Enkät träningsapplikationer

k-fargo

Medlem
Hej!

Jag studerar informatik på Lunds Universitet. Jag och min uppsatspartner genomför just nu en enkätundersökning kring träningsapplikationer. Syftet med undersökningen är att se hur exempelvis topplistor och sociala flöden påverkar användningen av träningsapplikationer.

Vår målgrupp är personer som tränar och använder en applikation för att spåra sin aktivitet. Undersökningen tar 3-5 min så hoppas att ni kan tillägna lite av er dyrbara tid till att delta, varje deltagare uppskattas!

Har ni frågor kan ni oss via mail på:
gu2285be-s@student.lu.se
ka0500fa-s@student.lu.se

Vänliga hälsningar, Gustav Bengtsson och Karl Fargo

Senast ändrad:
Intressant studie, jag har svarat! Av de appar ni nämner använder jag bara Strava, och den används i anonymt gratis läge. Som en logg. Så den lurar/sporrar mig inte mycket i sig.

Hade ni däremot tagit upp de appar inriktade mer direkt mot strukturerad träning, tex Trainerroad mfl, så ger de mig en ökad motivation att ”göra mer”. Kungen i den här kategorin är förstås Zwift som tex har fått mig att cykla typ 6000 hm för en virtuell keps (och vinstchanser på prylar), nästan fått mig att kräkas på vissa segment när jag har chans på toppplacering (topp 40-400) och gör att jag alltid kör passet lite längre så att jag passerar nästa km och inkasserar 10Xp. Rätt knäppt egentligen… :-)

Enkäten utgick ifrån frekvens och längd. Som heltidsarbetande (+moms) förälder med aktiva barn tränar jag varje gång jag har chansen. Och så länge jag kan. Utan att bli övertränad… men för min knäppa hjärna hjälper apparna mig att hålla ångan uppe, dvs träna hårdare (ibland för hårt). Den aspekten saknades helt tyvärr.

Tillbaka
Topp