Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hjulning sa:Dum fråga, vad är det och vad är syftet?
Robban sa:Den budgeten är jag inte uppe i än ;) Men jag skulle nog vilja ha en större tank.
Trimmade även handtaget till luftpåfyllaren. Borrade upp alla kanaler...
Kanske måla den svart och sätta en Schwalbeklibba på den.
Robban sa:Sodasteramerpatron och två ventiler från kassa slangar.
en Tumvante upp på den och bra med reflex ;)Lejon sa:Inför eventuell riktig vinterkyla nästa vecka fixerades Biltemas jättestyrvantar medelst ett snöre genom styret med en reflex som stopp i vardera ände.
Bergsmannen sa:Monterade en gammal Eagle-kedja på Fultemapiskan och vips så hade jag det jag behövde.
Lejon sa:...Fullösning Delux....
Efter fotosessionen förstärkte jag konstruktionen med ett resårband även i framkant, så jag bedömer oddsen för att jag får lunch imorgon som ganska goda!Mini_me sa:Lejon sa:...Fullösning Delux....
Briljant! Väntar spänt på uppföljningen.
Det blir lunch!Lejon sa:Efter fotosessionen förstärkte jag konstruktionen med ett resårband även i framkant, så jag bedömer oddsen för att jag får lunch imorgon som ganska goda!Mini_me sa:Lejon sa:...Fullösning Delux....
Lejon sa:Det blir lunch!Lejon sa:Efter fotosessionen förstärkte jag konstruktionen med ett resårband även i framkant, så jag bedömer oddsen för att jag får lunch imorgon som ganska goda!Mini_me sa:Lejon sa:...Fullösning Delux....
Inget värmer fulmekarens hjärta som när den fula, men praktiska, lösningen fungerar över förväntan.
Gäller bara att locket håller tätt, annars kommer det att knastra gott mellan tänderna...Mycketvillhamer sa:Härligt att du också kan använda lunchen som reservstänka om den ordinarie råkar illa ut :)
emmer sa:Inget fulmek utan efterlysning av fulmekare :-)
Någon som provat att efter att ha haft kedjan i kristallolja (*) koka den en liten stund i en blandning av "stearin" (**) och babyolja (***) för att återställa kedjan i rent torrvaxat skick?
(*) - Heter det väl inte ens längre på Shell nu på tvåtusentalet :-) men lacknafta är det ju ändå.
(**) - Sätter fnuttar för det ska inte vara stearin utan billiga värmeljus som är paraffinvax.
(***) - Ren, evt. förtjockad, paraffinolja typ barnängen eller så... Ingen "miljö, led och hudvänlig" vegetabilisk skit.
Crocko sa:emmer sa:Inget fulmek utan efterlysning av fulmekare :-)
Någon som provat att efter att ha haft kedjan i kristallolja (*) koka den en liten stund i en blandning av "stearin" (**) och babyolja (***) för att återställa kedjan i rent torrvaxat skick?
(*) - Heter det väl inte ens längre på Shell nu på tvåtusentalet :-) men lacknafta är det ju ändå.
(**) - Sätter fnuttar för det ska inte vara stearin utan billiga värmeljus som är paraffinvax.
(***) - Ren, evt. förtjockad, paraffinolja typ barnängen eller så... Ingen "miljö, led och hudvänlig" vegetabilisk skit.
Har en större plastbytta med en häxkokt av ett par begravninngsljus bla. den värms i mikron tills innehållet är flytande innan tvättade kedjor får ett jungfrudopp efter rengöring.
SGS sa:Ganska lindrigt fall av fulmekande men alltid något.
Ordnade landsvägsvänligt ljus av mina två MJ900B. Klippte till moderiktiga kepsar av en gammal kvargförpackning bestående av lagom flexibel plast. En omgång med den enda sprayburken jag hade i garaget (halvblank svart vilket ju var passande), och sedan på med dubbelhäftande tejp. Sitter än så länge förvånansvärt bra, men om någon har något än mer beständigt förslag så säg till.
Original ska de ge teoretiska 1000 lumen/styck på full effekt. Lysande åt alla håll då. Tänkte här köra både på 50% och sedan vinkla de en aning mer nedåt än vanligt. Borde resultera i noll helljusblink från medtrafikanter.
darkforce sa:de där va ju ett bra fulmek men för o ta de ett steg till så teoretist så om man limmar blankt folie på flärpens undersida borde man öka närområdets ljusflöde
Härligt!weldion sa:Bergsmannen sa:Monterade en gammal Eagle-kedja på Fultemapiskan och vips så hade jag det jag behövde.
Med väldigt mycket inspiration från din bild, så bytte jag ut kedjan på min gamla piska.
SGS sa:Ang. folie-idén så är naturligtvis er önskan min lag.
Än så länge fungerar det över förväntan. Finns inte en sportmössa att jag bländar något överhuvudtaget, samtidigt som jag har en bred och fin ljusbild för landsvägsåkning. Blir ändå till att komplettera med valfri 50:- framlykta för nu ser jag nog mest ut som ett väl upplyst framdäck för andra trafikanter. Skillnad på att se och synas som bekant.
Mycketvillhamer sa:Hade pyspunka på bakhjulet där jag efter mycket svärande hade krängt på ett Ice spiker pro. Misstänkte venitlkroppen och skulle se om den satt lite löst och skulle skruva till den lite. Skruvar lite och helt plötsligt släpper allt motstånd, dvs ventilen måste ha lossnat från slangen...
Inte orkade jag kränga av däcket inte. Istället drog jag på en gammal ventilmutter och öste ner lite tubelessgucka genom ventilen. Verkar hålla tätare än tidigare i alla fall.
DarthVidar sa:Mycketvillhamer sa:Hade pyspunka på bakhjulet där jag efter mycket svärande hade krängt på ett Ice spiker pro. Misstänkte venitlkroppen och skulle se om den satt lite löst och skulle skruva till den lite. Skruvar lite och helt plötsligt släpper allt motstånd, dvs ventilen måste ha lossnat från slangen...
Inte orkade jag kränga av däcket inte. Istället drog jag på en gammal ventilmutter och öste ner lite tubelessgucka genom ventilen. Verkar hålla tätare än tidigare i alla fall.
Meh, pics or it didn't happen!
Om man misstänker ventilkroppen så är det ju busenkelt att kolla. Vrid hjulet så att ventilen kommer högst upp och håll sedan ett glas med vatten så att ventilöppningen är under vatten. Bubblar det eller inte?Mycketvillhamer sa:Hade pyspunka på bakhjulet där jag efter mycket svärande hade krängt på ett Ice spiker pro. Misstänkte venitlkroppen och skulle se om den satt lite löst och skulle skruva till den lite. Skruvar lite och helt plötsligt släpper allt motstånd, dvs ventilen måste ha lossnat från slangen...
Eld sa:Om man misstänker ventilkroppen så är det ju busenkelt att kolla. Vrid hjulet så att ventilen kommer högst upp och håll sedan ett glas med vatten så att ventilöppningen är under vatten. Bubblar det eller inte?Mycketvillhamer sa:Hade pyspunka på bakhjulet där jag efter mycket svärande hade krängt på ett Ice spiker pro. Misstänkte venitlkroppen och skulle se om den satt lite löst och skulle skruva till den lite. Skruvar lite och helt plötsligt släpper allt motstånd, dvs ventilen måste ha lossnat från slangen...
Bertilsson sa:För kort bakskärm på 29" MTB, då blir det blött och otrevligt på ryggen. Som snabb- och fulmeck blir en Biltema 28" plastskärm och lite hemmagjorda fäste lösningen. Fungerar över förväntan, så länge det är tillräckligt mörkt för det ser inte klokt ut... Ja, det är en el-MTB dessutom...
Bertilsson sa:För kort bakskärm på 29" MTB, då blir det blött och otrevligt på ryggen. Som snabb- och fulmeck blir en Biltema 28" plastskärm och lite hemmagjorda fäste lösningen. Fungerar över förväntan, så länge det är tillräckligt mörkt för det ser inte klokt ut... Ja, det är en el-MTB dessutom...
plumse sa:Bertilsson sa:För kort bakskärm på 29" MTB, då blir det blött och otrevligt på ryggen. Som snabb- och fulmeck blir en Biltema 28" plastskärm och lite hemmagjorda fäste lösningen. Fungerar över förväntan, så länge det är tillräckligt mörkt för det ser inte klokt ut... Ja, det är en el-MTB dessutom...
Det tog 25 sidor men nu kan tråden låsas
DarthVidar sa:plumse sa:Bertilsson sa:För kort bakskärm på 29" MTB, då blir det blött och otrevligt på ryggen. Som snabb- och fulmeck blir en Biltema 28" plastskärm och lite hemmagjorda fäste lösningen. Fungerar över förväntan, så länge det är tillräckligt mörkt för det ser inte klokt ut... Ja, det är en el-MTB dessutom...
Det tog 25 sidor men nu kan tråden låsas
+1 Hahaha! Elcykeln, dubbdäck, reflex, stöd (ser det ut som) och... denna fulmeckade stänkskärm! Jag tror att vi har en het kandidat till den minst happykorrekta cykeln! Måtte den ha riserstyre med barends och tempopinnar dessutom!