Dropperpost - Vad är bra och varför då och var köper man dem billigast?

Alltså om gridytan ser ut som den gör är det väl bara att reklamera skiten på en gång eller???

Men vadå bälg? Det är väl typ inga sänkstolpar som skyddar innerbenet/stolpen från skit? Skiten ska väl förhoppningsvis hållas borta av packningarna...? Eller?

Foxis sa:
Men vadå bälg? Det är väl typ inga sänkstolpar som skyddar innerbenet/stolpen från skit? Skiten ska väl förhoppningsvis hållas borta av packningarna...? Eller?
Den där har ju dock öppna hål i innerbenet, som ingen annan dropper utan bälg har. Känns som gjort för att köra ner skit i stolpen med.

Crossmax sa:
Foxis sa:
Den där har ju dock öppna hål i innerbenet, som ingen annan dropper utan bälg har. Känns som gjort för att köra ner skit i stolpen med.

Ah. Tänkte inte på det. Skum konstruktion.

EST sa:
Alltså om gridytan ser ut som den gör är det väl bara att reklamera skiten på en gång eller???

Vafan ska jag behöva reklamera den här jäkeln också?! X_X

Ni tänker att ojämnheterna kommer ta sönder packningarna?

Ämmm ja de kommer de att göra plus att ytfinishen ju redan släppt....

Race Fejs Turbin rockade röven av ALLA andra stolpar.
Jag beklagar.
/Dick

Senast ändrad:
Skral sa:
EST sa:

Vafan ska jag behöva reklamera den här jäkeln också?! X_X

Ni tänker att ojämnheterna kommer ta sönder packningarna?
Låt gå för att stolpen är billig, men den där ytfinishen på innerröret hade jag inte accepterat ens på en budgetstolpe.

eirisch sa:
Kevin sa:
Fick precis veta att jag måste vänta tre veckor på att få min Reverb utbytt, låter det som en rimlig tid och nått liknande andra upplevt?
Är Bike-Discount jag skickat in den till och de påstår att de inte kan skicka en ny innan tillverkaren tittat på stolpen, har redan frågat snällt om att få en ny på direkten.

Jag har samma ärende hos dem, och haft förr.
sist tog det två månader för Sram att konstatera att de skulle skicka en helt ny. Har inga höga förväntningar denna gång heller.
Kör mekaniskt så länge!
Får ju hoppas att tre veckor är det som gäller, det kan jag väl klara sig med en vanlig fast stolpe på (har dock inte ens en sån som reserv). Två månader däremot är ju helt oacceptabelt.

Eftersom det är en mekanisk stolpe så hade jag struntat i att det va lite lackskada på den. Det kommer inte ta många turer innan färgen är borta ändå. Jag själv kör på en gravitydropper som ser ut som skit på "innerstolpen" men den funkar perfekt ändå. Men du borde köpa en bälg eller sätta något litet skydd på den för att inte få i skit i hålen.

Ist för bälg så kan du ju ta en bit slang och trä runt iaf, fäst med buntband.

Är det en lackad inner stolpe är det verkligen skit! Det borde vara anodiserat/eloxerat som inte nöts på samma sätt. Hur blir passningar å tätningsförmågan om lacken släpper liksom!?

Såhär ser min GD ut och den funkar perfekt. Det är inte så petigt med mekaniska stolpar. Ingen olja eller luft som kan läcka ut, för det finns ingen.

Bilagor

• DSC_0010.JPG
    DSC_0010.JPG
    170.8 KB · Besök: 25
Är det bara fjäder som trycker upp den eller? Varför en box då?

Ja då är det väl bara att pilla bort å vaxa eller nåt så det inte rostar. Men kasst att få den så....tummen ner.

Jepp. Kasst men kanske inte gör nåt för funktionen.

Jag får den dock inte att sätta sig ordentligt i nedre lägena, oavsett hur jag justerar wiren. Funktion två av tre gånger känns rätt kasst i skogen, när jag tryckt ner den måste den hålla sig nere. Det gör ju till och med reverben...

Den får nog åka hem till tyskland igen.

Någon som har en 9point8 är det en lika bra stolpe som det verkar?
Kan man lyfta cykeln i stolpen utan att den blir kass?

Vart köper man den billigast?

H. sa:
Fyfan vilken skit reverb är.

Ja, jag ville bara säga det.

oh no, du har just totaldissat en ___happykorrekt___ cykeldel!

btw när jag köpte min GD bad jag dem att inte skicka med nån följesedel eller några papper öht i paketet, blev ingen tull men det kan varit tur också.

Då har man monterat spetznaz då (CP blacklite). Verkar ju riktigt bra (gedigen, vettig montering), men...

Returhastigheten och pålitligheten i returen har varit sådär. Jag har kollat tryck (25 psi), fettat och dragit fast stolpen med QR så den sitter. Men den åker inte alltid upp till översta läget med ett klonk. Ibland stannar den mellan läge 2 och 3 (cruise/power). Om jag då sitter ner den igen och följer med upp så funkar det.
Jag tycker det blir sakta bättre, men det känns mysko att stolpen skulle ha inkörningssträcka. :)

Hur ska den bete sig, och hur känslig för hur hårt man spänner fast stolpen med QR ska den vara? Har jag fått en måndagsex eller fixar det till sig efter ett tag...?

Så 25 är för lite då? Trodde fabrikstrycket var lagom då jag läst att folk sänkt från det för att få långsammare retur.
Får välan experimentera lite.. :)

Ang den där Forza-stolpen. Ser identisk ut (reglage, krage, vajerinfästning etc) som min Tmars-stolpe från eBay för max 70 euro. Som dessutom har bälg. Kört den i över ett år utan problem, aningens spel i sidled. Fanns i flera versioner, både diameter och höjd.

Supernöjd och ett billigt sätt att testa på hisspinne helt enkelt! (Knäckt railen på min WTB-sadel = Wittkopp aka Lidl Premium) #t-mars

Bilagor

• image.png
    image.png
    626.1 KB · Besök: 40
Foxis sa:
Då har man monterat spetznaz då (CP blacklite). Verkar ju riktigt bra (gedigen, vettig montering), men...

Returhastigheten och pålitligheten i returen har varit sådär. Jag har kollat tryck (25 psi), fettat och dragit fast stolpen med QR så den sitter. Men den åker inte alltid upp till översta läget med ett klonk. Ibland stannar den mellan läge 2 och 3 (cruise/power). Om jag då sitter ner den igen och följer med upp så funkar det.
Jag tycker det blir sakta bättre, men det känns mysko att stolpen skulle ha inkörningssträcka. :)

Hur ska den bete sig, och hur känslig för hur hårt man spänner fast stolpen med QR ska den vara? Har jag fått en måndagsex eller fixar det till sig efter ett tag...?

Den är känsligare för hårt tryck från sadelstolpsklämman än vad jag trodde. Min betedde sig likadant efter jag sdrvat den men när jag lättade lite på trycket på klämman blev den sig själv igen. Börja där skulle jag säga.

:) menade iofs lufttrycket... ;)

Men angående stolpklämman så sitter den rätt löst. Fick tom. torka bort fett för att få den att sitta utan att använda för mycket kraft. Men kanske finns mer att ta.
Ska pumpa upp den lite från 25 psi också...

arcamone sa:
Ang den där Forza-stolpen. Ser identisk ut (reglage, krage, vajerinfästning etc) som min Tmars-stolpe från eBay för max 70 euro. Som dessutom har bälg. Kört den i över ett år utan problem, aningens spel i sidled. Fanns i flera versioner, både diameter och höjd.

Supernöjd och ett billigt sätt att testa på hisspinne helt enkelt! (Knäckt railen på min WTB-sadel = Wittkopp aka Lidl Premium) #t-mars

Japp, det verkar finnas många olika märken som egentligen är exakt samma stolpe. Men köper man från tysken så har man ju snabb frakt och bra garanti.

Jag var sugen på en tmars från taiwan för 551 kronor, men när bike-components hade rea på rs reverb stealth så slog jag till på den istället.

Reverbarna är ju riktigt dåliga på att hålla men funktionen är ju premium när de väl funkar. LBS är garantiverkstad för reverben, så nu får väl mina två rockshox-stolpar åka skytteltrafik in dit, en borde ju alltid funka iaf :)

Foxis sa:
:) menade iofs lufttrycket... ;)

Men angående stolpklämman så sitter den rätt löst. Fick tom. torka bort fett för att få den att sitta utan att använda för mycket kraft. Men kanske finns mer att ta.
Ska pumpa upp den lite från 25 psi också...

Aha :) Jag kör 40 i min. Sist jag kollade iaf.

Äh. Min Reverb har varit kass kanske en månad totalt på tre år. Det är mindre tid än jag ägnat åt att fippla med bromsar eller snea växlar.

Rattnalle sa:
Äh. Min Reverb har varit kass kanske en månad totalt på tre år. Det är mindre tid än jag ägnat åt att fippla med bromsar eller snea växlar.

Ja bromsar är ett jäkla mek med mest hela tiden. Sist så fick jag även lite olja på beläggen så nu kan jag sålla mig till gruppen som gjort den tabben. det var en upplevelse att upptäcka att bromsen inte tog :) nu har det eldats belägg och skurats bromsskiva så nu tar den igen :) men som sagt bromsarna står för en stor del av meckandet.

Nu är stolpen testad. Mikrorecension av CP Blacklight: Skitbra. Köp. Mekaniska "klick" gillas!

Konstigt nog funkade stolpen klockrent fast jag spänt fast den hårdare och ej pumpat upp trycket (mesiga 26 psi). Den gillar helt enkelt stig bättre än garage. :)

ltr/ftp som det heter på utrikiska....
Mina 2 öre:
RS Reverb. Punkt. Har såna på alla tre hojarna, o de är hur bra som helst.
Jobbar i en cykelaffär, och vi har väldigt sällan problem med Reverbs. Om inte minnet sviker mig har vi haft EN reklamation.
Är mer än normalt nyfiken på Bontragers dropper, dock. Ser fram emot att prova den inom kort.

JappeV sa:
ltr/ftp som det heter på utrikiska....
Mina 2 öre:
RS Reverb. Punkt. Har såna på alla tre hojarna, o de är hur bra som helst.
Jobbar i en cykelaffär, och vi har väldigt sällan problem med Reverbs. Om inte minnet sviker mig har vi haft EN reklamation.
Är mer än normalt nyfiken på Bontragers dropper, dock. Ser fram emot att prova den inom kort.

har två reverb men ena har fått service och den andra har gått i tre år nu och bara funkar.
recension på bontrager när du provat den tack.

Senast ändrad:
Fick precis dit nya reglaget till min Turbine, nu är allt verkligen perfekt. Skälet till att välja nån annan stolpe kan bara vara ekonomiska alt. att man tycker det är kul & reklamera saker.

image.jpeg

Henrik83 sa:
Fick precis dit nya reglaget till min Turbine, nu är allt verkligen perfekt. Skälet till att välja nån annan stolpe kan bara vara ekonomiska alt. att man tycker det är kul & reklamera saker.

Kan man få en närbild på vajer infästningen?

Tillbaka
Topp