Drar till Whistler för 3v DH

Ska köpa cykel där tänkte jag :)
Känner att jag nog skulle köpt en hemma. Man vet ju hur d blir. Man vill cykla direkt och inte leta cykel.. men men

ostkaka skrev:
-------------------------------------------------------
> Att fixa reservbromsbelägg om man har mycket udda
> bromsar?

Ja fy faen! jag fulbromsade bort ett par på en dag i leran i Gesunda! men, förhoppningsvis är du A; en bättre cyklist, coh B; det är inte lika lerigt i whistler..? :)

Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> En försäkring som funkar i USA, det är mycket
> bra att ha om det händer nått. Kolla Europeiska.

Räcker väl iofs om den funkar i Kanada ;) men det mesta ska väl täckas av hemförsäkringen (de första 45 dagarna men det är ju inget problem här) så kolla först vilket skydd du redan har.

Jag har inte varit i Whistler men har en kompis som varit där flera gånger. Enligt honom är hojarna rätt mycket dyrare runt Whistler än övriga Canada så se om du kan hitta någon nätbutik som ev kan leverera hojen till din adress i Whistler...

Ja, jag kör väl på att hemförsäkringen funkar. Snön är släppt nu så jag tror A-line är ready to go!
Ja d är väl inte så billigt i whistler. Därför var d kanske lite dumt att inte köpa en beg här hemma o ta med. Men en shopping runda i Vancover först kanske löser d problmet :)

Kolla Craigslist och Pinkbike för att hitta hoj. Finns mycket som som nästan inte använts innan det säljs vidare.
Finns många nice ställen runtom i BC så ta tillfället i akt och hyr en bil o kör i ställen som Squamish, Nelson, och klassiska Fromme i north Van. Finns oxå mycket bra stig runtom Whistler som verkligen är värt.

Stigarna runt Squamish och längre upp längs the Sunshine Coast har folk jobbar rätt hårt på att få till lagliga stigar och cykelaffärerna brukar vara centrum för vart bra åkning finns.

Tillbaka
Topp