Den Stora Saida-tråden

Den Stora Saida-tråden
Så det var efter den turen som du använde den senast (retorisk fråga), hur har du det med laddisciplin? Var det kanske en idé som kläcktes under/efter turen i vintras att - Nä nu jäklar ska jag sluta mäta och bara njuta?

Var det så kanske att en illvillig figur på din axel då och där bestämde att den här manicken begraver vi djupt i ngn obskyr låda bland samlingen av serietidningar?
Själv har jag beställt dyra di2-laddare bara för att dagen efter (utan letande) hittat den borttappade och fått återkalla beställningen från Tyskland.

Var, när och hur du laddar din enhet kan ge ledtrådar till var den nu är. Är laddkontakten samma som till din mobil eller är det en annan sladd som används?
Kanske finns det en speciell plats, vägguttag där du oftast laddar?

Den Stora Saida-tråden
Så det var efter den turen som du använde den senast (retorisk fråga), hur har du det med laddisciplin? Var det kanske en idé som kläcktes under/efter turen i vintras att - Nä nu jäklar ska jag sluta mäta och bara njuta?

Var det så kanske att en illvillig figur på din axel då och där bestämde att den här manicken begraver vi djupt i ngn obskyr låda bland samlingen av serietidningar?
Själv har jag beställt dyra di2-laddare bara för att dagen efter (utan letande) hittat den borttappade och fått återkalla beställningen från Tyskland.

Var, när och hur du laddar din enhet kan ge ledtrådar till var den nu är. Är laddkontakten samma som till din mobil eller är det en annan sladd som används?
Kanske finns det en speciell plats, vägguttag där du oftast laddar?
Jag körde inte med garminen på hela senhösten/vintern, men tog med den på snörundan för att "visa omgivningen" att det gick att cykla på lokala mtb-banan även i snö.

Laddar den med laddsladden som sitter i grenkontakten under soffan. Letat under soffan, i soffan och i soffbordet.

Brukar ladda innan rundorna så kan inte tänka mig jag satt den på laddning efter snörundan, speciellt som jag inte hade några planer på att använda den igen inom överskådlig framtid.

En bubblare är att den åkte med i camelbacken till husvagnen när jag började cykla där i våras. Letat i camelbacken men kan ha lagt den på något "smart" ställe i husvagnen. Letade där i helgen men har inte samma invanda ställen som hemma så kan vara lite varstans isåfall.

Jag tackar för all detektivhjälp, keep em coming!

Den Stora Saida-tråden
Tadaaaaa! Skulle köra iväg en sväng nu o fick ett infall att kolla i bilen. Där låg den i sidofacket på dörren, under en massa annat skrafs. Jävla märkligt ställe. Kan va så att den satt kvar på cykeln när jag skulle sätta cykeln på cykelstället o åka till husvagnen för nån månad sen, plockade av garminen o la den på första bästa ställe.

Tack för all hjälp o tips, även om ni inte kunde lokalisera den så fick det mig att tänka i lite nya banor o leta på ställen jag inte letat på.
20260609_125536.webp

Tillbaka
Topp