Dagens fulmek-tråden
Uttaget i ramen för kedjan är ju weltklasseNu funkar alla växlar! Bakbromsen sitter på även! Allt svetsat utan mätverktyg men med Öl i kroppen!
Visa bilaga 562456
Visa bilaga 562457
Uttaget i ramen för kedjan är ju weltklasseNu funkar alla växlar! Bakbromsen sitter på även! Allt svetsat utan mätverktyg men med Öl i kroppen!
Visa bilaga 562456
Visa bilaga 562457
Flaskan når man lätt :)Går det nå flaskan när man cyklar?
Snyggt byggt, fräsig kärra
Sjukt stolt över uttaget där! 😂Uttaget i ramen för kedjan är ju weltklasse
Räknar med att du monterat ett säte åt mig på nedre toptuben då jag kommer tillbaks till stan!Nu funkar alla växlar! Bakbromsen sitter på även! Allt svetsat utan mätverktyg men med Öl i kroppen!
Visa bilaga 562456
Visa bilaga 562457
Kan svetsa en pakethållare med ryggstöd åt dig!Räknar med att du monterat ett säte åt mig på nedre toptuben då jag kommer tillbaks till stan!
Perfekt fulmek/fixie-konvertering.Inte fulmek men fult mekat.. saknade en kedjepiska.
Visa bilaga 562849
Så glad att du fixat den! Den där jäkla glappande bakskärmen, förlåt, men skitirriterande var den. Okej att klockan är 12 minuter efter 12 men det här är ändå dagens hittills bästa nyhetInnan dess hade jag problem med Bakskärmen.
Så glad att du fixat den! Den där jäkla glappande bakskärmen, förlåt, men skitirriterande var den. Okej att klockan är 12 minuter efter 12 men det här är ändå dagens hittills bästa nyhet
det räcker med att låsa kransen mot ett ekerkors med hjälp av en pinne eller skruvmejsel. slutat använda min kedjepiska:)Inte fulmek men fult mekat.. saknade en kedjepiska.
Visa bilaga 562849
Skaffade styrväska som sitter såpass högt att styret inte längre är kompatibelt med lampa.
Visa bilaga 566904
Hmmm, vad göra? Jag vill ju synas i skymningen!
Man börjar rota i alla lådor och klura så hjärnan ryker... Just det! Har ju fästhål på gaffeln. Om man kunde sätta en lång skruv där och nån moj som lampan kan sitta på. Eureka!
Visa bilaga 566905
Ett stycke styrdistans med topplock på vardera sidan verkade funka trots M4-skruv istället för M5. Dock var det lite väl glappt på baksidan, men som tur var passade två ventilmuttrar helt perfekt i hålet.
Visa bilaga 566908
Skruva fast på gaffeln med lite Loctite 243...
Visa bilaga 566906
Och vips har vi oss ett lampfäste.
Visa bilaga 566907
Sedan bilden togs har jag flyttat ner hela rasket till ett lägre hål, så lampan syns "genom hjulet" även från andra sidan. Torde vara lite säkrare.
PS. Ja, jag vet att mina skärmar sitter fyra meter från däcket.😁 DS.
Jaja, men det är ändå ett snabbt ihopkok av delar som råkade finnas i lådorna! Alltså fulmek; kanske av det mindre fula slaget dock. 😁Hmm, kolfiber, skruv, ingen eltejp ...
Det där var ju riktigt listigt, men vette fan om det platsar i fulmeck....Skaffade styrväska som sitter såpass högt att styret inte längre är kompatibelt med lampa.
Visa bilaga 566904
Man börjar rota i alla lådor och klura så hjärnan ryker... Just det! Har ju fästhål på gaffeln. Om man kunde sätta en lång skruv där och nån moj som lampan kan sitta på. Eureka!
Visa bilaga 566905
Ett stycke styrdistans med topplock på vardera sidan verkade funka trots M4-skruv istället för M5. Dock var det lite väl glappt på baksidan, men som tur var passade två ventilmuttrar helt perfekt i hålet.
Visa bilaga 566908
Visa bilaga 566906
Visa bilaga 566907
Sedan bilden togs har jag flyttat ner hela rasket till ett lägre hål, så lampan syns "genom hjulet" även från andra sidan. Torde vara lite säkrare.
Jag har gjort precis samma lösning förut 😂 funkar utmärkt!Skaffade styrväska som sitter såpass högt att styret inte längre är kompatibelt med lampa.
Visa bilaga 566904
Visa bilaga 566905
Visa bilaga 566908
Visa bilaga 566906
Visa bilaga 566907
Jaja, men det är ändå ett snabbt ihopkok av delar som råkade finnas i lådorna! Alltså fulmek; kanske av det mindre fula slaget dock. 😁
En förmildrande omständighet kanske är att jag sågade sönder fästet för styrväskan med bågfil, för att det skulle passa på cykeln?Ursäkta mig, men måste säga att du är inte kapabel till fulmek.
Då mitt förra fulmek inte föll i god jord kompenserar jag med ett fulare fulmek.
Antiskrammeldämpning av ett klyvt skumgrepp + eltejp.
Visa bilaga 567045
Tyvärr skramlar det en del ändå, och jag fattar verkligen inte var eller hur.Börjar tro att det är själva bakväxelns cage som slår och har sig. Kanske för att Onyx-navet har direktingrepp och därför drabbar cykeln med betydligt mer "pedal kickback" än andra nav.
Då mitt förra fulmek inte föll i god jord kompenserar jag med ett fulare fulmek.
Visa bilaga 567045
Tyvärr skramlar det en del ändå, och jag fattar verkligen inte var eller hur.Börjar tro att det är själva bakväxelns cage som slår och har sig. Kanske för att Onyx-navet har direktingrepp och därför drabbar cykeln med betydligt mer "pedal kickback" än andra nav.
Nä.Kassetten är inte lös/glapp?
Funtar på att låna en gopro och sätta på bakramen nånstans!Bara rigga upp kameran på ett stökigt parti och filma!
Fan. Jag som tänkt köpa sån, men då är det nog ingen vits.Jag kör med en såndär STFU på min ibis och skrammlet är där också. Tror det är en Ibis feature 🤷♂️
Jobbigt när det blir sådär.... jag kör expander på de flesta cyklarna numera. Så slipper man starnuteländen. Bra meckat!En bult ville inte skruvas ur ut stjärnmuttern. Det visade sig att jag har tryckt in dem lite snett och kanske inte tillräckligt djupt. Till sist lossnade stjärnmutterns innersta gängade del och började snurra tillsammans med bulten.
Med massa jävlande, Pedros däckjärn som hävarm, topcappens silvriga bitar flygande där och här, lyckades jag dra bulten högt nog för att kunna såga den itu. Sedan var det bara att trycka stjärnmuttern ner tills den föll ur ut styrröret, och skynda mig till cykelbutik efter nya topcap, stjärnmutter och styrstam som har offrats i processen.
Visa bilaga 566964
Visa bilaga 566973
Visa bilaga 566974
Har för mig jag läste att någon bytt till 36 poe från onyx/hydra och upplevde ibis länkage mkt mer smooth. Eller så är det just dw som vinner mest på ochain 😉Då mitt förra fulmek inte föll i god jord kompenserar jag med ett fulare fulmek.
Visa bilaga 567045
Låter inte helt omöjligt faktiskt. Tror hojen blev värre när jag bytte nav, även om jag inte minns att jag reagerade på det just exakt då. Mer oföljsam också, inte bara skrammel.Har för mig jag läste att någon bytt till 36 poe från onyx/hydra och upplevde ibis länkage mkt mer smooth. Eller så är det just dw som vinner mest på ochain 😉
Du måste ju klämma över shimsen. 😀Fulölsfulmek: försökte tillverka shims av en ölburk för att shimsa upp ett styre med något smal diameter. Funkade inget vidare tyvärr.
Haha! Testade ”shimsen” även på rätt ställe, men jag gav upp och monterade ett annat styre som inte var ett tunt barnstyre istället!Du måste ju klämma över shimsen.
Jag gjorde exakt samma med min, 6mm masonit blev det..😁Stagade upp den svajiga styrväskan med en bit masonit, givetvis sämre begagnad. Nu håller den sig upprät även med 1,5 kilo kamera i.
Visa bilaga 568903
Stagade upp den svajiga styrväskan med en bit masonit, givetvis sämre begagnad. Nu håller den sig upprät även med 1,5 kilo kamera i.
Visa bilaga 568903