Effektmätare

Effektmätare
Provar med att ställa en fråga här. Funderar på att köpa från Sigey till MTB. Har två olika cyklar som jag kör på. En som även går vintertid och en "fincykel". Det sitter olika vevpartii och min fråga är: Kan jag använda denna till båda cyklarna? Om jag läser rätt så bör det gå.

SRAM DUB, 92mm PressFit
SRAM GXP, press fit integrated, shell 41mm x 92mm

Effektmätare
Provar med att ställa en fråga här. Funderar på att köpa från Sigey till MTB. Har två olika cyklar som jag kör på. En som även går vintertid och en "fincykel". Det sitter olika vevpartii och min fråga är: Kan jag använda denna till båda cyklarna? Om jag läser rätt så bör det gå.

SRAM DUB, 92mm PressFit
Det är olika mått på axlarna på DUB och GXP, så du kommer inte att kunna dela vevparti på de två olika sorterna av vevlagerstandard.

Effektmätare

SRAM DUB, 92mm PressFit
Om du har ”3 skruv” på båda så fungerar det såklart att skifta den, om nu inte ramen skulle tycka sig vara ivägen för mätaren.
Annars såg jag ett sletet quarq komplett på marketplace för 4000.

Effektmätare
Det råkar inte vara samma vevar på dom då? Då är det ju bara den du behöver flytta... Det här är samma mätare (axeln sitter kvar i cykeln):

IMG_E2510.JPG

Effektmätare
Försöker hitta rätt på en komplett SRAM Force-vev med effektmätning, men det verkar svårt.
Rival och Red finns här å där, men Force verkar svårare.
Är väl egentligen inga problem att köpa en vev och montera en effektspindel på den, men det är väl inte helt dumt att få tag på något komplett.
Är det förresten samma effektspindel till Force som till Red?

Effektmätare
Försöker hitta rätt på en komplett SRAM Force-vev med effektmätning, men det verkar svårt.
Rival och Red finns här å där, men Force verkar svårare.
Är väl egentligen inga problem att köpa en vev och montera en effektspindel på den, men det är väl inte helt dumt att få tag på något komplett.
Är det förresten samma effektspindel till Force som till Red?
SRAM Har två olika bultmönster 3-bult och 8-bult, jag har inte förstått om det är en generationsfråga och/eller en hierarki fråga. jag har Red med både 3 och 8-bult samt ett quarq på hyllan med 8-bult.

Effektmätare
SRAM Har två olika bultmönster 3-bult och 8-bult, jag har inte förstått om det är en generationsfråga och/eller en hierarki fråga. jag har Red med både 3 och 8-bult samt ett quarq på hyllan med 8-bult.
8-bult kommer från Quarq som Sram senare köpte upp, så de vevpartier som är kompatibla med (Sram/quarq) effektmätare är 8-bult. Tyvärr är inte offset samma på alla 8-bult så man kan inte blanda nytt och gammalt hur som helst även om bultmönstret passar.

Vill man ha effektmätare med 3-bultsvevparti kan man använda t ex Power2max.

Effektmätare
Tänkte köpa effektmätare till min gamla racer. Prisskillnaden mellan enkel- respektive dubbelsidig är ju ganska stor. Att den dubbelsidiga är "dubbelt så bra" förstår jag, men vad skulle jag förlora på att snåla och köpa en enkelsidig? Tänkte köpa Stages, 4iiii eller liknande. Har i dagsläget 6800 vevparti (i bra skick).

Effektmätare
Tänkte köpa effektmätare till min gamla racer. Prisskillnaden mellan enkel- respektive dubbelsidig är ju ganska stor. Att den dubbelsidiga är "dubbelt så bra" förstår jag, men vad skulle jag förlora på att snåla och köpa en enkelsidig? Tänkte köpa Stages, 4iiii eller liknande. Har i dagsläget 6800 vevparti (i bra skick).
Jag tror du hittar svaret tidigare i tråden.

Effektmätare
Brukar dyka upp begagnade Stages på Köp & Sälj med jämna mellanrum. Håll utkik där.

Effektmätare
watt mätare till mtb, vad finns det för alternativ där ? Eller är det ingen vits att ha det på mtb'n ?
Om man har DUB är faktiskt nya transmission från SRAM "billigt"
Jag tänkte först köpa Sigeyi men då jag även ville byta till kortare vevar blev det samma pris nästan.

Tillbaka
Topp