den stora GNÄLL tråden

den stora GNÄLL tråden
Jenny W sa:
skogsvakt sa:
Jenny W sa:
Kan man gnälla helt fritt här?
Fy fan vilken skitdag. Jäkla tur den snart är slut.
Någon har sagt att det ska var bra att vila. Jag blir bara sur och deprimerad. Bråkat med ungen (jävla tonårsfasoner) Har försökt att komma ut på en cykelrunda sen i torsdags men inte lyckats av olika anledningar. Idag kom jag äntligen ut. Då funkar inte bromsarna, kallt satan oxå och förkylningskänningar. Ingen motivation för att cykla egentligen, så jag bestämmer mig för att vända och cyklar hem igen. Ger mig på att lufta bromsarna men då funkar inte mitt Shimanoliftningskit till Magurabromsarna. Fan! Jag ger upp. Ge mig en öl. Depp.
När älgen är blå

Vad dillar du om? Blåa älgar?

Glömde skriva att jag la 3 timmar åt att titta på cykel på tv och Sverige fick inte en endaste sketen medalj. Gnäll!

Det var väl inte väntat med nån medalj i tokplatt öken för sveriges del? När älgen är blå är ölen kall.

den stora GNÄLL tråden
Hur fan?... Har ni kollat i mitt kylskåp elle?

image.jpeg

den stora GNÄLL tråden
Jag har fått världens jäääääävla knakljud i min FS XC kolplast Titus! :-(
Det driver mig till totalt jävla vansinne!

Ikväll rev jag hela jävla länkaget samt vevpartiet med lager & klingor.
Lyckades även få in ett jävla metallspån i ett finget så nu gör det även ont när jag rör fingret.

Om inte skiten e tyst imorron när jag testar så vet jag fan inte vad jag gör

den stora GNÄLL tråden
Vernersson sa:

Lyckades även få in ett jävla metallspån i ett finget så nu gör det även ont när jag rör fingret.

men... detta gnäll är ju redan avhandlat. <det är inte cykeln som knakar.. det är DU!!!

ev flestavningar och felaktiga meningsuppbyggnader, samt avsaknad av korrekt punk och komma skyller jag på morfinet.

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
Vernersson sa:

men... detta gnäll är ju redan avhandlat. <det är inte cykeln som knakar.. det är DU!!!

ev flestavningar och felaktiga meningsuppbyggnader, samt avsaknad av korrekt punk och komma skyller jag på morfinet.

Omöjligt!
Jag är nysmord så jag kan inte knaka :-P

Knarka du vidare på morfinet.
Jag mådde bara rävpiss av tradolanet jag fick när jag bröt armen i våras.

den stora GNÄLL tråden
Varför alla dessa finn"svenska" i RaDiÅÅ och TÄVÄ??? PraTaeR SoM Di HaRR KoKeNN I MonnEn! Det är ingen dialekt det är inavlade läten som borde hålla sig på andra sidan östersjön och stanna där.

den stora GNÄLL tråden
Det var gnäll att folk började dricka julmust redan nu i julmusttråden men detta som nu beskrivs överträffar tidighet i julfåneri. Grannen har slängt upp staken i fönstret redan nu i oktober! Julstaken alltså, inget annat. ¤gnäll¤

den stora GNÄLL tråden
den stora GNÄLL tråden
Jag vill gnälla på att jag väger ungefär 10 kg över min idealvikt. Och sen vill jag gnälla på att jag skriver detta medan jag väntar på en pizza...

den stora GNÄLL tråden
Helvetes jävla bäckenben.. läk nu någon gång. Hur svårt ska det vara liksom? Det har ju gått 2 veckor!

Satte mig på Jeffsyn idag och justerade sag, satan vad det gjorde ont.

den stora GNÄLL tråden
Igår fixade jag racern för att jag ville pendla med den till jobbet idag. Vaknade upp i morse och kände mig inte helt kry i halsen. Jävla förkylning. Det var säkert sista chansen att ta racern för i år. Jävla skit.

den stora GNÄLL tråden
Drosa sa:
Det var gnäll att folk började dricka julmust redan nu i julmusttråden men detta som nu beskrivs överträffar tidighet i julfåneri. Grannen har slängt upp staken i fönstret redan nu i oktober! Julstaken alltså, inget annat. ¤gnäll¤

Tack för förtydligandet!

den stora GNÄLL tråden
Skoöverdragstillverkare! Testar de överhuvudtaget sina produkter? Alla mina överdrag är storlek xxl (46-47) och går med nöd och näppe på mina skor (storlek 43). Testar de att dra på överdragen direkt på fötterna?

den stora GNÄLL tråden
fhloston sa:
Skoöverdragstillverkare! Testar de överhuvudtaget sina produkter? Alla mina överdrag är storlek xxl (46-47) och går med nöd och näppe på mina skor (storlek 43). Testar de att dra på överdragen direkt på fötterna?

Ja, vafan är det frågan om?! Köpte mina första skoöverdrag för nån månad sedan och trodde i min enfald att strl 42-44 skulle passa mina 42:or. Fick bända på dom med bräckjärn och var helt övertygad om att de skulle gå sönder.

den stora GNÄLL tråden
Amerikanska "humor"-filmer/serier. Alltså, kan dom inte bara lägga ner.

Nu, NU!!!, har dom fattat vad ironisk humor är, ett halvt sekel efter England. Så då är varje "humor"-serie övertydligt amerikansk-dålig-kopia-av-engelsk-ironi-ironisk. Men helt kan dom inte släppa vi-måste-vara-övertydliga-så-publiken-fattar-att-det-är-humor-humorn. Så. Dåligt!!!

Råkade slötitta lite på Your Highness, kommer aldrig att hämta mig. Den är av den gamla skolan, varje ord i varje replik, varje bildframe är så övertydligt fjantig så alla säkert fattar att det är en humorfilm, vilket det alltså per definition inte är, då skall det vara roligt. Eller försöker dom sig på parodi? Parodi skall liksom också vara rolig, det är inte parodi bara för att man fjantar sig, men det är kanske parodi på humor.

Helt seriöst undrar jag hur man kan göra en så totalt kass film. Kan ens femåringar tycka den är kul? (inget ont om femåringar).

Sidonot, dock kan dom göra action med glimten i ögat, där är dom världsledande. Eller kanske snarare var, dom som kunde det har blivit för gamla för att spela actionhjältar.

Så, nu har jag skrivit av mig.

den stora GNÄLL tråden
Jag vill gnälla på att det gnälls för mycket på för höga vinstmarginaler på cyklar. Det är klart de måste gå med vinst annars skulle de inte överleva. Och då skulle det inte finnas några cyklar. Hur kul skulle det vara? Då kan ni ju sitta o samla bokmärken istället.

den stora GNÄLL tråden
Johan Falk sa:
Vaffan finns det TVÅ gnälltrådar för??? Denna och den här!

Bah!! Meh!!

Denna är mer laid back, inte så fruktansvärt PK, om man nu får säga så i det här landet. Därför den här är mycket populärare, i skrivande stund 2 mer sidor.

Kul gif förresten, trodde det var ännu en tröttsam där någon slå sönder datorn.

den stora GNÄLL tråden
json88 sa:
Kassörskor ska bara va tacksamma, börjar alla att självscanna så blir hon arbetslös...

Och på vilket sätt hindrar det dig att ändå underlätta för vederbörande? Sån rutten attityd som får kunder att bete sig som kompletta idioter i butiker och mot butikspersonal. Kassörskan skulle nog för övrigt behålla jobbet men jobba mer med uppgifter åt kontrollant-hållet eftersom det uppenbarligen börjar råka försvinna mer varor i samband med att självscanning införs, då Svenssons med för torftiga inre liv måste få sina kickar genom att snatta.

den stora GNÄLL tråden
torch sa:
json88 sa:
Kassörskor ska bara va tacksamma, börjar alla att självscanna så blir hon arbetslös...

Och på vilket sätt hindrar det dig att ändå underlätta för vederbörande? Sån rutten attityd som får kunder att bete sig som kompletta idioter i butiker och mot butikspersonal. Kassörskan skulle nog för övrigt behålla jobbet men jobba mer med uppgifter åt kontrollant-hållet eftersom det uppenbarligen börjar råka försvinna mer varor i samband med att självscanning införs, då Svenssons med för torftiga inre liv måste få sina kickar genom att snatta.

Oj, bitterhet i överflöd...
Som sagt, det krävs söndercurlade individer som letar ursäkter för att slippa... Är det inte kassörskor som inte längre kan vända varor så är det brevbärare som får problem om inkastet sitter några cm fel.

den stora GNÄLL tråden
IKEA har en fyrkantig matlåda med gummerade kanter på locket. Detta gör att det är jäkligt krångligt att få ner lådan i min lilla plastpåse som jag återanvänder varje morgon. Gummeringen gör att det lådan fastnar mot plasten och man får lirka ner den i påsen. Fan det tar ju flera sekunder av min dyrbara tid på morgonen. Borde inte IKEA tänkt på det när dom designade lådan?

den stora GNÄLL tråden
Brus sa:
IKEA har en fyrkantig matlåda med gummerade kanter på locket. Detta gör att det är jäkligt krångligt att få ner lådan i min lilla plastpåse som jag återanvänder varje morgon. Gummeringen gör att det lådan fastnar mot plasten och man får lirka ner den i påsen. Fan det tar ju flera sekunder av min dyrbara tid på morgonen. Borde inte IKEA tänkt på det när dom designade lådan?

Är det den där vita butken med röd gummikant på locket du menar. För den har jag också problem med titt som tätt. Jävla burkjävel. Och jag har typ 20 stycken hemma. Bläääääää!!

den stora GNÄLL tråden
Brus sa:

Är det inte lite Foppatoffel-status att bära matlådan i en plastkasse varje dag ? Om man får vara gnällig så är det väska som gäller för dagligt bruk

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Simon89 sa:
Brus sa:

Är det inte lite Foppatoffel-status att bära matlådan i en plastkasse varje dag ? Om man får vara gnällig så är det väska som gäller för dagligt bruk

Man kanske har en plastpåse runt burken i väskan för att slippa sanera vid ev läckage ?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp