underscore skrev:
-------------------------------------------------------
> rocknrollsimon skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > I stället för att besvara en och en, länkar
> jag
> > här till en mindre novell:
> >
> >
>
http://www.rocknrollcykling.blogspot.se/2012/11/ja
>
> > vlar.html
>
> Bra skrivet. Men belackarna kommer inte orka läsa
> och SCF har bevisat sig vara oförmögna att
> uttrycka sig i svenska språket så någon
> läskunnighet kan man nog inte förvänta sig.
>
> Någon: Nog borde det gå att anmäla Hovets
> ordförande (om han har licens?) samt medlemmar i
> disciplinnämden (om dom har licens) på samma
> regel som do mföljt simon? Det tycker jag hade
> varit skoj. Beviset på negativ publicitet mot SCF
> finns både i denna tråd och i bloggar. Vilket ju
> räckt för att dömma tidigare..
Har läst hans inlägg och har under trådens utveckling väl fått en mer nyanserad uppfattning. Den funktionär som Simon pratat med och fått tipset från, som dessutom kommenterat ett av inläggen i hans blogg, tillika en av de träningsansvariga som finns i klubben borde väl varit betydligt smartare. Kanske istället fixat en fristart åt Simon, med motiveringen som nämnts tidigare i tråden (klubbkändis, kul med elitåkare i klungan).
Jag har sagt det tidigare tyckte man borde gått ut i ett gemensamt uttalande där Simon gjort en pudel, varit "djupt ångerfull" och Hovet sagt att man pratat med honom och löst de "missförstånd" som skett.
Att han nu fick ett straff kan jag tycka är ok. Att det blev för tufft tycker jag också! Man bör ha beaktatde förmildrande omständigheter som fanns. Inte minst att en senior ledare i klubben verkar ha gett honom idén, vilket ju inte var så lyckat. Men samtidigt måste man vara beredd på de konsekvenser som kan uppstå när man gör något man vet egentligen inte är ok. I det här fallet tycker jag väl inte att de stod i proportion till handlingen.