränna. Kanonfina utförssegment längs Holavedsleden (och mtb-spår på GBOK i Gränna).
Bild från Holavedsleden, spång med begränsad cykelanpassning 🤣
Visa bilaga 768430
Fint detta lät då! 🙂
Jag är i Gränna knappt en gång per år. Har bara kört på GBOK och lite på Bauerleden nedåt Röttle. Örserum låter som en bra utflykt. Hur tekniskt är det på vandringsleden? Ser att Trailforks har en "blå" stig österut från Tegnértornet. Blått brukar vara lagom för mig.

Fint detta lät då! 🙂
Jag är i Gränna knappt en gång per år. Har bara kört på GBOK och lite på Bauerleden nedåt Röttle. Örserum låter som en bra utflykt. Hur tekniskt är det på vandringsleden? Ser att Trailforks har en "blå" stig österut från Tegnértornet. Blått brukar vara lagom för mig.
Jag tror att ett kort segment av just den blå stigen ”Rear of Tegner” nog kan kallas rött, men det går ju bra att gå ner den lilla biten om man vill, resten är blandning av blått och grönt. Detsamma gäller Bauerleden tillbaka från Bunn, där en kort bit på Stravasegmentet ”The dirty way down” ner till Vättern möjligtvis är rött. Man får utstå en del grustransport från Örserum till Bunn/Bauerleden om man kör som vi gjorde. Missa inte ”ride in” till trerätters lunch på Bauergården innan returen mot Gränna 😄. Finns ju självklart de som tar det här som en XC-snabbrunda i rasande fart från Huskvarna/Jönköping, men för min ork/skills är det bättre med stigcykel och ”njuttempo”…

1747070977079.webp

1747070927039.webp

Jag tror att ett kort segment av just den blå stigen ”Rear of Tegner” nog kan kallas rött, men det går ju bra att gå ner den lilla biten om man vill, resten är blandning av blått och grönt. Detsamma gäller Bauerleden tillbaka från Bunn, där en kort bit på Stravasegmentet ”The dirty way down” ner till Vättern möjligtvis är rött. Man får utstå en del grustransport från Örserum till Bunn/Bauerleden om man kör som vi gjorde. Missa inte ”ride in” till trerätters lunch på Bauergården innan returen mot Gränna 😄. Finns ju självklart de som tar det här som en XC-snabbrunda i rasande fart från Huskvarna/Jönköping, men för min ork/skills är det bättre med stigcykel och ”njuttempo”…

Visa bilaga 768566

Visa bilaga 768565
Härligt, nu längtar jag efter semester. ☀️
Det där skulle bli min "biggest ride" kan jag säga. 😅

Tillbaka
Topp