E-MTB, en introduktion

ForesterGuy

Aktiv medlem
E-MTB, en introduktion
http://enduro-mtb.com/en/everything-need-know-e-mtbs/

En av kommentarerna:
"One of the things that protected the mountains from having a lot of downhillers descending to extrem velocities was the fact that those pilots were too lazy to climb the summits that they wanted to go down, only thus, the most sports people ended up doing it and creating a balance, by the way, tolerable by walkers and other users of the mountain."
;-)

E-MTB, en introduktion
Slött, bortskämt, hädiskt...

Det går väl helt i linje med like-knappens tidevarv och millennials som inte sett en enda lågkonjunktur eller gjort lumpen eller varje lördagsmorgon glott på två timmar gomorron Sverige för fyra minuter veckans tecknat nånstans i mitten.

Folk fixar inte att kämpa längre.

E-MTB, en introduktion
För att sätta sig på sin E-MTB ;)
HTB1e1vGGXXXXXbfXFXXq6xXFXXXT.jpg

E-MTB, en introduktion
Känns som om kundunderlaget för e-mtb kommer bli en perfekt målgrupp för e-barnvagnen när de blivit äldre.
Den batteridrivna barnvagnen man inte behöver skjuta utan bara styra och följa med.

E-MTB, en introduktion
Rattnalle sa:
Kristoffer R sa:
Allt var ju perfekt med el-mtb. Det enda problemet är hatet på cykelforum, vilket mest beror på okunnighet.
Det tog de ju inte upp i artikeln så det är nog bara något du hittar på. Artikeln skulle ju slå hål på myter eller vad de skrev..

Ja, jag försökte mig på nån slags ironi men nu är det så många lager ironi så jag knappt själv vet vad jag tycker.

E-MTB, en introduktion
Kristoffer R sa:
Rattnalle sa:
Kristoffer R sa:
Allt var ju perfekt med el-mtb. Det enda problemet är hatet på cykelforum, vilket mest beror på okunnighet.
Det tog de ju inte upp i artikeln så det är nog bara något du hittar på. Artikeln skulle ju slå hål på myter eller vad de skrev..

Ja, jag försökte mig på nån slags ironi men nu är det så många lager ironi så jag knappt själv vet vad jag tycker.
Som Inception fast med ironi, typ? Låter jobbigt.

E-MTB, en introduktion
erik h sa:
Slött, bortskämt, hädiskt...

Det går väl helt i linje med like-knappens tidevarv och millennials som inte sett en enda lågkonjunktur eller gjort lumpen eller varje lördagsmorgon glott på två timmar gomorron Sverige för fyra minuter veckans tecknat nånstans i mitten.

Folk fixar inte att kämpa längre.

Nä. Tvinga alla 18-20 åringar att genomföra en Super Randonneur serie för att få bli myndiga level 2 (bolaget, rösträtt och rätt till högskoleutbildning) ! Det blir istället för lumpen.

E-MTB, en introduktion
De som testat E-MTB hos oss säger att man blir lika trött som med vanlig MTB, skillnaden är att man har roligt uppför och kan hålla på dubbelt så länge.

I mina öron låter det inte helt fel...

E-MTB, en introduktion
Fast den ena kategorin skeptiker som jag hör till bryr sig inte om hur de är att cykla på. Det är säkert jättekul. Men det är gnäll på cykling i skogen som det är utan motorer inblandade, inte lär det bli bättre. Även om jag hoppas att jag har fel.

E-MTB, en introduktion
Rattnalle sa:
Fast den ena kategorin skeptiker som jag hör till bryr sig inte om hur de är att cykla på. Det är säkert jättekul. Men det är gnäll på cykling i skogen som det är utan motorer inblandade, inte lär det bli bättre. Även om jag hoppas att jag har fel.

Ja dom väsnas ju så in i helvete att hundägarna kommer att få gå runt med hörselskydd i skogen.
Det ska vara en väldigt uppmärksam person om dom ska märka skillnad på vilken cykel det är som susar förbi dom i skogen.

E-MTB, en introduktion
JonasH72 sa:
De som testat E-MTB hos oss säger att man blir lika trött som med vanlig MTB, skillnaden är att man har roligt uppför och kan hålla på dubbelt så länge.

Men om man kan hålla på dubbelt så länge borde man ju bli hälften så trött. Per tidsenhet då.

E-MTB, en introduktion
Erik O sa:
JonasH72 sa:

Men om man kan hålla på dubbelt så länge borde man ju bli hälften så trött. Per tidsenhet då.

Ska vi ta det OT till en diskussion om hur man definierar trötthet.. :)

E-MTB, en introduktion
Rattnalle sa:

Du brukar inte ha fel....

E-MTB, en introduktion
Bengt-re sa:
Rattnalle sa:

Jag är inte gammal nog för att så många av mina profetior ska ha hunnit testas än :)

Fördelen med att vara realist (aka cyniker eller bitter jävel) är att det är svårt att bli besviken.

E-MTB, en introduktion
Rattnalle sa:
Bengt-re sa:
Rattnalle sa:

Jag är inte gammal nog för att så många av mina profetior ska ha hunnit testas än :)

Fördelen med att vara realist (aka cyniker eller bitter jävel) är att det är svårt att bli besviken.

Om man som svar på konstaterandet "Nu kan det inte bli värre" glatt svarar "joho!!" Är man då optimist eller pessimist?

E-MTB, en introduktion
JonasH72 sa:
Erik O sa:
JonasH72 sa:

Ska vi ta det OT till en diskussion om hur man definierar trötthet.. :)

Ja vad är topic i den här tråden egentligen?

E-MTB, en introduktion
ForesterGuy sa:
Rattnalle sa:
Erik O sa:
Det är ganska oklart i alla trådar som TS skapar genom att bara slänga in en länk.

Jag trodde i min enfald att alla deltagare på forumet hade internetuppkoppling...
Ja men vad vill du med tråden? Du har aldrig en egen åsikt eller något annat syfte med länken som du framför. Är det bara "åhå det här var intressant, det länkar jag vidare" så har du ju ingen tanke med vad tråden ska ha för ämne egentligen, bara att sprida länken.

E-MTB, en introduktion
E-MTB, en introduktion
Rattnalle sa:
ForesterGuy sa:
Rattnalle sa:
Erik O sa:
Det är ganska oklart i alla trådar som TS skapar genom att bara slänga in en länk.

Jag trodde i min enfald att alla deltagare på forumet hade internetuppkoppling...
Ja men vad vill du med tråden? Du har aldrig en egen åsikt eller något annat syfte med länken som du framför. Är det bara "åhå det här var intressant, det länkar jag vidare" så har du ju ingen tanke med vad tråden ska ha för ämne egentligen, bara att sprida länken.

Administratörerna får väl lägga till ett fält där man deklarerar syftet med tråden, då...

E-MTB, en introduktion
Alltså det är väl ingen som argumenterar emot att det är jättekul att köra motocross i skogen, eller att man kan köra längre än på cykel.

Tillbaka
Topp