Makten
Aktiv medlem
Den stora tråden om dämpningsegenskaper hos MTB-däck
Nej, men det är "min grej" att inte försöka ignorera negativa egenskaper hos saker som jag köpt för dyra pengar. Många andra verkar göra det och till varje pris försvara sina köp. ? För mig är prylnördandet en del av hobbyn och jag funkar precis likadant när det kommer till foto, elgitarrer och andra saker jag pysslar med. Det vill säga, jag gräver ner mig så djupt så att det är svårt att bli nöjd, för det finns inga perfekta produkter.Verkar vara din grej att hitta negativa egenskaper hos dyra saker du har köpt ;)
Har inte märkt någon skillnad när jag bytte till karbånhjul, förutom ljudet vid stenslag eller genomslag. Men mina beskrivs i test som "stiff but damped" och "stiff without going overboard".
Jag undrar som sagt om den där Anacondan verkligen hjälper när man kör med relativt högt tryck. Den borde minska i volym ju högre trycket runtom är (så att trycket inne i cellerna är samma som utanför). Och till slut kommer den såklart inte skydda fälgen nämnvärt längre.2 bar. Minion DHF 2.3 Exo Maxterra. Anaconda-korv och typ 2 dl Stans Race-gucka minus det som försvunnit av diffusion och häxkraft.
(Ljud på)
Nej, jag punkade inte... ? och det var faktiskt makalöst följsamt. Bakdämparen och snustorrt underlag hjälpte väl till...