Ekerlängd

D i U

Aktiv medlem
Ekerlängd
Var kan man hitta en tabell eller liknande för vilken ekerlängd man skall ha? Jag behöver ha reda på vilken ekerlängd man ska använda till hope pro 4 nav (fram redo bak) med stans arch mk 3 fälg

Ekerlängd
Om jag minns rätt så byggde jag med 274 mm DT Competition på mina Stans Flow MK3 (tror det är samma ERD) på Hope Pro 4, både fram och bak och på båda sidorna. Om det är korrekt eller inte kan jag inte svara på men cykeln rullar.

Ekerlängd
RobertW sa:
Om jag minns rätt så byggde jag med 274 mm DT Competition på mina Stans Flow MK3 (tror det är samma ERD) på Hope Pro 4, både fram och bak och på båda sidorna. Om det är korrekt eller inte kan jag inte svara på men cykeln rullar.

Tack! Något att rikta in sig på då.

Ekerlängd
inte då:). man måste fortfarande söka fram hjulen och passera en massa nästan-lösningar. det är mindre jobb att ekra upp två hjul.

ts behöver bekväma sig att ta reda på vad erd är och sedan vilket värde ifrågavarande fälgar har.

Ekerlängd
Lägg på 3-4mm på stans ERD för att få rätt längd. Ekrarna når annars precis vid fälgen och inte till nippelns huvud om jag inte minns fel när jag byggde Flow MK3. Mät för att få rätt längd.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp