Little Stereo
Aktiv medlem
Effektmätare
Jag kör P2M på nuvarande Cannondale, det fungerar utmärkt.Det är väl 8-skruv quarq reset som gäller då, eller en jättegammal quarq?
P2m och sigeyi vet jag har för 3-skruv.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör P2M på nuvarande Cannondale, det fungerar utmärkt.Det är väl 8-skruv quarq reset som gäller då, eller en jättegammal quarq?
P2m och sigeyi vet jag har för 3-skruv.
Rätt eller bra?Är P2M fortfarande lite snåla eller är de i linje med alla andra? Hade en på min Shiv TT och fick slita för att hålla watten. Men det var ett bra tag sedan.
Eller att TT positionen skiljer sig från linjecykeln?Det var inte pulsmätaren som överrapporterade då?
Jag har p2m ngeco på mtb, quarq dzero på crossen och elite direto xr som trainer, märker ingen skillnad mellan de tre (quarq och direto har jag jämfört, de var inom 1% skillnad). Stages gen. 3 som jag hade tidigare på en mtb överrapporterade rätt kraftigt.Är P2M fortfarande lite snåla eller är de i linje med alla andra? Hade en på min Shiv TT och fick slita för att hålla watten. Men det var ett bra tag sedan.
Nej, vanliga spd (mtb och cx...)För SPD finns Garmin Rally och SRM har någon variant. Om du inte menar SPD SL? Då gäller Faveros ombyggnadskit.
"gärna dubbelsidig"En lös vev från tex 4iiii, stages eller liknande.
Ta två!"gärna dubbelsidig"
”Gärna”. ;)"gärna dubbelsidig"
Om man vill ha en wattmätare, gärna dubbelsidig, som inte kostar skjortan och som passar på min cykel, har ett Ultegra 6800 vevparti nu, vad ska man kolla på då, eller vilka pedaler finns med vanlig Spd?
www.dcrainmaker.com
Fast den mäter ju total effekt korrekt (till skillnad från en stages som dubblerar vänsterbenets effekt). Men den kan inte visa exakt höger/vänster balans, men det är mer tveksamt vad det är bra till om man är någorlunda frisk.Den fallerar på den dubbelsidiga mätningen som inte är "äkta" eftersom den inte mäter varje sida för sig.
Test hos dcrainmaker
![]()
Power2Max NG ECO In-Depth Review
I know, you’re confused. You’re thinking to yourself – didn’t he just review the Power2Max NG last month? And indeed, …www.dcrainmaker.com
Precis som Quarq och dom stämmer exakt i både balans och effekt på mig jämfört V3.Fast den mäter ju total effekt korrekt (till skillnad från en stages som dubblerar vänsterbenets effekt). Men den kan inte visa exakt höger/vänster balans, men det är mer tveksamt vad det är bra till om man är någorlunda frisk.
Ja, på de 3 P2M jag har (2 st S och en NG) får jag samma balans som med Vector2 (åtminstone när båda batterierna är hyggligt laddade). Oftast 50/50 ibland 49/51Fick du samma resultat på balansen med p2m som vector? Jag har 50/50 för det mesta på quarq men nästan alltid 52/48 på p2m, men det kan förstås bero på skillnad i sittställning mellan cyklarna också.
Ja, på de 3 P2M jag har (2 st S och en NG) får jag samma balans som med Vector2 (åtminstone när båda batterierna är hyggligt laddade). Oftast 50/50 ibland 49/51
Stages finns även dubbelsidig, typ 7-8k för Ultegra, känns väl rätt prisvärt.
gplama.com

Halloj!
Jag har problem med min FSA Powerbox, vilket är en ombrandad P2M Ngeco. Den är helt död och blinkar inte grönt som den ska även fast jag testat med flera olika batterier från olika tillverkare osv. Jag har varit i kontakt med FSA och P2M Supporten och de kan inte heller se några visuella fel på de bilder jag skickat. De föreslår nu att jag skall skicka vevpartiet till deras workshop så de kan kolla på den där. Dock har min garanti gått ut så jag lär få stå för kalaset själv, vet inte detaljerna här än.
Har forumet några tips på hur jag kan lösa detta själv?
Visa bilaga 557016
Visa bilaga 557017
Visa bilaga 557017
Fast den mäter ju total effekt korrekt (till skillnad från en stages som dubblerar vänsterbenets effekt). Men den kan inte visa
Fick du samma resultat på balansen med p2m som vector? Jag har 50/50 för det mesta på quarq men nästan alltid 52/48 på p2m, men det kan förstås bero på skillnad i sittställning mellan cyklarna också.
exakt höger/vänster balans, men det är mer tveksamt vad det är bra till om man är någorlunda frisk.
Frågar du mig? Jag har inga vector, bara quarq och p2m ngeco. För dem så förutsätter jag att man vill ha 50/50 i effekt. Sen tycker jag som sagt inte att det är så användbart i praktiken (svårt att påverka).Varför utgår du ifrån att 50/50 är det rättvisande värdet, det kan ju lika gärna vara 52/48 som är korrekt och Vector som felar?
Hej,
Har gnuggat på plåtblecken med tops utan resultat, FSA har inte heller haft några synpunkter på bilder om att något ser fel ut. Kommer att skicka in enheten till FSA i Italien för reparation. Tyvärr har inte enheten någon garanti längre men verkar som att jag bara behöver stå för frakten.
// Anders
En sån har jag, funkar perfekt! (även om jag inte vet om den visar rätt, men jag får ungefär samma Garmin-värden från den som från min trainer och min inpeak-arm på graveln)
Jo fatbikes har ju 100 eller 120mm hus, frågan är väl om klingorna/effektmätaren ska ha boost eller inte för att hamna rätt...30t på 104bcd kan bli problem, på en power2max jag hade tidigare så var 32t det minsta som fick plats, med 30t slog kedjan i effektmätaren. Jag gissar att det är olika mellan olika märken dock, det var rätt lite det tog i så hade fästöronen varit lite annorlunda utformade så hade det funkat.
Lösningen är förstås att köra 36t på alla cyklar ;)
Brukar det inte vara nåt ännu bredare än Boost på fatbikes? Har för mig att jag sett extra långa vevparti-axlar för fatbikes, men sen hur det påverkar kedjelinjen vet jag inte.
Lösningen är förstås effektmätare i axeln och sedan direktmonterade klingor. Då kan de vara hur små som helst.Lösningen är förstås att köra 36t på alla cyklar ;)
Jo men finns det så långa att de passar för fatbike?Lösningen är förstås effektmätare i axeln och sedan direktmonterade klingor. Då kan de vara hur små som helst.
Varför har inte det slagit?
(Effektpedaler kanske har dödat marknaden.)
Nä, eftersom det inte slagit.Jo men finns det så långa att de passar för fatbike?
Läge att jämföra dom mot 3epart ex pedaler kan jag tycka.En sån har jag, funkar perfekt! (även om jag inte vet om den visar rätt, men jag får ungefär samma Garmin-värden från den som från min trainer och min inpeak-arm på graveln)
Men, jag väntar på en ny fatbike, en Canyon Dude, och innan den ens har hunnit landat så dök funderingen på effektmätare upp, och gärna en Sigeyi då... :-)
Men vad gäller på en fatbike, ska man ha för boost eller inte? Och 30 tänders krans tycks bli ett problem? Någon som har input? Den är specad med ett Truvativ Stylo 6K DUB 30T vevparti men är väl inte främmande för att byta det om det krävs...
Hade jag ägt ett par så...Läge att jämföra dom mot 3epart ex pedaler kan jag tycka.