Elisabeth Höglund - Svar på tal.
Många, en modelljärnvägsförening till exempel.janolle sa:Vilken förening vill ha en 74årig med i styrelsen??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Många, en modelljärnvägsförening till exempel.janolle sa:Vilken förening vill ha en 74årig med i styrelsen??
26er sa:Har för mig den där Höglund har sysslat med aggressiv helmetsplaining, om nu minnet servar mig rätt. Good riddance. Anledning nog om inte annat räckte.
Paco sa:Är inte EH happykorrekt längre?
Vill bara veta så att jag inte stöter mig med nån.
För att inte tala om PRO!JTF sa:Många, en modelljärnvägsförening till exempel.janolle sa:Vilken förening vill ha en 74årig med i styrelsen??
me.I.am sa:Paco sa:Är inte EH happykorrekt längre?
Det är underordnat, frågan är om det var rätt att låta AH köra stafetten. Försök häng med lite!
De ägs ju av Shimano och vill knappast ha Höglund i styrelsen.DaK sa:För att inte tala om PRO!JTF sa:Många, en modelljärnvägsförening till exempel.janolle sa:Vilken förening vill ha en 74årig med i styrelsen??
Paco sa:Är inte EH happykorrekt längre?
GarryJones sa:"Blah blah blah"
Kommentarer?
janolle sa:Vilken förening vill ha en 74årig med i styrelsen??
Tänkte inte på det:Henrik_E sa:De ägs ju av Shimano och vill knappast ha Höglund i styrelsen.DaK sa:För att inte tala om PRO!JTF sa:Många, en modelljärnvägsförening till exempel.janolle sa:Vilken förening vill ha en 74årig med i styrelsen??
RockyM sa:Däremot tog man med nya kontrakt som alla skulle skriva på om de skulle få vara med?
Varför tar man med fler kontrakt än antalet cyklister / byxor som man tror ska vara med?
RockyM sa:Får inte ihop historien angående hemma EM i Huskvarna?
SCF visste inte hur många Svenskar som skulle cykla?
Så man tog med för lite kläder. Däremot tog man med nya kontrakt som alla skulle skriva på om de skulle få vara med?
Varför tar man med fler kontrakt än antalet cyklister / byxor som man tror ska vara med?
Sen att SCF skulle få kännedom 1år senare att de tävlande fick dela kläder?
Var in SCF på plats under ett hemma EM?
Om inte vem var det som krävde att kontrakten skulle skrivas på?
Gratulerar till medborgarskapet!
Hon har ju varit rätt vass i På Spåret, så varför inte.JTF sa:Många, en modelljärnvägsförening till exempel.
Ok, då vet vi. Den viktiga PROCESSEN följdes inte. Så då är det "inget att göra. Tråkigt att det blev så.".GarryJones sa:RockyM sa:Får inte ihop historien angående hemma EM i Huskvarna?
Så man tog med för lite kläder. Däremot tog man med nya kontrakt som alla skulle skriva på om de skulle få vara med?
Jag tror det tråkiga felberäkningen låg i tid för beställningen. Då man kom på var det för nära inpå att få leverans i tid. Men klart man visste hur många skulle dit sedan.
Det var förklaringen jag fick i augusti 2017. Jag var där och träffade några av de drabbade. Ingen sade något. Så det förblev en hemlighet. Det låg på mitt bord som Verksamhetsrevisor det året. Man ska rapportera och följer upp saker som går fel. Men får man inte kännedom så vad kan man göra? Man kan skriva avvikelserapport om man får veta. Största anledningen är att man ska ha påminnelser inför framtiden. Som jag skrev hade någon en hjärnsläpp. Men som sagt inget att göra. Tråkigt att det blev så. Men då det inte kom fram under verksamhetsåret mars 16 - mars 17 saknar man möjligheten att lämna en markering i årsrapporten.
ooms sa:Ok, då vet vi. Den viktiga PROCESSEN följdes inte. Så då är det "inget att göra. Tråkigt att det blev så.".GarryJones sa:RockyM sa:Får inte ihop historien angående hemma EM i Huskvarna?
Jag tror det tråkiga felberäkningen låg i tid för beställningen. Då man kom på var det för nära inpå att få leverans i tid. Men klart man visste hur många skulle dit sedan.
Det var förklaringen jag fick i augusti 2017. Jag var där och träffade några av de drabbade. Ingen sade något. Så det förblev en hemlighet. Det låg på mitt bord som Verksamhetsrevisor det året. Man ska rapportera och följer upp saker som går fel. Men får man inte kännedom så vad kan man göra? Man kan skriva avvikelserapport om man får veta. Största anledningen är att man ska ha påminnelser inför framtiden. Som jag skrev hade någon en hjärnsläpp. Men som sagt inget att göra. Tråkigt att det blev så. Men då det inte kom fram under verksamhetsåret mars 16 - mars 17 saknar man möjligheten att lämna en markering i årsrapporten.
Och som jag förstår det skyller du på att ingen av cyklisterna ("de drabbade") sade nåt då. Men är det cyklisterna som ansvarar för kläderna? Nån på förbundet måste ju ha ansvarat för beställningen och leveransen, och måste ju för h-e ha insett allra senast när kläderna lämnades ut att nåt var fel. Varför rapporterade inte denna person felet, varför ska det ligga på cyklisterna att "skvallra"? Cyklisterna utgick antagligen fr att ansvarig naturligtvis rapporterar detta.
Det måste ju gå att identifiera denna "nån som fick hjärnsläpp" och dessutom underlät att rapportera sitt allvarliga misstag, och vidta åtgärder så att detta inte upprepas, trots att det råkade gå över ett år. Har detta gjorts, eller lallar man vidare eftersom personen i fråga lyckades hålla sitt misstag hemligt?
GarryJones sa:Poc avtalet är värde 3 - 5 miljoner om året. Med 16 landslag gäller det kläder och skyddsutrustning för 107 cyklister. Tänk själv.
Kan du hitta en sponsor som är beredd att ge kläder, glasögon och hjälm till 107 cyklister utan att förväntar sig att deras kläder, glasögon och hjälmar ska användas under ett VM?
me.I.am sa:ooms sa:Ok, då vet vi. Den viktiga PROCESSEN följdes inte. Så då är det "inget att göra. Tråkigt att det blev så.".GarryJones sa:RockyM sa:Får inte ihop historien angående hemma EM i Huskvarna?
Och som jag förstår det skyller du på att ingen av cyklisterna ("de drabbade") sade nåt då. Men är det cyklisterna som ansvarar för kläderna? Nån på förbundet måste ju ha ansvarat för beställningen och leveransen, och måste ju för h-e ha insett allra senast när kläderna lämnades ut att nåt var fel. Varför rapporterade inte denna person felet, varför ska det ligga på cyklisterna att "skvallra"? Cyklisterna utgick antagligen fr att ansvarig naturligtvis rapporterar detta.
Det måste ju gå att identifiera denna "nån som fick hjärnsläpp" och dessutom underlät att rapportera sitt allvarliga misstag, och vidta åtgärder så att detta inte upprepas, trots att det råkade gå över ett år. Har detta gjorts, eller lallar man vidare eftersom personen i fråga lyckades hålla sitt misstag hemligt?
Bra! Äntligen någon som gräver i det här. Den här skandalen och mörkläggningen av det hela får UCI att framstå som rena korgossar.
H. sa:Måste ju inte vara en klädsponsor som sponsrar med kläder heller. Om nån annan sponsor går in med pengar kan man ju köpa neutrala kläder istället.
mikaeljc sa:H. sa:Måste ju inte vara en klädsponsor som sponsrar med kläder heller. Om nån annan sponsor går in med pengar kan man ju köpa neutrala kläder istället.
Ja, varför tog man inte in en annan sponsor. Helst en som betalar mycket mer, kontant, ingen barter. Samma fråga ställer jag mej om fotbollsklubben jag hejar på. Varför tar de inte in sponsorer som betalar mer.
Brakastruten sa:Alltihop hade kunnat undvikas, om man bara låtit bli den där refugen. Klantigt.
Anpassa farten efter underlaget!
RockyM sa:Nu börjar det klarna Mr Jones.
Nu är det bara de 3-5 miljonerna som ska redovisas.
Finns det namn på de 107 cyklisterna som har fått en egen dräkt av poc?
Har för mig att poc tar 3400kr för byxor typ 1000kr mer än Rapha & Assos värsta..
priser från poc.
2900kr hjälm
3400kr bibs
1800kr tröja
2200kr långärmad
2600kr glasögon
ca 13 000kr