dyrt att cykla

• Trådstartare Trådstartare bossebus
  • Start datum Start datum
B

bossebus

Guest
dyrt att cykla
Puhh... la in en order på 3500 kr
Köpt alldeles förmycket i år +30000kr i cykel/delar

Vansinne men vad fan ska man annars lägga pengarna på när man inte har familj och tycker hoja är kul

Sprit,resor?

dyrt att cykla
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> JObba mindre för mer fritid kanske?...:)
>
Men hur skall man då finanisera sin sjukt dyra hobby?
Nej, tror mer på jobba mer, så man kan köpa mera prylar...

// MickeM

dyrt att cykla
Tänk så här:
Ingen reagerar om du köper en dator för 20k.

Inte heller om du köper en liten fritidsbåt a 50(rutten eka) till 300k för en bättre liten daycruicer...

Eller köper en beg bil a 150k... Bilar är nog den absolut sämsta investeringen du kan göra btw.

Men köper du en bra cykel pga ditt intresse så är du helt rubbad.
Det har jag fått höra ofta. :(

En cykel ska inte kosta mer än 2500:- enligt folk i dag...
Bäst av allt, min morbror som åker mc kommer med samma tråkning varje gång , "va haru motorn då?". :

Fortsätt och investera i din kropp(kondition) och välbefinnande(nöjje) med att köpa cyklar/delar !

dyrt att cykla
att cykel är dyrt är nästan regel, speciellt när man drabbats av den svåra sjukdommen "måste ha nytt hela tiden" :D man får se det som en investering :D

dyrt att cykla
swerider skrev:
> Tänk så här:
> Ingen reagerar om du köper en dator för 20k.
>
> Inte heller om du köper en liten fritidsbåt a
> 50(rutten eka) till 300k för en bättre liten
> daycruicer...
>
> Eller köper en beg bil a 150k... Bilar är nog den
> absolut sämsta investeringen du kan göra btw.
>
> Men köper du en bra cykel pga ditt intresse så är
> du helt rubbad.
> Det har jag fått höra ofta. :(
>
> En cykel ska inte kosta mer än 2500:- enligt folk
> i dag...
> Bäst av allt, min morbror som åker mc kommer med
> samma tråkning varje gång , "va haru motorn då?".
> :
>
> Fortsätt och investera i din kropp(kondition) och
> välbefinnande(nöjje) med att köpa cyklar/delar !
>
>
>
> Rickard.
>
> [ RIDE THE LIGHTNING ] =}
>
>

för att inte tala om att ingen reagerar om man festar bort nån tudenlapp en helg eller några gånger i månaden, pengar för saker som bara går rakt igenom kroppen :D o i bästa fall mins man det dagen efter, kul ibland, men varje helg vetefan :D

mina kompisar lägger 2000 i månaden på festa, jag lägger i alla fall hälften på hojj :D

dyrt att cykla
Tipps nummro två då.

Acceptera och stå för att ni är prylbögar som gillar prylar istället för att gömma det i en massa fåniga ursäkter.

dyrt att cykla
Hört nån gång...
"Kostade cykeln 30000? Det får man ju en bil för!"
"Vad ska jag ha en bil till i skogen?"

Man får ju passa på sålänge man inte har fruar och barn...

dyrt att cykla
Ville skrev:
> Tipps nummro två då.
>
>
> Acceptera och stå för att ni är prylbögar som
> gillar prylar istället för att gömma det i en
> massa fåniga ursäkter.

Dagens bästa.

dyrt att cykla
Ville skrev:
> Acceptera och stå för att ni är prylbögar som
> gillar prylar istället för att gömma det i en
> massa fåniga ursäkter.

Du menar att vi ska "komma ut"?

dyrt att cykla
JT skrev:
> Hört nån gång...
> "Kostade cykeln 30000? Det får man ju en bil
> för!"
> "Vad ska jag ha en bil till i skogen?"

Blev antastad av en kompis fru;

"24.000 för en cykel - det kan man få en resa för, hela familjen!!!"
"Din resa varar en vecka - min cykel varar många år..."

Dä fick kärringen....

dyrt att cykla
JT skrev:
> Hört nån gång...
> "Kostade cykeln 30000? Det får man ju en bil
> för!"
> "Vad ska jag ha en bil till i skogen?"
>
>
> Man får ju passa på sålänge man inte har fruar och
> barn...

Fruar? Det räcker med en, tro mig.... ;)

dyrt att cykla
Fredrik71 skrev:
> Tryck upp en T-shirt för de som vill komma ut.
> Texten kan vara något i stil med "CYKELNÖRD OCH
> STOLT!"

Räcker det inte att cykla i Discovery Channel-cykeltröja och cykelbyxor?

dyrt att cykla
Att cykla i Discoverykläder är tyvärr inte tillräckligt nördigt. Det innebär enbart att man skämmer ut sig inför både cyklister och icke-cyklister ;-)

dyrt att cykla
Det värsta är ju att man är prylbög. Det går att köpa billigare saker än vad man tänkt och det går tydligen inte att köpa sig snabb.
Blev av med 9000kr igår, skulle ju bara köpa lite delar till en billig HT.

Fan kom ju på att jag köpte nya snabbkopplingar i titan i natt, 500kr till.

Senast redigerad av en moderator:
dyrt att cykla
Cykling är billigt jämfört med andra sporter/aktiviteter där det ingår fordon. Det dyra är att köpa grejer till sambon så att man får köpa cykelgrejer till sig själv..
/Johan

dyrt att cykla
Skrivet av Ville idag 11:38

Tipps nummro två då.

Acceptera och stå för att ni är prylbögar som gillar prylar istället för att gömma det i en massa fåniga ursäkter.

------------------------------------------------------------------------------------------------
"JAAG VIIILLLL INNNTTEE BOOO III LUUUNND MAMMAAAA!!!!"

Oh , prylbög? kan man vända på det då..bögpryl?

Är nog inte så farligt med pryleriet ,var i krogsvängen mycket förut och det gick nog fan det dubbla under en hård säsong

dyrt att cykla
Har lagt ner ungefär 35 000 sedan 2000 på mitt trampande. Cyklar, kläder, skor mm. För dom pengarna har jag idag en någorlunda kittad Stumpjumper och en gammal Super Pro HT. Jag har även köpt en del grejor begagnat (mest för att jag inte vill lägga en massa pengar på cykeln innan jag riktigt vet vad jag vill ha).
Tycker inte att det är speciellt dyrt ifall man jämför med vad andra saker kostar, bil, båt, semesterresor etc.
Iofs lägger jag väl mer och mer pengar per år på cyklandet, men jag ser det som en investering i min egen hälsa - och det kan vara värt några spänn.

dyrt att cykla
den som ändå hade en inkomst att spendera på cykeln. Jobbar livet ur mig hela sommaren för att slippa ta studielån på vintern, ungefär 0 kr över till cykeln de flesta månader.

dyrt att cykla
Jo jag vet att det är dyrt... det står ca 75kkr(nypris) brevid mig i cyklar...
Och det bästa är : jag är inte värst... =P
Har väl in alles lagt ut ca 90k på 6 år. :]

dyrt att cykla
Uj...jag har plöjt ner +80K på ett år. Mitt första år inom MTB. En Scott Genius MC50, en Turner 5-Spot och en Diamondback Apex. Sen tillkommer allt runtomkring som Camelback, verktyg, kläder & skor, ställ till bilen, klocka/pulsmätare, hjälm & skydd osv.

Nåja, alla hobbies kostar. Cykling, foto, dykning, eller vad det än är så kostar det deg. Oftast mer än vad man som novis inom området kan tro. Men för mig är det en stor del inom intresset att leta och skaffa schyssta prylar -det blir ju roligare om man har rätt och bra grejjer! Som min far sa; -Det får aldrig fattas bitar!!

dyrt att cykla
Har vi några exacta siffror på hur många procent roligare cykling blir per nerplöjd 1000-lapp.

Skall man här även räkna med nöjet som infinner sig när man får berätta för polarn antalet lappar som förångats?

dyrt att cykla
Det beror helt och hållet på vad tusenlappen/arna gått till. Exempel:
- ny Campa Record kassett, ca 2000 kronor, inte ett dugg roligare
- nytt kolfiberstyre, ca 2000 kronor, mycket roligare (i en vecka eller två)

dyrt att cykla
Jilster skrev:
> Skrytsam brylbög?

Förmodar att du syftar på mig?

Skrytsam? - Nej, det tycker jag inte. Tidigare inlägg behandlade ju hur mycket folk har lagt ner.
Prylbög? - Definitivt.

dyrt att cykla
Jag ser inget som helst nöje i att ha det dyraste som finns. Jag vill bara ha det bästa för ändamålet som finns, vilket inte är samma sak (men ofta är det). Det handlar alltså inte om priset, vilket många icke-prylbögar verkar tro.

För att inte bli trakasserad/mobbad av prylheteros så tycker jag för övrigt att vi behöver en prylbögombudsman (PryO) som värnar om våra rättigheter. Jag känner mig nämligen ofta förtryckt och utfryst i sällskap vars huvudsakliga inköp sker på Biltema och Clas Ohlson.

En prylbög ser även inte det som att pengar "förångas" när någonting inhandlas. Snarare byts pengarna mot en läcker pryl, vilken ger större tillfredsställelse att äga, än vad pengarna själva gav.

dyrt att cykla
Är det bara jag som finner denna tråd fruktansvärt patetisk?

Skryt och pinsamma boortförklaringar likt en alkoholists förnekelse samt bräkande.

PS:
Cykling och prylbögeri är två skilda saker.

dyrt att cykla
Buddha! Jag syftade inte på någon speciell person.

Tycker bara att om man väljer att lägga ut pengar för sin hobby så ska man stå för det och inte söka tröst och stöd för sina utlägg i någon töntig tråd som berör hur mycket pengar man lägger ner. Det är helt ointressant! Men många människor är väldigt noga med att tala om vad de lagt ner på sin cykling.
Ens cykelovetande vänner kan ju knappast veta hur mycket man lagt ner om man inte berättar det?

Behöver inte alls vara dyrt att cykla i skogen. Har sett fler Amisch byggen den senaste tiden.

Det är i det lilla här i livet som man finner det stora!
Frid!

Patrik

dyrt att cykla
Ville skrev:
> Är det bara jag som finner denna tråd fruktansvärt
> patetisk?

Ja, troligen. Vi andra har iaf lite humor.

> Skryt och pinsamma boortförklaringar likt en
> alkoholists förnekelse samt bräkande.

Tror inte någon i denna tråden förnekat att dom är prylbögar. Inklusive mig själv.

> PS:
> Cykling och prylbögeri är två skilda saker.

Ja det är klart. Vem har sagt något annat?

dyrt att cykla
JT, jag syftar inte på era förnekelser till att ni är prylbögar.

Men att påstå att denna tråd inte är en ren skryt tråd där ni prylfreaks får ståltsera med hur mcyket pengar ni har lagt på er hobby utan istället påstå att den har med humor eller ert problem med omgivningen att göra ser jag som en stor fet förnekelse.

Edit:

Vad gällande mitt PS så kan du pröva med att läsa överskriften;)

Senast redigerad av en moderator:
dyrt att cykla
Ville skrev:
> Är det bara jag som finner denna tråd fruktansvärt
> patetisk?
>
> Skryt och pinsamma boortförklaringar likt en
> alkoholists förnekelse samt bräkande.

o ändå har inte D i S skrivit i den än ;P

dyrt att cykla
o ehh jah har typ lagt ner sååååå jääääääääääävla mycket på cyklarna asså typ 300 miljoner ca, men sånna cyklar behövs när man är så satans grum som mej, ehh jo jag dropar typ 5 meter till flat med min asgryma p2 ehh jofan jag är bäst.........

dyrt att cykla
ja BO, du är ju en riktig cykelfantast, det är få som lägger ut typ 10000 på en hojj o sen bara låter den stå :D det kan man kalla fantast det :D

dyrt att cykla
Är det inte rätt intressant att 80% av inläggen på detta forum handlar om vilka grejer man ska köpa hit och dit, och vilka grejer den och den har köpt, bilder på diverse skapelser, titan och kolfiber kors och tvärs, men så fort någon nämner hur mycket pengar han/hon lagt ut på grejer då är det plötsligt skryt?

Kan någon förklara för mig som är en numera även skrytsam idiot med jordnötshjärna?

dyrt att cykla
JT, Erol. Okey, det går säkert att diskutera om ordet skryt var rätt ordval.

Vad jag menar är att det för mig ser så otroligt uppenbart ut att de som skriver i tråden vill visa omvärlden hur mycket pengar de lägger på cykling. Och istället för att stå för det och kanske starta en topic typ, Vem har lagt ner mest pengar på sin cykel, så försöker man dölja detta genom att starta något som verkar oskylldigt bara för att man på ett fint sätt skall kunna smyga in det man igentligen vill ha sagt.

Och jag tycker det desutom känns ganska löjligt att starta någon form av tävling vem som har slösat mest pengar på sin cykel.

Det är precis lika uppenbart och pinsamt som när någon liten freerajdkid startar tråden med inehållet typ. Åhhhh, min cykel gick sönder för att jag droppade tio meter. Eller. Nu har jag droppat tio meter , tror ni att min cykel håller för elva?

Båda alternativen är i 9 fall av 10 enligt min mening skapad för att startaren vill visa hur högt han droppar och inte alls om att hans cykel har gått sönder eller att han är orolig för detta. Varför ite skriva detta istället?

Läs även Jilster inlägg ovan då det är ganska talande.

Och för alla som är rädda för att cykel måste vara dyrt,...det behöver det inte:)

Tillbaka
Topp