Hill sa:
Jag får inte riktigt till sagen på min Topaz. Har en Stumpjumper och vill ha ett procenttal kring 25, men lyckas inte komma under 30 procent. Dämparen funkar bra och är himla skön, men jag antar att jag går miste om den initiala, omtalat fina, förmågan. Jag har testat runt med allt från två spacers i positiva, tre pos/två neg, två pos/en neg. samt trycket i i blåsan. I dagsläget kör jag på noll och den uppför sig bättre än tidigare, men fortfarande med för mycket sag.
Någon som har kört med band/tokens enbart i negativa kammaren? Uppfattning och utfall? Jag ställer frågan då det krävs att jag skruvar av dämparen för att komma åt negativa kammaren. Så vill reka lite först :)
Har mailat med DVO men det är en slö jävel som responderat med ganska icke-informativ input.
Även tröskat igen MTBR-tråden.
Är dämparen i gott tillstånd förutom luftgrejorna då? Jag har upplevt sån där sag som alltid landade på 30 % med en RS monarch pga. länkagedesign, när grundproblemet var att trycket släppt bakom dämparoljan, hälften av oljan rymt och resten såg ut som skit :)
Men det låter som att du gått igenom allt i dämparen.
Jag har kopplats direkt till Ronnie på DVO HQ i mina supportmail (har en gammal Diamond) och fått svinbra svar fort, men han kanske bara tar kortare eller mer specifika grejor själv.