bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > bigmollo skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Spelar det nån roll varför folk rakar
> benen?
> > > Måste man förklara och försvara alla sina
> > > handlingar på happy? Skadar det nån om folk
> > vill
> > > raka sina ben? Stör det nån? Måste göra
> > precis
> > > som alla andra? Är de gay att raka benen?
> Är
> > det
> > > fel att vara gay?
> > > Helt allvarligt.
> > > /J
> >
> >
> > Fan mollo, med detdär inlägget kan man ju tro
> > att du tog illa åt dig av tråden?!
>
>
> Nej, men jag fårstår fortfarande inte vad
> problemet är om några väljer att raka sina ben.
>
> /J
Det behöver väll inte vara ett problem för att det ger upphov till en diskution.
Vissa undrar varför folk rakar benen, andra undrar varför folk cyklar med bara en växel. Jag tyckte bara din reaktion kändes lite överilad. men det kasnek är för att ämnet varit uppe tidigare och är ltie kännsligt.
Micke S skrev:
"
Ville. Du tar ju uppenbarligen ett avstånd från cykel som tävlingsform, så varför skulle du vilja göra det för "respekt för sporten"? du har din grej, jag har min, vi har olika värderingar och rättar oss efter olika normer. Fine, inget mer med det. Inget är bättre eller sämre om man ska hårddra det. "
Hmm, nja, jag tar inte avstånd från cykel som tävlingsform. Även om jag inte ser den på samma sätt som du. jag ställer ju upp i tävlingar:)
Men jag tror du missar lite vad jag reagerar,..eller funederar över när det gäller att man grö det för respekt av sporten.
Jag säger varken bu elelr bä för själva rakningen, vissa rakar benen, jag rakar huvet. Jag tänker inte raka benen, andra tänker inte raka huvet.
Det jag mer tycker är konstigt är att det skall vara någon form av suport för sporten. Vad menas med sporten. Ser amn mtb som helhet så är det ju en ganska liten del som rakar benen. Och om vi begränsar oss till just XC-racing så är det väll inte heller så många. Visst att ni i första led gärna har det men utgör ni enns hälften av hela startledet? Det var inte så när jag tävlade även om jag gärna stod i första satrtled.
Så rätt elelr fel att raka benen. jag ahr lite svårt att en liten del av startfälltet gör något så att andra gör det för att suporta sporten. Det är den kopplingen jag inte ser lika självklar som ni.