En tråd för skitsnack. - It's alive!

Bianchi oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> åker i finkan? in my ass! dom ska fan inte bestäma
> över mig! jävla störda idiort ** staten lr vilka
> den nu är som "bestämer" detta....
>
> men om man vägrar så kan dom ju inte komma hem te
> en och släpa en till urskogen!!

Nej, men de kan släpa dig till finkan, vapenvägran kallas det. Ger 3 månader i buren om jag minns rätt. Sen blir du inkallad igen, vägrar du då så blir det en ny runda i fängelse och så håller det på.

in my ass! dom kan dra åt helvete men sitt jävla "vapenvägran"

jag riktigt längtar till dom ska ta mig till finkan! in my ass att dom kommer lyckas med!!

Bianchi oskar skrev:
> åker i finkan? in my ass! dom ska fan inte bestäma
> över mig! jävla störda idiort ** staten lr vilka
> den nu är som "bestämer" detta....

Finkan in your ass? Låter inte som något trevligt ställe hörrö... ;) Dom som bestämmer detta är regeringen och riksdagen. Anledning är att dom inte vill ha en "yrkesmilitär" och därför tvingar dom vanliga människor att skjuta upp sin utbildning ett år för att springa runt och leka med vapen i skogen och förhoppningsvis lära sig något om sig själv och andra människor. Lumpen som merit ska tydligen vara värd ungefär noll... Förhoppningsvis kanske en och annan som vill får göra utlandstjänst vilket faktiskt är till gagn för någon annan än sittande regering fram till nästa val. Dock vill inte ganska många göra utlandstjänst vilket är ett problem när Sveriges försvar mestadels ska arbeta utomlands som en del av EUs försvar. ÖB ville att dom bara skulle ta de som ville göra utlandstjänst. Pliktverket sa snabbt nej. Kanske är dom rädda för att läggas ner?

> men om man vägrar så kan dom ju inte komma hem te
> en och släpa en till urskogen!!

Jo det kan dom.

> LUMPEN MY FUCKING SHITY ASS

Tvätta dig! ;)

Lugn Oskar, jag tror du slipper undan. Om inte psykologen frikallar dig så gör vi en utskrift på alla dina inlägg här och visar upp, det borde göra susen.

Om några år när Oskar ska mönstra har förmodligen totalförsvaret avvecklats och ett proffsigare försvar införskaffats. Mönstring är förmodligen ett begrepp som är mer aktuellt i gamla lumparhistorier och anekdoter än för tonårsgrabbar med finnar i pannan.

Ingen fara Oskar, det Svenska försvaret kommer vara helt nedlagt tills du ska mönstra.
Men jag kan säga att det var en grym livserfarenhet och det fanns hur många roliga moment inom utbildningen som helst. Så ifall det fortfarande finns ett försvar när det är dags för dig, tveka inte att söka en lärorik tjänst. =)

Finns få saker som är så häftigt som att skjuta med en AG90.

Per%20ag90.jpg

Någon annan med en AG90.

Crossmax äger! skrev:
> Gran Turismo 4, många som kör de här på forumet?

yehh! helt klart man gör! fast inte mycket nu längre! men innan! det är skitfett!

vad gör du för tid med en 100% orginal BMW M3 GTR RACECAR runt nürburgring?

Hmm, har inte kört så mycket med den bilen. Runt 6,40 tror jag att jag har kört. Knappast ett perfekt varv, men helt ok. Själv då?
Föredrar Audi A4 Touring Car runt ringen. Den är stabil. Vilken e din favvobil?

Tim skrev:
> oskar:
> det räcker med att se din profil på happy så
> förstår man att du är knäpp

Förtydliga?

Crossmax äger! skrev:
> Hmm, har inte kört så mycket med den bilen. Runt
> 6,40 tror jag att jag har kört. Knappast ett
> perfekt varv, men helt ok. Själv då?
> Föredrar Audi A4 Touring Car runt ringen. Den är
> stabil. Vilken e din favvobil?

ok, jo A4 an är bra me! själv kör jag 6.33.225 med M3an, testa du meh! snälla :P

min favoritbil ärnog subaru impreza 22B, lite för att det är min drömbil IRL.

crossmax..:
kolla displaystället bla.

[edit]
nu har han ju plockat bort de bilderna som förklarade det hela mycket väl..

Senast redigerad av en moderator:
Du menar att allt han har är Bianchi och celeste-färgat? Lite onormalt kan tyckas, men man kanske ska betrakta Oskar som en samlare och inte som en cyklist?

Köpte en Bianchi Tycoon 5800 '00 för 5000:- igår ;)
Och droppade den från taket på jobbet, 90m, hihi!
"Stupid is, what stupid does, my mama says"

Senast ändrad:
aja! gonatt på dig SÄR tim.... och jag är stolt över min celestekläder! dom ger mig hopp!

men för att visa att jag inte är bianchi klädes gay så visar jag har min kortärmade hojjtröjja...

DSC00851.JPG

Vapenvägra som nån skrev tidigare så är det klart, tror inte det är nåt fängelse för det. Hoppas inte det slösas pengar på att ha vapenvägrare inlåsta.

Va kommer allt klägg i cykeln ifrån? Vad är det? Och vart är det tänkt att det ska ta vägen?
syns inte så bra på nedskalade bilder men...
Vevlager:
vevlager.jpg

Vevlagerhus:
vevlaherhus.jpg

Hur mycket skit finns det i resten av rören i ramen tro?
Ett bra sätt att "lätta" cykeln hade ju varit att tömma den på all skit.
Är det uppblött fett tro?

Smuts!

Trodde du sadelstolpen tätade till 100% mot sadelröret?

+

Trodde du dräneringshålen på kedjestagen hade backventil?

=>

Spola rent ramen invändigt kanske? ;)

Det är bla. av den anledningen som jag inte tycker att man ska använda "kletiga" rostskyddsmedel i stålramar. Mycket bättre med rostskydd som torkar till en torr fin yta som inte binder skit. Lätt att ge sin ram en vikt-injektion annars :D

Senast ändrad:
Hehe jo visst förstod jag det. Fyllde bara på med "skit"snack...
men hade det inte varit bättre att inte ha alla småhål överallt?
Typ bara lämna sadelröret öppet men täppa till det i botten så man kunde spola ur det och låta resten av rören vara täta och rena.
Kanske finns nåt syfte med alla hål i och mellan rören? mer än att släppa fram skit ;)

När man svetsar så uppstår det gaser som måste ta sig ut någonstans, därav hålen.

Edit: helvete, nu börjar denna topic bli för seriös...

Vackert vevlager du har där. Har du badat med cykeln nyligen eller har den bara stått ute?

Okej; jag avskyr människor som hittar på idiotiska grejer utan att ta ansvar. Igår kväll var det några stollar som hade satt eld på en papperskorg vid 2:ans busshållplats på Odenplan. Det stod upp lågor en halv meter och riskerade att tutta eld på både busskuren och telefonkioken. Så jävla dumt!! Jag fick lov att släcka elden med bussläckaren och papperskorgen ser helt fördjävlig ut nu.

Idag var det en taxi som stod på hållplatsen vid Räntmästartrappan (som vanligt!). Jag blev sur som jag alltid blir när det står en taxi på min hållplats så jag körde upp en halv decimeter bakom taxin för att stressa den j-eln. Då kliver taxipassageraren ut och ger mig fingret! Faan vad förbannad jag blev!

Så, nu är jag färdig, puh, Det var skönt att snacka lite skit. Nu kan jag gå och lägga mig i lugn och ro. Godnatt.

Jag gjorde aldrig lumpen och ångrar det lite grann. Känns som en erfarenhet man hade mått bra om. Iofs vet jag ju inte hur det skulle ha varit för mig. Men vill bara säga att det går utmärkt att se till att man får slippa utan fängelse, men det går även att ångra ett sånt beslut efteråt. Vill du verkligen slippa klarar du dig nog långt med att bara säga så. Eller hitta på något hos psykologen. Hur många är det egentligen som åker i finkan för vapenvägran?

mk04 i Tukholma skrev:
> Finns få saker som är så häftigt som att skjuta
> med en AG90.
>
> Någon annan med en AG90.

Tur att det inte var du för jag tycker den där posen ser *så gay* ut :) Men det är en jäkligt fin (och stor) bössa. Har för mig jag läste att det är den där bössan som användes i inofficiellt världsrekord på långdistanssnajping på irakier under gulfkriget. Typ 1800 m eller nåt sånt. Ja inte just en svensk AG90 utan en amerikansk M82A1 men det är väl samma eller?

tkb skrev:
> Jag gjorde aldrig lumpen och ångrar det lite
> grann. Känns som en erfarenhet man hade mått bra
> om. Iofs vet jag ju inte hur det skulle ha varit
> för mig. Men vill bara säga att det går utmärkt
> att se till att man får slippa utan fängelse, men
> det går även att ångra ett sånt beslut efteråt.
> Vill du verkligen slippa klarar du dig nog långt
> med att bara säga så. Eller hitta på något hos
> psykologen. Hur många är det egentligen som åker i
> finkan för vapenvägran?

Enligt kriminalvårdsstyrelsen ( http://www.kvv.se/upload/statistik/kos/2003/KOS 2003 Anstalt.pdf ) fick 10 personer fängelse 2003 för brott mot totalförsvarsplikten/värnpliktslagen.

Själv gjorde jag klart för dom redan vid mönstringen (Krävde att få det inskrivet i papperen...) att jag knappast skulle bli nån vidare soldat men att jag skulle göra mitt bästa. Efter 56 dagar som flygplan/vapen-mekaniker på F10 Ängelholm insåg jag dock att jag antingen skulle bli inburad eller general till slut och inget lockade nåt vidare och jag sökte därför vapenfri tjänst. Tyvärr råkade jag ut för en något militärt partisk vapenfriutredare och fick överklaga vapenfriavslaget men jag fick till slut rätt på alla punkter och kunde nåt år senare bli naturvårdare i naturvårdsverkets ömma omvårdnad. Vid krig har jag tidigare varit placerad som vedhuggare i Malingsbokloten men efter vad jag förstår av lätt kryptiskt formulerade brev från civilförsvaret är jag nu deras egendom. Jag har dock inte hört ett ljud infrån dom på 7 år så dom vill nog inte veta av mig liksom många andra vapenvägrare.

Jag gjorde alltså vapenfri tjänst inom skogsvårdsstyrelsen med framför allt vård av naturskyddsområden. Ren praktiskt har jag haft stor nytta av det då det gav utbildning inom skogsbruk, båtkörning/navigering och en mängd andra praktiska erfarenheter.

Ok. 10 pers på ett år var ju inte så farligt. Dessutom lär ju alla dom ha varit nån slags extremister som gjorde allt för att åka i finkan och bli någon slags martyrer. Vill man verkligen slippa lumpen så är det nog ganska lätt skulle jag tro utan att hamna i finkan. Dom vill knappast tvinga någon att göra lumpen som inte är motiverad när det finns så många motiverade att alla som vill göra lumpen inte får. Det är iaf vad jag tror.

Vapenfri tjänst hade aldrig varit något för mig. Vapen är ju det som låter roligast med lumpen. Springa runt i skogen och skjuta lösplugg liksom... Låter hur kul som helst. Som när man var liten och lekte krig fast mycket ballare eftersom man har riktiga bössor och full stridsmundering. + köra terrängbil genom skogen och kanske åka dom där balla kustcorvetterna (kallas väl så?). Mycket i lumpen låter som en rolig lek. Men sen hör man ju om 14-dagars överlevnadsträningar i boden på vintern och äcklig mat och sinnesjuka befäl etc... Mycket som inte låter så kul...

Jag skulle nog gjort lumpen om det fanns frysa/äckel/krypa i lera/få fästingar/mm-fri tjänst :) Vapen och fordon låter som de roligaste momenten.

Varför klaga över Ing2 i Eksjö Muerto?????? Precis intill Ränneslätts underbara terräng - kan inte bli bättre ju!!! Bara till att ge sig ut med hojen o njuta. En av befälen är mtb-cyklist dessutom så stoppa överklagan - kan bli en helt underbar period med massvis av cykling ju!

Att sen lumpen gör pojkar till män gör ju inte saken sämre precis... ];)

the_TnT skrev:
> Jag tycker du ska rycka in och rensa upp all ljung
> i ditt område, skitfina cykelstigar men det går
> inte att köra på dem :(

Håller på med en MYCKET stenig delvis "rätt" teknisk 2-3 km runda här. Lovar att tipsa om den när den blir klar, d v s när det är torrt så markeringarna går att få dit.

Ljungen är inte så farlig. Den sliter ju inte bort växelörat och så i varje fall. Tyvärr blir stigarna ofta igenväxta här då de lokala inte använder dom nåt större och turisternas använding på sommaren inte räcker heller för att hålla dom öppna. Sen är det en alldeles för stor tendens till att ett oanvänt område som nån hittar en användning för förvandlas till "ovärderlig natur" av vissa biologmuppar. Runt vid soptippen ska dom väl ändå inte kunna hitta på nåt hoppas jag...

:)

Anki: Lumpen gör inte pojkar till män, det finns det en universitetsuppsats (tror det var det) som visar! Sen så gör ju MTB män till pojkar så resulatet blir ändå plus minus noll.

Äh, finns bättre saker än att göra lumpen iaf tror jag!

((((RING))))

**Pick Up**

"Hello?"

"Hi honey, this is Daddy, Is Mommy near the phone?"

"No Daddy, She's upstairs in the bedroom with Uncle Paul "
After a brief pause, Daddy says, "But honey, you haven't got an Uncle Paul."
"Oh yes I do, and he's upstairs in the room with Mommy, right now" ......

Brief Pause...

"Uh, okay then, ..this is what I want you to do. Put the phone down on the table, run upstairs and knock on the bedroom door, and shout to Mommy that Daddy's car just pulled into the driveway"
"Okay Daddy, just a minute" A few minutes later the little girl comes back to the phone.
"I did it Daddy" "And what happened honey?" he asked "Well, Mommy got all scared, jumped out of bed with no clothes on and ran around screaming. Then she tripped over the rug, hit her head on the dresser and now she isn't moving at all!"

"Oh my God!!! What about your Uncle Paul?"

"He jumped out of the bed with no clothes on too. He was all scared and he jumped out of the back window and into the swimming pool. But I guess he didn't know that you took out the water last week to clean it. He hit the bottom of the pool and I think he's dead"

***Long Pause***

***Longer Pause***

Then Daddy says:

"Swimming pool?? ... Is this 486-5731?"

anki skrev:
> Att sen lumpen gör pojkar till män gör ju inte
> saken sämre precis... ];)

Näääää, lumpen cementerar fast killar i en förlegad könsroll som de flest idag inte passar in i. Det märkliga är att många av den nya generationen av yngre officerare tar avstånd från den gamla pojk-till-man-lumpen, men de som romatiserar sin egen värnplikt ser nog inte det utan lever kvar i det kalla krigets mentalitet.

Vissa tjejer gillar iofs riktiga karlar som gjort lumpen men det är ju ett lyte dom får leva med :)

Hahahah
------------------------------
------------------------------

Bianchi oskar leder skitsnacktråden

Komigen örgel, du har chansen attt slå honom

Och förresten: Jag tycker att canondale headshock är så fula att de borde förbjudas

Tillbaka
Topp