Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tätt än?Halv-OT, men läckande kylarslang på grabbens moppe blev fullagad:
Visa bilaga 685481
Visa bilaga 685482
Håller än så länge ??Tätt än?
Köpte ett framhjul som saknade täcklock till runt end-caps och lyckades inte hitta nya till ett vettigt pris.
Visa bilaga 686345
Efter en stunds letande hittade jag lösningen på Hornbach's VVS avdelning, 32mm ändproppar.
Visa bilaga 686348
Lite bearbetning senare.
Visa bilaga 686349
Visa bilaga 686350
Resultatet efter en omgång med sprayburken.
Visa bilaga 686352
Visa bilaga 686354
Mm, insåg att jag var på väg mot finmeck med målningen. My bad, skall försöka undvika sådana misstag i framtiden.Utan sprayburk hade det varit en fin fulmek, nu är det på gränsen.
Mm, insåg att jag var på väg mot finmeck med målningen. My bad, skall försöka undvika sådana misstag i framtiden.
Kompenserar med det här växelreglagefästet.
Visa bilaga 686365
Det är väl det som är fulmeket, varje gång han ska växla måste han hem till toa...Bra! Men varpå har den fästnats? Är det ett vitt styret? Ser ut som en värmeledning.
Ett gammalt och numera väldigt slitet vitt styre :)Bra! Men varpå har den fästnats? Är det ett vitt styret? Ser ut som en värmeledning.
På bilden ser det ut som att den lilla plastmojängen (bilden nedan) som ska indikera när vevarmen sitter tillräckligt långt in på axeln indikerar just att vevarmen ska in ytterligare nån halvannan mm. Den sticker upp för mycket. Du riskerar att få splinesen söndertrasade invändigt i vevarmen om den inte sitter tillräckligt bra. Mindre än 13-14 Nm på bultarna och att vevarmen sitter tillräckligt långt in och du får köpa ny vevaxel.dagens fulfix då man inte har rätt "fixing bolt" hemma blev de låna den långa varianten från racern plus långfinger ringen som distans för montera vevpartiet på mtbn
Visa bilaga 689537
Den tycker jag aldrig funkar utom när grejerna är nya och rena. Är man säker på att grejerna är rätt spec för ramen så ..På bilden ser det ut som att den lilla plastmojängen (bilden nedan) som ska indikera när vevarmen sitter tillräckligt långt in på axeln indikerar just att vevarmen ska in ytterligare nån halvannan mm. Den sticker upp för mycket. Du riskerar att få splinesen söndertrasade invändigt i vevarmen om den inte sitter tillräckligt bra. Mindre än 13-14 Nm på bultarna och att vevarmen sitter tillräckligt långt in och du får köpa ny vevaxel.
Visa bilaga 689547
den är inte nertryckt ännu har inte ens dragit åt skruvarna då ja fota o har bytt ett par hundra vevpartier genom alla år som cykelmekaniker så de är lungtPå bilden ser det ut som att den lilla plastmojängen (bilden nedan) som ska indikera när vevarmen sitter tillräckligt långt in på axeln indikerar just att vevarmen ska in ytterligare nån halvannan mm. Den sticker upp för mycket. Du riskerar att få splinesen söndertrasade invändigt i vevarmen om den inte sitter tillräckligt bra. Mindre än 13-14 Nm på bultarna och att vevarmen sitter tillräckligt långt in och du får köpa ny vevaxel.
Visa bilaga 689547
Den kostar 25-30 kr att byta ut när man plockar isär och då också ändå rengör. Jag som har slarvat en gång kanske är lite väl petig men hellre detDen tycker jag aldrig funkar utom när grejerna är nya och rena. Är man säker på att grejerna är rätt spec för ramen så ..
host ja den onödiga flärpen saknas nog på hälften av mitt cykelstall ?Den tycker jag aldrig funkar utom när grejerna är nya och rena. Är man säker på att grejerna är rätt spec för ramen så ..
Tur att det var långfingerringen annars kanske någon hade blivit upprörd!??dagens fulfix då man inte har rätt "fixing bolt" hemma blev de låna den långa varianten från racern plus långfinger ringen som distans för montera vevpartiet på mtbn
Visa bilaga 689537
Skönt med en hantverkare som har lite distans till sitt yrke.Inte cykelrelaterat, men jag blir alltid lika fascinerad av hur ”snyggt” trappräcket på jobbet monterats...
Visa bilaga 689554
Man hoppas att den är bättre fastskruvad på andra ställen, träkloss , fransk träskruv med spår dessutom…?Inte cykelrelaterat, men jag blir alltid lika fascinerad av hur ”snyggt” trappräcket på jobbet monterats...
Visa bilaga 689554
Säkert och allt efter föreskrifter! Hoppas det håller om någon skulle ramla!Inte cykelrelaterat, men jag blir alltid lika fascinerad av hur ”snyggt” trappräcket på jobbet monterats...
Visa bilaga 689554
Trodde du jobbade inom hitech, detta ser väl mest ut som hos länkarna?Inte cykelrelaterat, men jag blir alltid lika fascinerad av hur ”snyggt” trappräcket på jobbet monterats...
Visa bilaga 689554
Vingmuttrar vore väl nästan för enkelt?Verktyg till bakaxel. Möjligen finmeck. Fulmecket uppstår när man får punka och glömt insex och man försöker få dä’n insexbultarna med sten, pinnar osv.
Visa bilaga 693855
Ännu enklare med vingskruvar.Vingmuttrar vore väl nästan för enkelt?
Jag skulle kunna hävda att jag menade på bakhjulet. Men jag pudlar. Vingskruvar är nog smidigare ja…Ännu enklare med vingskruvar.
Jag har övervägt att visa upp min variant här tidigare. Vi verkar ha haft samma paranoia för att glömma nyckeln och punktera däcket.Verktyg till bakaxel. Möjligen finmeck. Fulmecket uppstår när man får punka och glömt insex och man försöker få dä’n insexbultarna med sten, pinnar osv.
Jag har samma problem (stagen är farligt nära bakdäcket) och funderade på en likadan lösning. Men har inte hunnit förverkliga den än.Dagens fulmek. För korta stag fan och helvete.
Tog vad jag hittade och bankade till dom.
Alltid fulmek med mina pendlare.Visa bilaga 694874
Det här var fram och hjulet kunde inte rotera ens. Det är väl nackdelen när man inte köper Gilles Berthroud eller vad dom heter för 1799:-, utan går till biltema och köper för 149 istället :)Jag har samma problem (stagen är farligt nära bakdäcket) och funderade på en likadan lösning. Men har inte hunnit förverkliga den än.
De tre senaste cyklarna som jag har monterat Biltemas skärmar på har landat precis på rätt sida gränsen. Skönt att slippa kapa stagen ?Det här var fram och hjulet kunde inte rotera ens. Det är väl nackdelen när man inte köper Gilles Berthroud eller vad dom heter för 1799:-, utan går till biltema och köper för 149 istället :)
Samma här, sitter som ett smäck på min Carbonda strl 58 med 622-40 :)De tre senaste cyklarna som jag har monterat Biltemas skärmar på har landat precis på rätt sida gränsen. Skönt att slippa kapa stagen ?
Samma däck här, men det blev inte bra så det fick bli en fullösning... Går säkert att lösa snyggare men jag tror inte jag kommer att orka.De tre senaste cyklarna som jag har monterat Biltemas skärmar på har landat precis på rätt sida gränsen. Skönt att slippa kapa stagen ?
Edit: samtliga tre över WTB Riddler 37, är det standard-good enough-däcket för pendling tro?
Räknas tejp som "mek" strängt taget? Även buntband känns tveksamt...Halvt OT, även Uppsala kommun kör fulmek, här på cykelöverfarten vid polishuset?Visa bilaga 695838
Underbart ?Halvt OT, även Uppsala kommun kör fulmek, här på cykelöverfarten vid polishuset?Visa bilaga 695838
Där har vi fulmek på riktigt. Snyggt!Konverterade polarens tröga och handtagslösa grip-shift till någon tumme- och pekfingervariant med en slangklämma, lång skruv, liten plåtbit och sockerbit (för ergonomins skull). Funkar ypperligt!
Visa bilaga 697134
Visa bilaga 697135
Visa bilaga 697136
Nej det är en permanent lagningRäknas tejp som "mek" strängt taget? Även buntband känns tveksamt...