En tråd för alla som gillar blod, benpipor och sönderhackade kroppsdelar..

Jag måste verkligen mana till försiktighet när det gäller att meka skivbromsar...

Mekade min skivbroms för några dagar sedan. Cykeln upp och ner... lossade bromsen fram och centrerade den för att få bort lite irriterande gnissel.

Tog fart på hjulet och grejade samtidigt lite med bromsen... Lyckades få in en bit av långfingret i skivbromsen och en ganska stor bit av nageln skalades bort, ca en trededel av nageln... nästan som en kniv, det blev ett fint snitt med ett ganska ymnigt blodflöde. Men ändå hade jag absolut tur i min klantighet/oförsiktighet!

Fniss... Lonewolf har likadan frisyr som 95% av de gripna crackmissbrukarna i Cops. Upprakad nacke is the shit.

Inte för att jag har så mycket att komma med i den här tråden. Men ändå - schmerzen. Akta er för att vara för giriga med osthyveln.

osthyvel.jpg ht=450

Satan, coola ärr det kommer bli! så hjälmen fick lite stryk? Berätta vad som hände, det ser ganska allvarligt ut.

hehe chicks dog scars, officiella historien är den om tigerjakten...

Kom cyklandes på en cykelväg i lugn och ro. Till vänster kanske 50m framför min position finns en parkering som är dold av en flerbils carport.

Ut från den så kommer en bil, jag bromsar in för att undvika bilen, bilen stannar till vilket jag tolkar som att den har sett mig och att föraren är medveten om att hon passerar över en cykelväg och att hon är väjningsskyldig enligt högerregeln i mitt fall.

Men så var inte fallet, utan när jag är några meter från bilen så kör den ut mitt i cykelbanan och jag har inte så mycket val mer än att köra in i sidan på bilen. Flyger över styret, krossar rutan till bakpassagerardörren med hjälmen och river upp armen på det glas som sitter kvar i dörren därefter tar jag mark lite lätt groggy. Ser att det blöder från armen men är inte så långt hemifrån så jag får för mig att gå hem med cykeln och sen ta mig till sös. (Ett beslut fattat av en lätt chockad hjärna)

Jag har tur och en vardagshjälte i skepnad av en målare har sett allt och erbjuder sig att ställa upp som vittne men framför allt så skjutsar han mig och cykel till sös. Efter att ha spenderat 6h på sös så kunde jag cykla hem på kvällen. Kostade 230 spänn för 16 stygn.

hm, jag har ramlat med moppen några gånger på grusvägar och man har stenar djupt under huden efteråt.

landade typ med knät ner i en enda stor sten en gång så jag fick värsta djupa skärsåret.

Eftersom jag rörde knät hela tiden så drog jag upp såret varje gång jag suttit still en stund och reste mig så blev stort ärr.

Det sitter lite svårfotat. Men här är en bit av tröjan, undrar vad det är för klet som sitter kvar på den?

PB271392.png ht=416

Ber om ursäkt för seg bild... PS har damp och har glömt hur man sparar till jpeg.

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Ber om ursäkt för seg bild... PS har damp och har glömt hur man sparar till jpeg.

Om "Spara som..." ska funka måste man merga alla lager med [Ctrl] + [E] först. Annars får man välja alternativet "Spara kopia...".

Ser inte så mumsigt ut det där tycker jag...

Jag tror det skulle göra sig om man lindade in det i bacon och stekte det på medelvärme.

PS. Tack för tipset om PS. Hade helt förbisett det. :)

Löpträning är fan farligt. Trampade snett på ett blött och halt brunnslock under en spurt. Blev en liten glidtur på asfalten... Som tur är landade jag inte på min nyligen luxerade axel utan på den andra axeln och handen, så nu är jag nästan liksidig iaf. :D

Bilderna tagna nu, jag trillade igår. Får byta plåster på fingret med jämna mellanrum eftersom det fortfarande blöder.

PA072903.jpg ht=544

PA072905.jpg ht=544

Lite kul att jag inte noterade hur illa det var förrän jag hade gått in på ICA för att köpa tvättmedel och Skona-kartongen bytte färg från grönvit till röd. Det blödde... ymningt. Personalen i butiken såg inte så nöjda ut så jag gled iväg så snabbt jag kunde.

Tillbaka
Topp