En så'n skulle man kanske köpa...?

jag har tre sånna (en 700 och två 800), funkar precis så bra som man vill att en cykeldator med de funktionerna skall göra.

Enda är att fästena går sönder efter nåt år, men då är det bara att limma dit datorn i fästet.

/rikard

Det man kollade på hos classe sist visas, om man inte har varit där och kikat vet jag inte vilken sida som kommer upp

Man får upp det man senast sökte på hos Clabbe. Testa att söka på vad som heslt ta, stäng fönstret och klicka sedan på länken ovan får ni fram vad ni senast sökte på.

Edit: OK, Zam var snabbare.

//Ola

Senast redigerad av en moderator:
Jag ser kedjebrytare, kasettavdragare å lite andra verktygssatser. :)

Det såg jag sist när jag var där å surfade också. ;)

Fan det var det jag visste... webmastern på Clas Ohlson käkar flugsvamp...
Det var en brevvåg för 425:- som åsyftades...

//Skogling som aldrig cyklar över flugsvampar...

Nurå'?
312874_X_2004-06-30_104232.jpg

//Skogling

Senast redigerad av en moderator:
Jag vägde alla mina komponenter på en digital köksvåg från OBH Nordica när jag byggde upp Pricken i Åre. Här är ramen på invägning: http://thetnt.no-ip.org/2004/07-09/040721-040727 ÅMM/23 Fr från toppen/040723 2100 IMG_0821.jpg
Och vad siplayen visar i ögonblicket efter: http://thetnt.no-ip.org/2004/07-09/040721-040727 ÅMM/23 Fr från toppen/040723 2100 IMG_0822.jpg

Tyvärr glömmer man någon komponent, fett tillkommer osv. osv. och ju fler vägningar dessto större fel blir det.

Jag måste också köpa mig en våg, det har hänt att jag tagit med styrstam till grönsaksvågen i mataffären för att mäta men dom vågarna visar ganska grovt.

freddan Skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det jag som är lite sne i ögonen eller vart ser
> du norrmännen? :P

Klart det är du som är sné!

Jag skulle skriva tyska men skrev norska!? Underligt. Det är en dansk flagga, det vet jag :)

Fråga till viktväktarna

Funderar på att köpa en våg för att väga hojens ingående delar. Har ni bra tips, Clas Ohlssons EKS 8216ST som tar mellan 1 gram till 3000 gram alternativt denna här Philips HR2389/7 som tar mellan 1 gram till 5000 gram fast något dyrare.
Funkar dom? Om det skall vara någon idé så får det ju vara lite precision. Skall bara väga delar, plus kan excel räkna åt mig.

Titta på precisionen, fundera sedan på vad de olika delarna som du vill väga kan väga och välj sedan den billigaste vågen. Hur ofta vill du väga cykelprylar som väger mer än 3000 gram?

Än så länge har jag förhoppningsvis ingen pryl över 3000 gram, så långt funkar den billiga. Sen är det ju precisionen som kanske är svår att få svar på.

Det beror väl på vad man menar med precision. Vad vill du ha, en våg som mäter noga på grammet eller en som mäter tiondels gram noga? Frågan är om du hittar någon våg med precision på C.O. Och frågan är om det finns något som helst giltigt skäl att köpa en högprecisionsvåg för vägning av cykeldelar för att summera din hojjs vikt. Det låter absurt i mina öron.

Låt gå om du skulle balansera en motor eller liknande. Men för att summera en cykels vikt? Hmm...

Okej, förstår din invändning. Vågarna visar ner till 1 grams noggranhet, och det är ju bra om dom nu inte har en felvisning på 50 gram, då blir det ju lite meningslöst. En felvisning på runt +/-5 gram skulle kunna vara OK.

Sen skall jag inte ens försöka ge några rationela skäl till varför jag vill väga alla delarna.

Johan Skrev:
-------------------------------------------------------
> i see dead people

LOL !!

Tillbaka
Topp