Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Å andra sidan är väl Speedgrip ersättare till Pacestar, och Soft ersätter Trailstar. Nya NobbyNic Addix finns bara i Speedgrip. Gamla NN finns i Pace- och Trailstar, säljs dessutom billigt just nu. Det blir nog en uppsättning NN 29x2,35" Evo Trailstar i alla fall.glitch sa:Jag hade inte köpt schwalbe med gamla gummit nu när addix finns.Sixten Fors sa:Vad tror ni om... Nobby Nic 29x2.35" TrailStar 725 gram https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=100379
Annars tycker jag att hans dampf funkat riktigt bra som höst/vinterdäck utan att vara allt för trögt. Har icke addix 2.8 nobby nic på htn nu och tycker inte de rullar avsevärt bättre än damp hasse gjorde.
Sixten Fors sa:Det blir nog en uppsättning NN 29x2,35" Evo Trailstar i alla fall.
Sixten Fors sa:Å andra sidan är väl Speedgrip ersättare till Pacestar, och Soft ersätter Trailstar. Nya NobbyNic Addix finns bara i Speedgrip. Gamla NN finns i Pace- och Trailstar, säljs dessutom billigt just nu. Det blir nog en uppsättning NN 29x2,35" Evo Trailstar i alla fall.glitch sa:Jag hade inte köpt schwalbe med gamla gummit nu när addix finns.Sixten Fors sa:Vad tror ni om... Nobby Nic 29x2.35" TrailStar 725 gram https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=100379
Annars tycker jag att hans dampf funkat riktigt bra som höst/vinterdäck utan att vara allt för trögt. Har icke addix 2.8 nobby nic på htn nu och tycker inte de rullar avsevärt bättre än damp hasse gjorde.
Jag testar nog Trail även bak på NN 2.35, kör annars RoRo 2.25 Pace fram/bak vilket var lite halt i helgens Hellas då det var ganska blött och bitvis lerpölar. Gillar att klättra och vill ha bra grepp även bak. Det blir nog för liten skillnad att bara byta mönster. Kan då alternerar mellan RoRo Pace och NN Trail bak beroende på väder/underlag i kombination med NN Trail fram. Var min tanke.Makten sa:Sixten Fors sa:Det blir nog en uppsättning NN 29x2,35" Evo Trailstar i alla fall.
Kör Pacestar bak där det faktiskt duger och håller ner slitaget. Många av de tüska näthandlarna brukar ha vettiga priser på dylika kombinationspaket dessutom.
https://www.bike-components.de/en/S...railStar-PaceStar-29-Folding-Tyre-Set-p46236/
meringa sa:Ingen som nämner nåt av Bontrager XR1-4?
Sugen på testa dessa
Sixten Fors sa:Jag testar nog Trail även bak på NN 2.35, kör annars RoRo 2.25 Pace fram/bak vilket var lite halt i helgens Hellas då det var ganska blött och bitvis lerpölar. Gillar att klättra och vill ha bra grepp även bak. Det blir nog för liten skillnad att bara byta mönster. Kan då alternerar mellan RoRo Pace och NN Trail bak beroende på väder/underlag i kombination med NN Trail fram. Var min tanke.Makten sa:Sixten Fors sa:Det blir nog en uppsättning NN 29x2,35" Evo Trailstar i alla fall.
Kör Pacestar bak där det faktiskt duger och håller ner slitaget. Många av de tüska näthandlarna brukar ha vettiga priser på dylika kombinationspaket dessutom.
https://www.bike-components.de/en/S...railStar-PaceStar-29-Folding-Tyre-Set-p46236/
Sixten Fors sa:Å andra sidan är väl Speedgrip ersättare till Pacestar, och Soft ersätter Trailstar. Nya NobbyNic Addix finns bara i Speedgrip. Gamla NN finns i Pace- och Trailstar, säljs dessutom billigt just nu. Det blir nog en uppsättning NN 29x2,35" Evo Trailstar i alla fall.glitch sa:Jag hade inte köpt schwalbe med gamla gummit nu när addix finns.Sixten Fors sa:Vad tror ni om... Nobby Nic 29x2.35" TrailStar 725 gram https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=100379
Räknade just ut att jag köpt 15 nya cykeldäck senaste året, även sålt av några. Gamla blandningen duger åt mig, rea är gott :)N_sandstrom sa:...isåfall är det dumt att köpa på sig gamla blandingen
meringa sa:Ingen som nämner nåt av Bontrager XR1-4?
Sugen på testa dessa
magnil sa:Sixten Fors sa:Jag testar nog Trail även bak på NN 2.35, kör annars RoRo 2.25 Pace fram/bak vilket var lite halt i helgens Hellas då det var ganska blött och bitvis lerpölar. Gillar att klättra och vill ha bra grepp även bak. Det blir nog för liten skillnad att bara byta mönster. Kan då alternerar mellan RoRo Pace och NN Trail bak beroende på väder/underlag i kombination med NN Trail fram. Var min tanke.Makten sa:Sixten Fors sa:Det blir nog en uppsättning NN 29x2,35" Evo Trailstar i alla fall.
Körde NN trailstar fram tidigare. Det jag ha hunnit prova så känns konstigt nog inte MM Soft som det rullar sämre men har mycket bättre grepp. Jag hade inte köpt Trailstar idag utan lagt till några kronor för nya gummit.
I tyska Bike 2017/06 testar de 21 däck varav 4 Schwalbe. De får mycket bra betyg. På fint tyskt manér mäter de även rullmotstånd och det är förvånande hur lätt nya NN speedgrip och MM soft rullar.
Rocket Ron Speed 29x2,25 - 18,0 W
Nobby N Speedgrip 29X2,35-20,4 W
Magic Mary Soft 27,5x2,35 - 26,7 W
Magic M SG Ultrasoft 27,5x2,35 - 47,7 W
Sixten, desmo och Makten ni har snart PM.
Nja inte superbilligt, det blev Bike24 och drygt 300 kr/st, vill ha däcken till helgen och B24 brukar vara snabba (de är redan skickade :) https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=100379desmo sa:Sixten; har du hittat dem riktigt billigt någonstans?
magnil sa:I tyska Bike 2017/06 testar de 21 däck varav 4 Schwalbe. De får mycket bra betyg. På fint tyskt manér mäter de även rullmotstånd och det är förvånande hur lätt nya NN speedgrip och MM soft rullar.
Rocket Ron Speed 29x2,25 - 18,0 W
Nobby N Speedgrip 29X2,35-20,4 W
Magic Mary Soft 27,5x2,35 - 26,7 W
Magic M SG Ultrasoft 27,5x2,35 - 47,7 W
Sixten, desmo och Makten ni har snart PM.
Simon89 sa:Jag brukar variera lufttryck i mina RR beroende om det är blöt och brötigt eller torrt och jämt, testa gå ner ett halvkilo eller något hekto och se om du känner någon skillnad, om du inte prövat det innan då vill säga
+1jofahjalm sa:Simon89 sa:Jag brukar variera lufttryck i mina RR beroende om det är blöt och brötigt eller torrt och jämt, testa gå ner ett halvkilo eller något hekto och se om du känner någon skillnad, om du inte prövat det innan då vill säga
Min fysiklärare vrider sig i sin grav!
xyklisten sa:Vore intressant att veta vad TS kör för tryck i däcken. Med högt tryck så blir det mesta halt.
LW sa:xyklisten sa:Vore intressant att veta vad TS kör för tryck i däcken. Med högt tryck så blir det mesta halt.
Jag hade 1,7 fram och 1,1 bak..så känns som lite för högt tryck fram.
Jag har nu bytt däck och det blev Specialized Purgatory fram och Vittoria Barzo bak. Det är tubeless och jag siktar på 1,5 bar fram och bak, ska bli spännande att se om det är någon skillnad mot innan. Jag kan hålla med i tidigare inlägg att mycket sitter i huvudet, jag blir feg och rädd för att det är halt och kör därför långsammare och då blir det bara halare och det går åt helvete..men skam den som ger sig!
LW sa:Jag hade 1,7 fram och 1,1 bak..så känns som lite för högt tryck fram.
Jag har nu bytt däck och det blev Specialized Purgatory fram och Vittoria Barzo bak. Det är tubeless och jag siktar på 1,5 bar fram och bak, ska bli spännande att se om det är någon skillnad mot innan. Jag kan hålla med i tidigare inlägg att mycket sitter i huvudet, jag blir feg och rädd för att det är halt och kör därför långsammare och då blir det bara halare och det går åt helvete..men skam den som ger sig!
xdr sa:Hur fasen kan du köra 1,1 bak utan att punka?
PKJoacim sa:+1jofahjalm sa:Simon89 sa:Jag brukar variera lufttryck i mina RR beroende om det är blöt och brötigt eller torrt och jämt, testa gå ner ett halvkilo eller något hekto och se om du känner någon skillnad, om du inte prövat det innan då vill säga
(jag tycker att man ska ha ca 3.2 liter fram och 5 ampere bak)
+1Simon89 sa:PKJoacim sa:+1jofahjalm sa:Simon89 sa:Jag brukar variera lufttryck i mina RR beroende om det är blöt och brötigt eller torrt och jämt, testa gå ner ett halvkilo eller något hekto och se om du känner någon skillnad, om du inte prövat det innan då vill säga
(jag tycker att man ska ha ca 3.2 liter fram och 5 ampere bak)
1 kg/cm2 = 0,98 bar. Kg används ofta när lufttryck anges.
Vad missuppfattade ni ?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pascal_(enhet)
Muyfa666 sa:Är väl sen på bollen, men kör Conti Mountain King II 2,2 RaceSport BlackChili fram och X-King 2,2 RaceSport BlackChili bak efter att ha vurpat rejält på några rötter med andra däck. Ca. 1,8 bar bak och 1,5 fram så greppar det väldigt fint på både rot och berg. Mina två cent.
konscious sa:Tyska tester?
Husabuse sa:Var ikull styggt igår på rötter, har upplevt kanongrepp hittills med mina Spesh Ground Control i nya gummiblandningen, men det är som det redan skrivits här, inget som greppar på slemmiga rötter.
danky_xv sa:Min Trek kom med Bontrager XR 4 Ti, hittills nöjd med de. De får nog vara på hela hösten och våren. Ska se om jag byter de till nåt annat i sommar.
Nu har jag testat. Körde en känd runda i torsdags och samma runda idag. I torsdags körde jag på mina två år gamla Spech Purgatory och idag körde jag med ett nytt Nobby Nic 2,6 addix snakeskin fram och Purg bak. Stor skillnad. Fick släppa ut luft fram succesivt för att få den rätta känslan av mjukhet över rötterna. Har ju bara 25mm fälg, notubes flow ex, men det verkar funka bra ändå. För min typ av körning. Stadigare i leran och tydligen bättre grepp överallt. Kollade Strava när jag kom hem och jag var snabbare på de flesta segment än i torsdags. Utan att försöka. Framför allt där det är krokigt och rotigt.PKJoacim sa:Jag är ju lite sugen på att prova 2,6", har någon testat Nobby Nic med Addix i 2,6" i blötan?