Den västra mälardalen DH-tråden

april

Ny medlem
Är det någon som är sugen på att samm åka till träning och tävling (DH 4X och BMX) nästa år? Vi tävlar för Kungsörs SK. Och är det någon som vill prova på hör av er.

Är det något intresse för utförcykling har omkring?

Bilagor

• CIMG2059.JPG
    CIMG2059.JPG
    102.5 KB · Besök: 52
Storstenshöjden är intressant. Själv har vi möte för nästa år nu på Lördag. Har några förslag på vad man kan göra i Kungsör. Men det är inget avancerat. Lite dirt och 4x vid Lockmora frilufts gård. Är öppen för mer förslag.

Jägar åsen i Kungsör finns det en gammal cross"enduro"stig som vi körde lite i förra året. Vet inte hur det ser ut i år men då fans 2 spår att dåna ner i . Men det är ingen fall höjd att tala om och enda fördelen är att det är lättare att ta sig upp. Jag vet inte vem som äger marken så vi har inte byggt något där. Så är det naturreservat och om man får cykla där överhuvudtaget vet jag inte.

Har tänkt på en 4x bana i östra backen men fått intryket att arboga alpina inte vill dra igång liften på sommaren. Men jag kan ha fel. Det är lite svårt också med DH spår men det går att fixa med lite jobb. Förr höll någon skytte klubb till i backen och det vore ju kul för dom med rörliga mål.Men det är nog helt okey med puch bikeing där. Om det är någom från Arboga som kan kolla lite där. så skirv en notis här det kan vara värt att jobba på.

Var till storstens höjden idag.kolla på [Happy-DH]Den officiella Örebro-Downhill-tråden. Nu med bilder/filmer från SM i DH- 2003! För se bilder.

Är inte speciallt inriktad på att köra tävling eller så utan är mest ute efter att ha roligt. Har iaf en DH-rigg som blir rastad alldeles för lite mestadelen av året så skulle vara kul om det finns några fina banor som man kan åka på i KAK-området.

Har varit för lat för att ta körkort hittils men ska ta tag i det innom en snar framtid men om ni planerar att fixa eller har fixat nått ställe i området att köra på så skulle jag nog kunna ta mig dit för att åka om det är ok för er. Skulle uppskatta fin nerförsåkning även om det inte rör sig om stora backar.

Mvh
/Johan

Jag och grabben kollade litet vid Lockmora frilufts gård idag. Och tänkte snitsla upp några spår Då kan man gå upp på motions spåret och cykla ner i skogen.till att börja med tänkte jag att man springer stigarna upp och ner för att få ett spår och kondition. Vi drar nog igång efter ny år. Mer info kommer här eller på Kungsörs SK hemsida http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=56193

april skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag och grabben kollade litet vid Lockmora
> frilufts gård idag. Och tänkte snitsla upp
> några spår Då kan man gå upp på motions
> spåret och cykla ner i skogen.till att börja
> med tänkte jag att man springer stigarna upp och
> ner för att få ett spår och kondition. Vi drar
> nog igång efter ny år. Mer info kommer här
> eller på Kungsörs SK hemsida
> http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=56193

Hej! Har du haft möte med ansvarig på Storstenshöjden och fått nån närmare koll gällande möjligheterna där?

Lirpa skrev:
-------------------------------------------------------
> april skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag och grabben kollade litet vid Lockmora
> > frilufts gård idag. Och tänkte snitsla upp
> > några spår Då kan man gå upp på motions
> > spåret och cykla ner i skogen.till att börja
> > med tänkte jag att man springer stigarna upp
> och
> > ner för att få ett spår och kondition. Vi
> drar
> > nog igång efter ny år. Mer info kommer här
> > eller på Kungsörs SK hemsida
> >
> http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=56193
>
> Hej! Har du haft möte med ansvarig på
> Storstenshöjden och fått nån närmare koll
> gällande möjligheterna där?

Vi har lite kontakt med ett entusiastiska ungdomar från Örebro som fixar lite i storstenshöjden. Men det finns inget beslut på att köra liften så vit jag vet . Men det finns bar möjligheter att köra puchbike där.

Nu har vi börjat snitslat ut dh spår i Lockmora i Kungsör . Det är inte så långa spår men vi hittade både lättare och svårare sitgar. Det är puchbiking som hjäller. och det går att putta upp cyklarna på 5km spåret. I tanken fins också lite dirt hopp i plarnerna.

Tillbaka
Topp