dropperpost i mekställ ?

Clipper

Aktiv medlem
dropperpost i mekställ ?
Hur känsligt är smala röret på en dropperpost, törs jag klämma fast den i det när jag hänger upp cykeln i mekstället?

Är det lika känsligt som innerbenet på framgaffeln?

dropperpost i mekställ ?
Ok, tack för svaren, 2 för och 2 emot, mekställets skick med ojämna anliggningsytor får avgöra att det blir någon annan lösning tillsvidare.

dropperpost i mekställ ?
Notera att de som är emot säger att du inte skall göra det baserat på...inte erfarenhet vad jag förstår

Vi som är för har gjort det länge utan problem

Enligt mig är konklusionen uppenbar ;)

dropperpost i mekställ ?
En T-mars eller liknande "pinnstolpe" hade jag hängt upp utan problem, en hydraulisk luftstolpe hade jag iaf varit vääääldigt försiktig med...

/T

dropperpost i mekställ ?
Jag gör det inte, min LBS gör det. jag förutsätter att LBS vet vad han håller på med. anledningen att jag inte gör det är mer för att jag är orolig att repa röret än att jag tror jag krossar det.

dropperpost i mekställ ?
Iallafall på reverben RS så är röret rätt kraftigt inga problem med hållbarheten där men jag skull hänga den så den blir så avblelastad i sidled som möjligt.

Hänger alltid mina å andras hojar försiktigt i överröret.

#fssupport.se

dropperpost i mekställ ?
Jag frågade YEP som tillverkat min stolpe.
Det var ett stort nej från deras sida, därför gör jag inte det. Utgår från att de har koll på vad deras stolpar tål.
Skulle inte gärna få för mig att klämma i innerbenet på min gaffel heller. Principen är densamma.

dropperpost i mekställ ?
Kan du inte bara dra ut den delen som inte åker upp och ner tillräckligt för att klämma där? Beror ju lite på stolpe respektive hur lång vajer du har på en intern dragen. Man brukar kunna mats tillbaka lite kabel eller tom. lossa dropperns remote så du har mer kabel att spela med.

Som ovan skulle jag aldrig klämma ett gaffelben = inte heller dropperns rörliga del.
Gör du det ändå lägg nåt mjukt typ en gammal t shirt eller nåt emellan.

Tillbaka
Topp