Engelbrekts MTB i Norberg?

mankis

Aktiv medlem
Någon som har koll på Engelbrekts MTB i Norberg nu på söndag?

Vilken typ av terräng är det, höjdmeter, däcktips? Allt av intresse.

hej
tävlingsbanan är riktigt tuff, speciellt om det regnat. det är mycket tekniskt svåra stigar och en hel del upp och ner. motionsbaban däremot är snabb som tusan, nästan bara grusväg.

Låter som en himlans skoj bana och verkar vara en trevlig tävling.

Det är möjligen inte någon som har en banprofil/höjdkurva?

Det vore grejt!

Hej !

Körde banan i går och den är i väldigt bra skick ,torr och fin, hade Racing Ralph på och det funkade kanon verkar vara ett "lagom" däck om banan håller sig torr.

Stor skillnad mot förra året när det var väldigt blött, det har även byggts lite broar över dom allra värsta vattenhålen.

Har tyvärr inte någon banprofil/höjdkurva men skall kolla om det går att fixa en när jag kommer hem.

Här är lite mer info:
http://www.svenskidrott.se/organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=125443&CatId=351010

Välkomna
Leif

Senast redigerad av en moderator:
Jag har inte kört just den aktuella bansträckningen men jag har cyklat ett par gånger i samma terräng runt Norberg och kan bara säga att det är otroligt roliga stigar blandat med fina grusvägar. Vet att en del av banan är rätt stökig, men det tycker jag bara är kul. Stigningar finns det ett gäng av, men då vet man ju att det snart blir snart nerför igen så det är det värt:)

Själv kommer jag göra en efteranmälan på söndag, hoppas så många som möjligt ansluter!

Låter helkul!

Bara det att det går att efteranmäla sig utan att bli ruinerad är ju en anledning till att faktiskt köra loppet. Upp till ca 200 kr jämfört med MTB-Vätterns 700 kr...

Då har man tuffat runt i Norbergsskogarna idag, varmt o torrt, lite skillnad från senast jag körde där då det var halt o eländigt. Rätt stenigt är det, och så var det mesta faktiskt stig vilket jag tycker är bra även om man åkte vissa slingor åt båda hållen. Placeringen, den ska vi inte nämna*s*

Ett fint arrangemang tycker jag.

Precis, kul lopp med en bra banan, varmt väder, riktigt mountainbike och inte grusvägsrally, kan bara gnälla på några banpilar som lurade oss fel.

Bra lopp, kommer nog tebax nästa år igen.

Ja pilningen svor jag över flera ggr oxå, eftersom jag åkte mestadels solo hade jag inte så många andra att förlita mig till heller vad det gäller bansträckningen, men jag hittade runt i alla fall. Jag kan inte förstå men det tar typ en timme innan jag kommer igång riktigt, och då hade jag ändå cyklat från Avesta till Norberg före start så dåligt uppvärmd var jag ju inte.

Det var en "go tur" även om mina punkteringar gjorde mig lite mer än bara måttligt irriterad... Fick stanna flera gånger o pumpa bakdäcket och även byta slang en gång. Rätt trist att köra förbi sammma personer ca 4 ggr för att sedan bli omkörd varje gång jag stannade:( Dessutom fick jag stryk av kusinen med 8 sekunder!

Nåja, nu är jag en erfarenhet rikare och kommer tillbaka med förnyade krafter nästa gång!

Tillbringade dagen med att titta på dom som körde motionsslingan.
Den går förbi vårt torp!
Grillad gris och öl satt vi och kalasade på när andra slet....
Själv har jag trampat på en spik....så jag får inte in foten i cykelskon...

Tillbaka
Topp