Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
konscious sa:Som fan läser bibeln kan man tolka det man vill.
Den Schweiziska studien är intressant för att den testar något som vi betalar för, att mäta den effekten vi producerar på ett så exakt och reproducerbart sätt. Den visade på signifikanta skillnader.
geologen sa:konscious sa:Som fan läser bibeln kan man tolka det man vill.
Den Schweiziska studien är intressant för att den testar något som vi betalar för, att mäta den effekten vi producerar på ett så exakt och reproducerbart sätt. Den visade på signifikanta skillnader.
Den visade mest hur man inte genomför en jämförande studie på rätt sätt. Det är ju mer ett test av SRM än en jämförelse mellan olika typer av effektmätare.
NLC sa:emilh sa:Happykorrekt är väl (numer) att skaffa en effektmätare som mäter totaleffekt istället för dubblerad enbensmätning?
+42 / 58
Cannondale jekyl 1000 sa:Jag håller med dej i sak. Jag är mest förvånad att det verkar vara happykorekt att skaffa sej en wattmätare utan balansmätning.geologen sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Problemet är ju att man inte vet om man är frisk om man inte har balansmätning.geologen sa:Cykeln rör sig lika snabbt oavsett hur fördelningen mellan benen ser ut. Och man kan lugnt utgå från att kroppen balanserar efter förmåga, så du faktiskt är starkast med den eventuella obalansen. Det finns alltså inget som helst behov av att mäta V/H-balans för en hyfsat frisk person. Där det möjligen kan vara intressant är vid en skada, där ena benet har nedsatt funktion och ska tränas upp. Men då är ändå P2m fel val eftersom den mäter båda sidorna ihop och delar upp i V och H baserat på position i pedalvarvet - en sorts pseudobalansmätning.
Nu missförstod du mig. Jag anser inte att en viss obalans mellan benen är ett tecken på att man inte är frisk. Vi är inte perfekt lateralsymmetriska, och kroppen kompenserar för det. Att upptäcka en normal obalans och sen försöka korrigera det leder förmodligen till en sämre prestationsförmåga.
Är man skadad så att man drabbats av en plötslig och kraftig obalans, ja, då är det inget man först får reda på genom en balansmätning i effektmätaren...
funkar ett sådant med shimanovevlager eller behöver man nått spezial?Spacekitty sa:P2M NGeco med Rotor 3D24 170 mm armar. Dra av ett gram för papperslapparna.
johan e sa:funkar ett sådant med shimanovevlager eller behöver man nått spezial?Spacekitty sa:P2M NGeco med Rotor 3D24 170 mm armar. Dra av ett gram för papperslapparna.
geologen sa:konscious sa:Som fan läser bibeln kan man tolka det man vill.
Den visade mest hur man inte genomför en jämförande studie på rätt sätt. Det är ju mer ett test av SRM än en jämförelse mellan olika typer av effektmätare.
Spacekitty sa:P2M NGeco med Rotor 3D24 170 mm armar. Dra av ett gram för papperslapparna.
NLC sa:Spacekitty sa:P2M NGeco med Rotor 3D24 170 mm armar. Dra av ett gram för papperslapparna.
Najz!
eiskall sa:Jag trodde att Shimanos nya mätare var den man ville ha, men det här lät ju inte så lovande. Framförallt förvånad över att Shimano inte verkar ha fått till temperaturkompensationen.
http://www.bikeradar.com/road/gear/...no-dura-ace-r9100-p-power-meter-review-51582/
Edit: Jaha, recensionen var från oktober (men ligger högst upp på Bikeradar idag?). Aja, låter den ligga kvar här.
emilh sa:eiskall sa:Jag trodde att Shimanos nya mätare var den man ville ha, men det här lät ju inte så lovande. Framförallt förvånad över att Shimano inte verkar ha fått till temperaturkompensationen.
http://www.bikeradar.com/road/gear/...no-dura-ace-r9100-p-power-meter-review-51582/
Edit: Jaha, recensionen var från oktober (men ligger högst upp på Bikeradar idag?). Aja, låter den ligga kvar här.
Sannerligen något förvånande. Testaren hos Bikeradar verkar inte heller vara ensam om att uppleva balansproblemet.
eiskall sa:emilh sa:eiskall sa:Jag trodde att Shimanos nya mätare var den man ville ha, men det här lät ju inte så lovande. Framförallt förvånad över att Shimano inte verkar ha fått till temperaturkompensationen.
Sannerligen något förvånande. Testaren hos Bikeradar verkar inte heller vara ensam om att uppleva balansproblemet.
Ja, jag såg det i kommentarerna. Och magnet att fästa på ramen? Det är inte 2013...
Mja, det blir nog till att vänta på att Shimano ska försöka igen.
gandhi sa:Upptäckte precis att det var lika jobbigt att köra 10x30 sek intervaller med effektmätare...
Effektmätningen på min Kinetic Smart trainer är faktiskt jämförbar med p2m
p2m NG eco 110 bcd parad med Rotor 3D+vevar och C-Bear vevlager
Poxeman sa:Vad var leveranstiden på Ng eco?
Lätt att installera?
Lätt att installera?
Lätt att installera?
geologen sa:Jag har lossat och fäst låsringen (på Rotor 3D 24) säkert femtio gånger. Sitter utmärkt utan låsgegga och utan skruvstäd. Jag har bara dragit åt med en medelstor polygrip.
Jensen sa:geologen sa:Jag har lossat och fäst låsringen (på Rotor 3D 24) säkert femtio gånger. Sitter utmärkt utan låsgegga och utan skruvstäd. Jag har bara dragit åt med en medelstor polygrip.
Varför har du lossat den så många gånger?
O bara för att det sitter bra på dina behöver det ju inte innebära att det gör det på alla.
geologen sa:Jensen sa:geologen sa:Jag har lossat och fäst låsringen (på Rotor 3D 24) säkert femtio gånger. Sitter utmärkt utan låsgegga och utan skruvstäd. Jag har bara dragit åt med en medelstor polygrip.
Varför har du lossat den så många gånger?
O bara för att det sitter bra på dina behöver det ju inte innebära att det gör det på alla.
För att jag flyttat vevpartiet mellan tempocykel och andra cyklar, och då haft ett drev som krävde att man lossade mittdelen (pga batterihållardelen som sticker ut).
Nä, så klart jag bara kan veta hur det var på mitt, men tror du verkligen att det skiljer sig mellan identiska vevpartier? Det tror inte jag.
geologen sa:Men det är också så att låsringen ligger mot vevlagrets sida när den är monterad, så den kan inte ramla av.
Jensen sa:Sen undrar jag ju on det egentligen är en bra lösning för dig om du måste lossa den bara för att få dit en klinga.
McOla sa:Jensen sa:Sen undrar jag ju on det egentligen är en bra lösning för dig om du måste lossa den bara för att få dit en klinga.
Fast det gällde ju bara första versionen av P2M, på min NG så är det inte så.(väl...har jag för mig ...)
Jensen sa:McOla sa:Jensen sa:Sen undrar jag ju on det egentligen är en bra lösning för dig om du måste lossa den bara för att få dit en klinga.
Fast det gällde ju bara första versionen av P2M, på min NG så är det inte så.(väl...har jag för mig ...)
Nejnej vi pratade ju specefikt om den modell han hade. Men han har ju slutat med tempo så det är ju inget problem längre, om man nu ska se det som ett problem
BjornR sa:Uppdaterat till senaste FW?
Barrett sa:BjornR sa:Uppdaterat till senaste FW?
Det tror jag inte. Skulle den kunna balla ut av det? Aldrig haft problemet och troligtvis inte uppdaterat sen den va ny (förra året)
Barrett sa:Någon som har erfarenhet av Quarq (Dfour) som spikar? Har hänt vid två trainer pass senaste veckan att jag fått för höga wattutslag precis vid start av passet, dvs. vid låg kadens långt ifrån att kötta. Har fått utslag på först ca. 1500W och senast idag exakt 2000W, vilket tyvärr är långt från sanningen.
eiskall sa:Barrett sa:BjornR sa:Uppdaterat till senaste FW?
Det tror jag inte. Skulle den kunna balla ut av det? Aldrig haft problemet och troligtvis inte uppdaterat sen den va ny (förra året)
Uppdatera firmware är steg ett.
De har fixat en del grejer sen release:
https://www.quarq.com/firmware-updates/#sm.0001wjbp1nwrieldxza11nopp4i8f
Roger_Edvinsson sa:Barrett sa:Någon som har erfarenhet av Quarq (Dfour) som spikar? Har hänt vid två trainer pass senaste veckan att jag fått för höga wattutslag precis vid start av passet, dvs. vid låg kadens långt ifrån att kötta. Har fått utslag på först ca. 1500W och senast idag exakt 2000W, vilket tyvärr är långt från sanningen.
Bakom batteriet finns en stjärnformad fjäder som håller batteriet under spänn.
Denna stjärna sitter fast med en bult i mitten och är denna minsta lilla lös så glappar det och man får spikar och dropouts.
Tog två turer innan jag hittade felkällan i höstas.
JohanSkane sa:Jag har en Quarq Dzero Sram Red och är nöjd!
Har en Quarq Dzero (alu) på pendlarcykeln och den funkar också bra, det som skiljer kan inte vara mycket mer än spindel och vevarmar?