Deemax nåt att ha?

Tomcat1

Aktiv medlem
Deemax nåt att ha?
Version 1 med dödliga fälgen 823 är borta sedan länge men kvar finns det snarlika färg-utseendet. Bara för det är det en köprekommendation på ett hjul-set. Men hur skulle de fungera för en bitig Enduro-cyklist som inte kör slanglöst?

Deemax nåt att ha?
Inte deemax men jag hade ett par XA pro på min spectral som gick ett antal endurotävlingar. Mycket sköna hjul som kanske låter en del från ekrarna men höll sig raka och fina och tog några rejäla smällar utan mer än skavsår. Tyvärr rasade freehuben två gånger. Fick deras nya freehub men den rasade efter 2 veckor, helt nedsliten i kuggen. Kanske ett för produktionsex? Sålde hojen och jag har inte hört ngt så antar att det nya rullar på fint.
Tyvärr använder sig mavic av biketoys vilket ger långa ledtider vid reklamationer. Är själv sugen på ett par deemax till min nya hoj då de var så sköna att cykla med, mkt förlåtande.

Deemax nåt att ha?
Aha. Jag med har hört tråkigheter över biketoys.

Det måste väl vara en 823 fälg utvecklad och bantad över 10 år?

Naven var ju det svaga på de hjulen men samtidigt har jag cyklat bort ett dt350 nav bortom svenska service-möjligheter(fick sända det till schweiz) och de ska ju vara "bäst"

Näh jag tror att jag kommer att slå till på ett par jag. Färgmotivet har mig hooked så hårt.

Deemax nåt att ha?
Mina xa Elite låter också en del ifrån ekarna. Spänningen släppte rejält efter ett halvår också, till den grad att jag kunde se att dom böjde sig när jag låste frambromsen.

Tillbaka
Topp