Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

IMG_4390.webp
30 grader och glömde vattenflaskan hemma… Otur. Så jag blev tvungen att göra ett pitstop.

Upp med en RR tråd! Jag tänkte smita dit till veckan och tar gärna alla tips jag kan få 🥰
Det är värt slitet att ta sig till toppen. Utan tvekan.

Och har du ingen familj/barn att tänka på skulle jag hosta upp för trailpass med två liftåk per dag. Då kan du få fina åk ner via dh-parken också. De två handgrävda röda lederna/avstickarna (blizzard+lightning) var bra men den gröna (blå på trailkartan) fjälleden var också riktigt fin.

I övrigt är det bara att snurra runt så hittar du vad du gillar. Lederna söder om sjön kan du ta om du får tid över eller tröttnat på fjällparken. Det vi såg (Stenrutsleden) var lite mähä.

Det är värt slitet att ta sig till toppen. Utan tvekan.

Och har du ingen familj/barn att tänka på skulle jag hosta upp för trailpass med två liftåk per dag. Då kan du få fina åk ner via dh-parken också. De två handgrävda röda lederna/avstickarna (blizzard+lightning) var bra men den gröna (blå på trailkartan) fjälleden var också riktigt fin.

I övrigt är det bara att snurra runt så hittar du vad du gillar. Lederna söder om sjön kan du ta om du får tid över eller tröttnat på fjällparken. Det vi såg (Stenrutsleden) var lite mähä.
Den här sträckan är kul som en kort ToR utflykt:
Pilgrimsleden Lofsdalen on Trailforks
Klassiskt skogsbröt utför.

Paradiset 🥰 Får nöja mig med 1v i Lindvallen senare i sommar.

Vad kör du på för cykel? Vad tror du fungerar bäst all round i Lofsdalen?
Jag kör på en Transition Spur med 120/120 i slaglängd. Lite grövre bakdäck på denna resa än jag använder i hemmaskogarna. Det har känts helt perfekt. Många hade säkert uppskattat lite mer slaglängd på tex leden från toppen och om man vill åka nåt i bikeparken men jag tyckte min funkade ypperligt till allt.

Tillbaka
Topp