Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eveningstar sa:Tjejen har problem med att snabbkopplingen inte låser fast bakhjulet bra nog trots brutalt hård dragen snabbkoppling.
Utbudet av andra vettiga snabbkopplingar till 170 mm axel är också lite dåligt.
.
Eveningstar sa:Tjejen har problem med att snabbkopplingen inte låser fast bakhjulet bra nog trots brutalt hård dragen snabbkoppling.
Utbudet av andra vettiga snabbkopplingar till 170 mm axel är också lite dåligt.
Vinkeljärn från Bauhaus, borra hål för att föra igenom snabbkopplingen, och för skruv att fästa i hålet för stänkskärm/pakethållare:
Monterat och klart. Ska tillverka en lika dan bit för andra sidan också:
Bygger ca 1.8mm per sida.
Jag blev också nyfiken. Bilder finns på hans blogg.LarsM sa:Visa en bild på hela cykeln -bockstyre och feta däck verkar intressant, eller ser jag fel?
ratatosk sa:Halvt ot men hyllorna står stadigt.
Ingen som kommer tvivla på ditt cykelintresse när de ser det där.ratatosk sa:Halvt ot men hyllorna står stadigt.
zinkpasta sa:Den riktiga har ju en "läpp" som gör att det inte kan försvinna ner i ramen, gör nog (åter)montering lite enklare. Sen var ju burken rätt vass på sina ställen, ser inte fram emot att behöva handskas med det i ev. fältmek..
Men burken vinner helt klart i andra grenar. Kanske får inkorporera den i ramen på annat sätt.
Skogsgubben sa:Hemmagjort verktyg för att knacka ur lagerskål för styrlager.
1. Hitta en lagom tjock pinne i hårt trä. (Tror att jag kan ha råkat hitta en ekpinne.)
2. Såga till i lagom längd
3. Klyv den i ena änden
4. Tillverka en kil av en annan pinne
5. Stoppa in pinne ett i styrröret
6. Knacka in kilen i pinne ett tills pinne ett blir tjock nog
7. Knacka loss lagerskålen
(Det gick åt två uppsättningar "verktyg" innan båda skålarna var ute)
dabac sa:Inte mitt, men brorsans:
Hans älskade gamla Kona har en spricka i styrröret.
Han körde länge utan ngn åtgärd.
När jag började prata om att tvångsskrota den så föreslog han buntband eller slangklämmor..
Under mina vilda protester så letade han fram en riktig rörklammer, som passar så bra att det nästan känns tillförlitligt.
gabbeon sa:Inte min, snott den från fejjan.
Konkret sa:Har tidigare fått lovordat att rapsolja skall vara ett av de bästa glidmedlen vid all sorts sex. Nu även perfekt för bakdämparen!
Synd att man varken tillämpar det ena eller det andra!