Lite bygge i form av 20" till lill Hyde, vad gör man när han vill va som pappa (inte så bra i många lägen men dock) Lillen är galen självklart det är dom ofrånkalliga gener jag råkade lägga ja ja ni vet ...Han har cyklat sen han var 1 1/2 år på två hjul( stödhjul då självklart i början).
Han har åkt bmx sen han var 3 och fyller 7 nu och vill självklart ha downhill cykel som pappa samt Mtb som det här kommer handla om och då en Crescent Ultima kopia för skojs skull.
Så jag har kollat efter en ram som ser så där rätt ut ett tag, sen hittade vi en Primo? på blocket för 100.- och då enbart ngr kilometer från hemmet perf ( sparade penger iaf )
Pojken tyckte den var urful och undrade vem skal ha den där skiten, han blev nästan lessen när han fattade att det var hans ;)=
Så när vi kom hem strippade vi bort skärmar( röda) pakethållare vevarmar (gjutna tunga som as)
styre styrstamm med ring klocka och ljusfeste .Tog inte bild tyvärr på hemkomsten ..
Nu har vi testad skog cykling och geo är perf för honom, fast det var tungt och cykla tyckte han med ss och fotbroms som han hatar..
Nu är han på en veckas semester så nu passar jag på, cykel plockat isär och rätt lack är på
kommer med foto under byggets gång kanske det kan vara en inspration för er andra fädre där ute som inte hittar nått för era barn...
Lill syster står brevid och kollar
ram demonterad och festen till skärmar och kedjeskydd år bortkapade
Ny lack på så ny skal dekaler göras
Och bara för och ge en bild vad det handlar om för klon av Mr Hyde him selfes, så lägger jag med en bild från skate parken i linköping för 2 år sen ..
//svein