den stora GNÄLL tråden

den stora GNÄLL tråden
Scale60 sa:
Bengt-re sa:
Det finns för många val! Så jävla kass att man måste välja! Fy fan!

Jag håller med här kommer man och ska köpa lunch åsså har dom typ 40 rätter att välja mellan !!! hur i h-e ska jag veta vad jag ska välja? och gud nåde om man ändrar efter man beställt, jag blir galen ...

40 rätter är väl ok, så länge 39 av dem är äckliga. Värre är det när det finns två att välja mellan och bägge verkar supergoda – det är fan illa!

den stora GNÄLL tråden
Peth sa:
Scale60 sa:
Bengt-re sa:
Det finns för många val! Så jävla kass att man måste välja! Fy fan!

Jag håller med här kommer man och ska köpa lunch åsså har dom typ 40 rätter att välja mellan !!! hur i h-e ska jag veta vad jag ska välja? och gud nåde om man ändrar efter man beställt, jag blir galen ...

40 rätter är väl ok, så länge 39 av dem är äckliga. Värre är det när det finns två att välja mellan och bägge verkar supergoda – det är fan illa!

Vinna eller vinna är väl oki?

Men tusan vad jag är less på snö...

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Nu ska jag gnälka lite på MUPPARNA på mitt gym som envisas med att köra med tjocka bumpervikter i benpressmaskinen! Skitirriterande pga
1. Bumpervikterna tar slut där de behövs borta vid lyftflaket där man kör marklyft och sånt
2. De går inte att använda på benpressmaskinen om man kör tungt (vikterna tar för stor plats)

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Kan ingen leta upp och skära ut tungan på den dresserade apan med talfel till hallåa på kanal 6? Det enda han kläcker ur sig ca 10 ggr i varje irriterande reklampaus är xxx PHHÅÅÅEEH SCHÄKKCHAAAN. Vi vet vilken jävla kanal vi har på!!!! Och gå till en talpedagog för h-e!

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Drosa sa:
Kan ingen leta upp och skära ut tungan på den dresserade apan till hallåa på kanal 6? Det enda han kläcker ur sig ca 10 ggr i varje irriterande reklampaus är xxx PHHÅÅÅEEH SCHÄKKCHAAAN. Vi vet vilken jävla kanal vi har på!!!!

Ger mig fan på att han är släkt med Sheriffen på Bandit...

den stora GNÄLL tråden
Tänk er följande:
En landslagsidrottare med vinstchans får materialfel i tävlingens slutskede.
En annan idrottare från samma landslag, som i princip redan släppt tätklungan, åker förbi utan att lämna över sitt fungerande material till segerkandidaten.

den stora GNÄLL tråden
drjoshua sa:
Tänk er följande:
En landslagsidrottare med vinstchans får materialfel i tävlingens slutskede.
En annan idrottare från samma landslag, som i princip redan släppt tätklungan, åker förbi utan att lämna över sitt fungerande material till segerkandidaten.

Kanske dags att se över valet av material till stavar? Hur många brutna stavar har vi inte sett nu..?

den stora GNÄLL tråden
Alltså! 50 km på 2h 13 minuter. 22,1 km/h i snitt. Ska det vara så???

Dessutom var det jobbigt som fan.

Skarmavbild2017-03-04kl.22.25.17.png

Man kunde ju tro att jag cyklat snabbt när man ligger på tröskelpuls i 1,5h. Men nä.. Så då passar jag på att gnälla över motvinden!

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
Alltså! 50 km på 2h 13 minuter. 22,1 km/h i snitt. Ska det vara så???

Dessutom var det jobbigt som fan.

Man kunde ju tro att jag cyklat snabbt när man ligger på tröskelpuls i 1,5h. Men nä.. Så då passar jag på att gnälla över motvinden!

Anliggande bromsar?

Jag är sämre tränad, har tyngre cykel, höstdäck, flaxig vinterjacka och jobbade mycket mindre (fiser runt i Z3) än du och kom ändå runt snabbare trots att du bevisligen är starkare och har tjockare pannben. Så något är nog tokigt?! Eller så är det bara vinden, men på en runda brukar det väl kompenseras när man åker på andra hållet. Även om jag har haft både rundor med bara med ich med bara motvind.

Bilagor

• 2017-03-04_11-51-28.jpg.png
    2017-03-04_11-51-28.jpg.png
    17.4 KB · Besök: 46
Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Fans helvetes jävla skit.....
Känner mig snuskigt gnällig över att jag har det så jävla bra.
Jag är glad på jobbet, jag har underbara vänner, jag har en lika underbar familj, jag bor jävligt fint med närheten till Hellas med lika underbar cykling.
Men i morgon MÅSTE jag fika tillsammans med min fru och hennes bästa kompis.
Och inte nog med det....jag MÅSTE justera hennes väns lås på ytterdörren.
Det är jobbigt att leva...............
Skål bröder och systrar!
Nu måste jag sova för att orka med morgondagen.....:)

den stora GNÄLL tråden
Di2-batteriet laddar inte, går till LBS som tänker på samma sätt som jag, att laddaren är kass. Beställer en ny snordyr laddare, kommer hem, batteriet laddar inte... Samma jävla problem kvarstår. Beställt nytt batteri. Åker ner till Motala på fredag.

Tack och lov för öppet köp och leverans nästa dag.

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Jag blev av med helarmsgipset igår (Snyggt, Lätt; Rosa..WOOHOO!!!). Det nya gipset är tyvärr mycket tajtare, armen gör skitont och jag får äta massa värktabletter som inte ens är skojjiga. Nästan så jag hellre hade haft mitt gamla gips :(

Edit: Dessutom är jag sjukt stel i armbågen.

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
SMHI kan inte göra pålitliga prognoser. Det stör mig mer än det dåliga vädret - för.....

Ibland är det skitfint väder fastän det skulle REGNA! ?

den stora GNÄLL tråden
Tack så ironiskt jäkla mycket alla enduromotorcyklister som kört sönder delar av trevliga gång- och cykelstigar norr om Dynamitbacken - Uddevalla! :-(

001.JPG

Normal naturstig till höger, "MC-bana" till vänster. Hoppas ni hade kul, samt tillstånd.

002.JPG

Och folk här gnäller på E-mtb angående markslitage... *suck*

#surgubbefyrtioplus

den stora GNÄLL tråden
Office 365.... Nej jag vill INTE öppna excelfilen i Excel Online. MS är helt jävla efterblivna som skapat detta gränssnitt... Eller vänta nu här.. GRÄNSSNITT?? Nej... just det... Helt jävla CP.

Microsoft är onda... ONDA!

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
Office 365.... Nej jag vill INTE öppna excelfilen i Excel Online. MS är helt jävla efterblivna som skapat detta gränssnitt... Eller vänta nu här.. GRÄNSSNITT?? Nej... just det... Helt jävla CP.

Det är sen gammalt, onda redan från början!

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:

Den dag Microsoft skapar något som inte suger är dagen då de börjar tillverka dammsugare.

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:

Kör LibreOffice så slipper man skräpet. M$ är helt pantade och bygger man en lösning runt någon av deras produkter så har den gått end-of-sale nästa gång man skall sätta upp en likadan installation. Bort med skräpet!

den stora GNÄLL tråden
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:

Kör LibreOffice så slipper man skräpet. M$ är helt pantade och bygger man en lösning runt någon av deras produkter så har den gått end-of-sale nästa gång man skall sätta upp en likadan installation. Bort med skräpet!

Datakörkortet. För dig som fortfarande inte förstått Officepaketet. När kom första, 1995?!

den stora GNÄLL tråden
trailbiker sa:
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:

Datakörkortet. För dig som fortfarande inte förstått Officepaketet. När kom första, 1995?!

Jag tror att jag tog det någon gång där... Tvångsutbildning på jobbet.

Men allvarligt är M$ helt hopplösa att ha att göra med. Excel är väl den enda produkten som är bättre än LibreOffice. Fast LibreOffice duger och kör med det ändå numera bara för att man aldrig vet vad dårarna på M$ hittar på. Tacka vet jag autodesk - de ändrar inte GUI i onödan och om de ändrar går det nästan alltid att ställa in så att det ser ut och uppträder som förra utgåvan.

#surgubbe

den stora GNÄLL tråden
Blir så jävla trött, var hos optikern idag. Pga kraftig närsynthet, brytningsfel, ålder, progressiva högbrytande linser samt fan och hans moster kommer de nya glasögonen gå loss på 12 papp! Sen tillkommer kostnaden för kontaktlinser som jag vill ha när jag cyklar mm. Skulle kunna fått en hygglig cykel till istället för ett jävla synfel!

den stora GNÄLL tråden
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:

Mjo, fast nu var det ju på jobbdatorn. Jag jobbar extremt mycket i excel och är ett utmärkt program. Men varför i hvete som pyttemjuk har valt att lansera en webbaserad version med ett gränssnitt som kan få en rabiessmittad tax att äta fiskpinnar förstår jag inte.

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:

Mjo, fast nu var det ju på jobbdatorn. Jag jobbar extremt mycket i excel och är ett utmärkt program. Men varför i hvete som pyttemjuk har valt att lansera en webbaserad version med ett gränssnitt som kan få en rabiessmittad tax att äta fiskpinnar förstår jag inte.

De muppade ju till det med ribbon för några år sedan. Det var ju inte direkt bättre än förgångaren.

den stora GNÄLL tråden
Jag vill gnälla av mig lite då jag är så frustrerad över djurskyddet i karlstad. Man får inte ens besöka dem utan ha fyllt i en adoptionsansökan som jag då gjorde. Sedan blev det tyst.... I drygt 3 veckor innan jag skrev ett argt mail som då resulterade i omedelbara försök att nå mig både per telefon och mail fast jag skrev att jag inte ville ha med dem att göra något mer. Konstigt att man helt plötsligt finns då och vad tid man har för att kontakta mig helt plötsligt. Och vad jag läst på nätet så är jag tydligen inte den enda som det har blivit så för. Här kommer "#I_HE!/:-(F-N#¤ vad jag tycker om det oseriösa sXXtstället!

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:

Men vafan, om du / din it-avdelning lyckas se till att din fil öppnas i din lokala installation versus webbversionen får nån höra av sig till Arriva och köra buss istället. Går inte att beskylla Microsoft för handhavandefel och PEBKAC ;)

den stora GNÄLL tråden
DET VAR DÅ FAAN!

Idag fick jag hem nytt hjul, men jag får inte på däcket... har försökt med alla knep jag känner till, men det går inte. Efter två timmar med blod, svett och nästan tårar så ger jag upp och erkänner mig besegrad.

Aja får gå till min lbs och erkänna mig klen!

den stora GNÄLL tråden
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:

De muppade ju till det med ribbon för några år sedan. Det var ju inte direkt bättre än förgångaren.

Ahh fyfaaaan för ribbon, hatar fortfarande den mer än web-apparna även om det fan är nära...

den stora GNÄLL tråden
Jävla idiotbilister som kör mot rött på Lantvärnsgatan i Karlstad. Varenda dag. Idag 3 bilar som körde mot rött. Den siste dumjäveln som körde mot rött tutade på MIG som hade grönt. Gubbjävel i BMW (men inte en ny fin utan en gammal ful; HA, hade väl inte råd, HA igen)

Sedan vill jag gnälla på min vikt. Tränar och tränar men vikten står ju STILL. Skulle lika gärna kunna rita dit siffrorna på vågen med en spritpenna.

surgubbe50plus#

Tillbaka
Topp