Rockingman
Aktiv medlem
DVO-tråden
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vernersson sa:Update ang oljan...
Såg att 24MX har Motul Factory Line Synthetic I sitt sortiment så jag drog en fråga på mail till DVO om detta.
De gav tummen upp för Motuls syntetiska gaffelolja. ?
Paco sa:Vernersson sa:Update ang oljan...
Såg att 24MX har Motul Factory Line Synthetic I sitt sortiment så jag drog en fråga på mail till DVO om detta.
De gav tummen upp för Motuls syntetiska gaffelolja. ?
En stor ?? på det.
Tänkte ge mina DVO gafflar och bakdämpare lite kärlek innan säsongen drar igång.
Paco sa:Om du vill leka med en till Topaz så säg bara till?
Vernersson sa:Håller med om att servicemanualen för Topaz lämnar en del övrigt att önska ;-)
Men som tur var hade jag en coach som förvarnade mig *hehe*
Emerald har ingen manual alls, bara ett par olika instruktionsvideos på Youtube, men även de utelämnar vissa moment som man får gissa sig till.
Återstår att se hur sanningsenlig Diamond manualen visar sig vara för den står på tur för kommade helg, idag tyar jag inte mera :-D
Vernersson sa:"Nöjde" mig med att börja plocka isär dämparen, tröstade mig sedan med öl :-O
Kommer kolla närmare på en i morgon, planerar att plocka isär all för att se om ngt sitter snett/fel...
Men i detta fallet tror jag mer på att jag har fallerat än att manualen har villat bort mig ;-)
marr sa:Vernersson sa:"Nöjde" mig med att börja plocka isär dämparen, tröstade mig sedan med öl :-O
Kommer kolla närmare på en i morgon, planerar att plocka isär all för att se om ngt sitter snett/fel...
Men i detta fallet tror jag mer på att jag har fallerat än att manualen har villat bort mig ;-)
Jag glömde ju en jävla oring först..... Är man dum o dålig så är man.
jofahjalm sa:Jag kan inget om DVO, men jag låter inte det stoppa mig från att kommentera. Har den inte en ifp som skulle kunna läcka?
jofahjalm sa:Om luftburken läcker så är ju det helt klart misstänkt. Jag anser mig inte vara helt värdelös med träklubban i källarhålet, men mer avancerade mek överlåter jag gärna åt mine gode man (bullit) och dämparservice utöver luftburk har jag helt gett upp på...
mikipedia_ sa:Tråkigt, men är det inte bara att mäta alla ringar å springa in på typ Swerull lr annan tätningsfirma?? Istf att köpa ett nytt set för flera hundra, dom kan du ju öla för ist?
marr sa:mikipedia_ sa:Tråkigt, men är det inte bara att mäta alla ringar å springa in på typ Swerull lr annan tätningsfirma?? Istf att köpa ett nytt set för flera hundra, dom kan du ju öla för ist?
Han har iofs öl så han klarar åtminstone två atomvintrar.
mikipedia_ sa:marr sa:mikipedia_ sa:Tråkigt, men är det inte bara att mäta alla ringar å springa in på typ Swerull lr annan tätningsfirma?? Istf att köpa ett nytt set för flera hundra, dom kan du ju öla för ist?
Han har iofs öl så han klarar åtminstone två atomvintrar.
Aj fan?
larsaw sa:Enl vad jag minns från min gamla Marz Roco Air (som är ursprunget som DVO byggt vidare på...) så borde det inte finnas många ställen där luftburkens tryck kan smita in i oljan. Jag skulle gissa på en o-ring en markering på bilden nedan. Om inte där så bör problemet ligga i kolvens infästning men där är packningarna så rejäla så det ser jag inte som så troligt.
Sen har jag för mig att Topaz’n har en avluftningsnippel någonstans på ”main body”, värt att kolla den så att inget är löst där (men då borde du ha synligt oljeläckage...).
jofahjalm sa:Heh, det är bara till att dricka för att glömma.
Men ripmo af har väl jade x? En klart nyare modell än vanliga jade.En klen tröst, men Jade verkar det vara många garantifall på om man läser MTBR t.ex. i Ripmo AF tråden. Den verkar de inte fått till något vidare.
Men ripmo af har väl jade x? En klart nyare modell än vanliga jade.
Min sambos Jade X är också på retur hos DVO, oljan hamnade på utsidan efter ca 30h cykling. Lev hade slut på ersättningsenheter i Ripmo-storlek så den ska servas ist för bytas..
Där vi köpt, som bedömde det som garantiärende och hänvisade till DVO. Så den är skickad till DVO Norge/Sverige nu.ooo så x har med problem, kontaktade ni dvo eller där ni köpt?
va det genom järvsö ni gickDär vi köpt, som bedömde det som garantiärende och hänvisade till DVO. Så den är skickad till DVO Norge/Sverige nu.
Edit: @Putte1981 Det är en topaz, ingen Jade X, morgontrött..
Nej, köpt den på komplett cykel, så återförsäljaren hänvisade oss vidare till DVO men erbjöd sig kontakta dom åt oss om vi ville. Kändes enklare att bara forwarda deras kommentar och ta det direkt med DVO själv tyckte jag, så jag gjorde så. DVO SE/NO svarade snabbt och var hjälpsamma. Hade ingen utbytesenhet att skicka men ska göra en rebuild av vår enhet. Jag hade också fått lämna in den lokalt och få ersättning som alternativ inkl fått delarna. Men eftersom jag inte vet vad om är fel känns det bättre om dom tar isär den och ser vad som behöver bytas innan rebuild. Sedan var jag långsam att skicka iväg den pga mycket annat, men nu är den där iaf. Lite minus för att det är dyrt att skicka grejer utomlands med den lösning jag valde, lev ju klart mer frakt än det hade blivit inrikes.va det genom järvsö ni gick
Vem är dvo se/no?Nej, köpt den på komplett cykel, så återförsäljaren hänvisade oss vidare till DVO men erbjöd sig kontakta dom åt oss om vi ville. Kändes enklare att bara forwarda deras kommentar och ta det direkt med DVO själv tyckte jag, så jag gjorde så. DVO SE/NO svarade snabbt och var hjälpsamma. Hade ingen utbytesenhet att skicka men ska göra en rebuild av vår enhet. Jag hade också fått lämna in den lokalt och få ersättning som alternativ inkl fått delarna. Men eftersom jag inte vet vad om är fel känns det bättre om dom tar isär den och ser vad som behöver bytas innan rebuild. Sedan var jag långsam att skicka iväg den pga mycket annat, men nu är den där iaf. Lite minus för att det är dyrt att skicka grejer utomlands med den lösning jag valde, lev ju klart mer frakt än det hade blivit inrikes.