Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt men såna där brukar tappa schwunget ganska snabbt, fjäder från nån kulspetspenna kanske kan funka…Lite OT men platsar nog här ändå. Handtaget till garaget hemma slokade, fjädern verkar ha gett sig. Öppnade låskistan för att se vad det är för en fjäder som behövs. Mätte, tog ett jort och gjorde en tillfällig lagning med resårband från en grön pappersmapp. Får se hur länge det håller.
Visa bilaga 698877
Visa bilaga 698879
Visa bilaga 698878
Jag skall köpa fjäder nu i veckan så jag kommer inte göra något åt den om snodden hoppar loss. Inga mer fulmek i det låset. :)Snyggt men såna där brukar tappa schwunget ganska snabbt, fjäder från nån kulspetspenna kanske kan funka…
Tack, skall testa det!Jag har också sådana låskistor i huset och garaget..
Jag brukar ta en tång och vika ut sista varvet på fjädern när den går av.
Har även hård löt mässings armen. Som gick av..
Det var inte lätt att böja. Köper nytt iställetTack, skall testa det!
nä dom e lite kluriga o böja men de går men nya brukar kosta typ 30:- assa spiral fjäder för låshus 540 och 8765Det var inte lätt att böja. Köper nytt istället
För tajt mellan piggybacken och vattenflaskan.
Visa bilaga 701220
Satte tre brickor i hållaren för att få några mm distans.
Visa bilaga 701221
Funkade för stunden men måste nog hitta en bättre lösning.
Den flyttar 32 mm vilket är alldeles för mycket — blir ingen plats för flaskan.En flaskhållare som sitter längre upp skulle var optimal, men din modell sitter redan hög. En Topeak Alt-Position skulle lösa problemet.
Den flyttar 32 mm vilket är alldeles för mycket — blir ingen plats för flaskan.
Har byggt en egen variant till min pendlarcykel av lite aluminiumprofil, ska testa att bygga en ny tror jag.
lösningen heter fultema ;) ovala fästhål https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykeltillbehor/cykelflaskor/flaskhallare-plast-2000043055För tajt mellan piggybacken och vattenflaskan.
Visa bilaga 701220
Visa bilaga 701221
Lösningen heter 2004För tajt mellan piggybacken och vattenflaskan.
Visa bilaga 701220
Visa bilaga 701221
Hade samma problem på en hyrcykel flera år sedan. Till slut lyckades dämparen riva av flaskans lock.För tajt mellan piggybacken och vattenflaskan.
Visa bilaga 701220
Visa bilaga 701221
Den flyttar 32 mm vilket är alldeles för mycket — blir ingen plats för flaskan.
Jo Wolf Tooth i guld skulle sitta snyggt men jag är för snål för 1200 kr.Silca och wolf tooth med fler har flaskor med spår för skruven istället för hål. Det bör lösa biffen men troligtvis dyrt.
Det fixade dom fort90% rabatt
![]()
Zee Cage II – Flaskställ åt höger
Vårt Zee Cage II flaskställ har ett bra grepp och är kompatibel med SWAT™-lösningar för integrering av verktyg och förvaring. För att du lätt ska kunna ...www.specialized.com
Jo Wolf Tooth i guld skulle sitta snyggt men jag är för snål för 1200 kr.
Visa bilaga 701296
Splesh löser Treks problem. Fint av dom.Det fixade dom fort
Inte guld?!Nu är det nog inte längre fulmek, men Ska spraya den svart...
I en liknande situation med en knapp som gått av på Garmin använde jag en bit suddgummi som hölls med sugru (ett slags modellera) i hålet.on/off knappen på min Garmin 1000 ville inte vara med längre. Garmin reparerar inte såna uråldriga grejor utan erbjöd en synnerligen blygsam rabatt på en nyare modell, vilket jag avböjde, Reservdelen finns på AliBaba men i väntan på en kinesiskt paket fick följande metod duga: en tändsticka (Solstickan)
Och här såg det ut
Visa bilaga 708960
och så en närbild
Visa bilaga 708961
Power on
Visa bilaga 708963
och offVisa bilaga 708964
Möjligtvis skulle man kunna ersätta solstickan med en 3 mm kula och en laglapp, återkommer
Hade samma problem på min 800 sen förra året, löste det till att börja med som du med tandpetare. Tills slut fick jag tummen ur och 3dprintade ny knapp.on/off knappen på min Garmin 1000 ville inte vara med längre. Garmin reparerar inte såna uråldriga grejor utan erbjöd en synnerligen blygsam rabatt på en nyare modell, vilket jag avböjde, Reservdelen finns på AliBaba men i väntan på en kinesiskt paket fick följande metod duga: en tändsticka (Solstickan)
Och här såg det ut
Visa bilaga 708960
och så en närbild
Visa bilaga 708961
Power on
Visa bilaga 708963
och offVisa bilaga 708964
Möjligtvis skulle man kunna ersätta solstickan med en 3 mm kula och en laglapp, återkommer
Det där hör ju hemma i finmektråden!?Hade samma problem på min 800 sen förra året, löste det till att börja med som du med tandpetare. Tills slut fick jag tummen ur och 3dprintade ny knapp.
Första provskottet:
Visa bilaga 709098
Visa bilaga 709099
Efter lite justering printat i TPU:
Visa bilaga 709100
Sitter som ett litet smäck:
Visa bilaga 709101
Passade på att byta batteri också när jag ändå var igång och pillade.
stöldsäker hoj om inte annat ;)Tack och lov inte mitt eget fulmek.
Edit: bytte till bild med lite bättre skärpedjup
Min högra skinka har dåliga erfarenheter av dåliga sadelstolpar ...??Tack och lov inte mitt eget fulmek.
Edit: bytte till bild med lite bättre skärpedjup
Min högra skinka har dåliga erfarenheter av dåliga sadelstolpar ...??
Man borde hänga en utskriven bild av den på den sadeln..Min högra skinka har dåliga erfarenheter av dåliga sadelstolpar ...??
Det där var kanske inte vackert nej, men jag snor nog iden rakt av! Snyggt!Visa bilaga 712769
Insexnycklarna har äntligen fått en permanent plats på mekstället. Ska kompletteras med T25 och lite annat smått och gott.
Visa bilaga 712769
Insexnycklarna har äntligen fått en permanent plats på mekstället. Ska kompletteras med T25 och lite annat smått och gott.
ovanligt snyggt fulmekAllvarligt talat, denna lösning är nog smidigare än min Topeaks bricka. Insexnycklarna ramlar ut ur den vid minsta skakning, jag undviker faktiskt stoppa nycklarna i hål p.g.a. detta.