Det värsta…

Det värsta…
Dagens skörd: Inte mitt värsta, men mest spektakulära. Jag gjorde en klassisk endo med faceplant i Tyrestaskogen i dag. Jag körde ner för en brant klippa med hela Tyresö fågelskådarklubb som publik (minst 20 pers). Dom satt lugnt och fikade när jag tvärstannade på en rot när jag väl hade kommit ner. Jag landade snyggt på ansiktet och fick cykeln i ryggen. Hjälmen höll, men jag har blåmärken i pannan och ben och armar ser ut som om jag hade skaffat en tiger till husdjur. Höger handled är kraftigt svullen, och vänster knä är dubbelt så stort som förut. Frågan är väl om jag vågar gå och lägga mig, risken är stor att jag inte kommer upp ur sängen i morgon när jag stelnat till. Kanske lika bra att åka till jobbet på en gång:-)

(Jag tänkte på det här med publiken, dom kunde väl åtminstone ha applåderat showen? Nästa gång ska jag gå runt med hjälmen och ta upp kollekt ;-)

Det värsta…
Inte värst men ganska kul, när vi körde Mjörn runt på gamla järnvägsbanken.
Fyra glada MTBåkare snittade 30 på gruset, när vi möter en cyklande gubbe med hund.
Hunden blir rädd för nr1, hugger mot nr2(men missar) och kommer framför en vilt bromsande
nr3 som efter en bra bits framhjulsåka, står öga mot öga (på framhjulet) med en livrädd "setter" eller nåt.
Skräcken i dom ögonen glömmer man inte, inte heller brännässlorna som jag stod på huvudet i
sekunden efter att hunden hoppat undan. Den fjärde hann bromsa i tid och gubben tog skamset
hunden och cyklade vidare utan att fråga hur det gick.

Nilebiker

Det värsta…
Lol!
Inte åt ditt fall alltså, jag gjorde ett liknande häromdagen och vet att det inte är kul, utan åt din idé om att ta in kollekt. Klockrent! :-)

Edit:
Kom på så här i efterhand...du skulle frågat fågelskådarna var de hade bössorna, brukar irritera dem ganska ordentligt ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Det värsta…
Som typ 5 åring kör de jag rätt in i ett träd och skrapa upp hela ryggen, när jag kollade baklänges på min kompis.
Har blivigt påkörd av en bli vid 8 års ålder.

Överkörd fot av en buss när jag gick med cykeln på buss´-stationen :P .
Landade på pungen vid ett misslyckat 1.3 meters dropp. AJ !!

Det värsta…
Jag själv har varit förskonad... lite blandade småvurpor med något brutet revben är allt. Men det knasigaste jag sett på cykel stod en gymnasiekompis för. Han slog vad om en kebab att han kunde stå på pakethållaren utan att hålla i styret nerför en backe som är hyffsat brant. Han har verkligen bra balans och lyckades stå upp hela backen ner. Sen svängde vägen, men inte han. Han flög långt in i skogen och blev helt sönderriven. Men han klarade sig underligt nog utan några bestående men (förutom nåt litet ärr). Det såg verkligen helt sjukt ut.

/magnus

Det värsta…
skönt att läsa om andras vurpor när man sitter hemma & är sjukskriven efter gårdagens vurpa. Nerför verkar ju vara rätt poppis, så gjorde även jag. Landade på skallen och är allmänt blå, men det är ok (det var sand -> rätt mjukt), det tråkiga var att jag inte fick loss foten från pedalen, så foten är helt obrukbar för tillfället. Blä tycker vi om det! Så nu har jag kanske avskräckt en och annan från att sitta fast i pedalerna :)

Tillbaka
Topp