Det värsta…
Dagens skörd: Inte mitt värsta, men mest spektakulära. Jag gjorde en klassisk endo med faceplant i Tyrestaskogen i dag. Jag körde ner för en brant klippa med hela Tyresö fågelskådarklubb som publik (minst 20 pers). Dom satt lugnt och fikade när jag tvärstannade på en rot när jag väl hade kommit ner. Jag landade snyggt på ansiktet och fick cykeln i ryggen. Hjälmen höll, men jag har blåmärken i pannan och ben och armar ser ut som om jag hade skaffat en tiger till husdjur. Höger handled är kraftigt svullen, och vänster knä är dubbelt så stort som förut. Frågan är väl om jag vågar gå och lägga mig, risken är stor att jag inte kommer upp ur sängen i morgon när jag stelnat till. Kanske lika bra att åka till jobbet på en gång:-)
(Jag tänkte på det här med publiken, dom kunde väl åtminstone ha applåderat showen? Nästa gång ska jag gå runt med hjälmen och ta upp kollekt ;-)
(Jag tänkte på det här med publiken, dom kunde väl åtminstone ha applåderat showen? Nästa gång ska jag gå runt med hjälmen och ta upp kollekt ;-)