Era forum-nick?

Era forum-nick?
Tja, Johan S härstammar från hela mitt förnamn samt första bokstaven i efternamnet. Jag heter ju Stenberg i efternamn, därför har jag placerat bokstaven "S" ett mellanslag efter förnamnet. Anledningen till att jag tog just förnamn samt första bokstaven i eftermnamnet var att jag gillar när folk vet vem jag är. Jag ansåg dock att jag ville vara lite informell och beslöt att inte använda hela efternamnet. Jag funderade dock länge på om jag skulle sätta en punkt efter "S" men efter långt och moget övervägande ansåg jag att det inte var helt nödvändigt.

Därför har det fantasifullt blivit "Johan S".

Era forum-nick?
Jag heter Dag enligt folkbokföringen och de flesta jag känner. Jag är inte så fantasifull ;)

En australienare jag chattade med en gång hävdade bestämt att jag skulle kalla mig John om jag nånsin åkte till Australien, eftersom "dag" enligt honom är deras beteckning på de svarta kokor av torkad skit som hänger under svansen på får... Så *lite* kul namn har jag allt :)

/Dag

Era forum-nick?
Steel - tre första bokstäverna i förnamnet och de två första i efternamnet. Fick en mailadress på universitetet en gång i tiden som var steel591 och på den vägen är det...

Sedan kan man ju alltid drömma om att det skall ge en bild av att man är hård som stål, men det håller nog inte riktigt...

Era forum-nick?
Varken mystik eller något annat spännande bakom mitt nick...
Heter Jan i förstanamn efter min far, Tobias som tilltalsnamn och Ljunggren i efternamn. Något udda med andranamnet som tilltalsnamn, men tyvärr hade jag inte mycket att säga till om när det begav sig ;-)

Era forum-nick?
Henry Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hajom: Det räknas ju inte.. Hörde att du inte
> hänger med till Falun. Trist. Vi kanske kan köra
> racer ihop nästa vecka? Ps. Glöm inte kontonumret

Ja det var för jäkla trist, men en flytt dök ju upp som inte går att flytta på.

Era forum-nick?
Hm, kommer ej ihåg riktigt vart jag har fått mitt nick ifrån?
Men har för mig att det finns med i en scen ur filmen "Outbreak",
då dom ska bomba en stad eller om det var en by?
Operationen hette då "WipeClean"!

Era forum-nick?
blev döpt till cykelbud.com av min manskör under en vinotinto-kväll utan vidare anledning. där var alla tvugna att ha ett smeknamn och efter omröstning av ordförande och dirigenten föll tydligen valet på jusst cykelbud.com. har aldrig haft något med budkörning att göra men valet skulle kanske ha något att göra med att jag ofta glömde baklyset tänt på min väska på ryggen. .com föll bort nånstans för ett par år sedan och numera är det bara cykelbud.

blir jag arbetslös vet jag åtminståne vad jag ska syssla med.. :) tyvärr finns redan domänen registrerad.. :( synd

Era forum-nick?
WipeClean Skrev:
> Hm, kommer ej ihåg riktigt vart jag har fått mitt
> nick ifrån?
> Men har för mig att det finns med i en scen ur
> filmen "Outbreak",
> då dom ska bomba en stad eller om det var en by?
> Operationen hette då "WipeClean"!
>
>
>
>
Hette den inte "Cleansweap"?

/Fredde

Era forum-nick?
SL-9 Skrev:
> WipeClean Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hm, kommer ej ihåg riktigt vart jag har fått
> mitt
> > nick ifrån?
> > Men har för mig att det finns med i en scen
> ur
> > filmen "Outbreak",
> > då dom ska bomba en stad eller om det var en
> by?
> > Operationen hette då "WipeClean"!
> >
> >
> >
> >
> Hette den inte "Cleansweap"?
>
> /Fredde
>
>

Stämmer bra det! Hm, undrar vart jag har fått det ifrån då?

Era forum-nick?
jtl Skrev:
> Något udda
> med andranamnet som tilltalsnamn

Själv har jag initialerna JTA - Johan Tobias Arnesson där alltså Tobias är tilltalsnamnet.

Undrar om Tobe här på forumet heter Jörgen Tobias och Tobias i Frost heter Johnny Tobias? :)

Era forum-nick?
JTExploder är lite halvkort för Jimmy The Exploder, en låt jag liksom hade på hjärnan när jag registrerade mig...

Now Jimmy
Well, do you want an explosion now?
Yeah Jimmy
Do you want to explode now?
Yeah monkey
Now you seeing red now
Yeah monkey
Jumping on the bed now
Hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo
Green apples
On the tree and growing now
Green apples
Are gonna be exploding now
Yeah monkey
Are you seeing red now?
Yeah monkey
Jumping on the bed now
Woo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo hoo

...med White Stripes förstås, favoritbandet framför andra sedan länge, tja, senaste fyra åren i alla fall. :-)

Era forum-nick?
Jag pysslade med body building förut. På skoj kallade vi i gym-gänget varann för big + namn. Typ big jocke, big mike osv. Då blev mitt big Möllo, från mitt efternamn. På nätet funkar det bättre med Bigmollo. Har använt det ett antal år nu. Inte så jävla många som heter bigmollo faktiskt. Byggningen har jag lagt av med.
/Johan

Era forum-nick?
Jo jag är väl ganska fantasifull också. Heter Englund och är läkare. Blir ju sålunda kallad det av mina patienter och har sedan börjat använda mig av det nu och då. Flera av mina polare kallar mig numera också doktor Englund eller Dränglund. Dränglund funkar dock sämre på internationella sidor med sitt lilla Ä. =)

;~}

Era forum-nick?
Varanen är efter min goa hund som är en Weimaran. Dom ser ju lite speciella ut och folk brukar ofta fråga vad det är för hund. När jag då svarar "Weimaran" får man ofta repliken "Varan???" och ett leende i retur. :-) Dessutom låter "Varanen" lite exotiskt och farligt (stora köttätande ödlor pucko!!! ;-) om du inte har fattat det ännu...). Och vem vill inte vara lite exotisk och farlig? Grrr....

/Calle

Era forum-nick?
enkelt!!
min far är slagverkare
och när jag gick i åttan gjorde jag sönder en ruta i en kyrka o därefter fick jag spela congas ett par gånger på konfirmationer för att göra mig kvitt rutan, och mitt namn är gabriel!
sen är jag nästintill identisk med gabbe i sällskapsresan på mallorca!
förutom det lockiga håret!
mvh congasgabbe!

Era forum-nick?
Heter Mikael så då blir det ju oftast Micke och Övik är där jag bor (Örnsköldsvik). Inte så fantasifullt men fungerar iallafall när man tappat fantasin någonstanns ute på någon stig...

-----------
The adventure begins where the road ends!

Era forum-nick?
Jag satt alltid i fjärde sittbrunnen (sista) när jag tävlingspaddlade, då i K4, någon gång i förra seklet. Nicket hänger med från utsidan.se. Långsökt, javisst :-)
-> Fjärdebrunn

/Oscar

Era forum-nick?
Fjärdebrunn skrev:
> Jag satt alltid i fjärde sittbrunnen (sista) när
> jag tävlingspaddlade,

underbart, bäst hittills..

Era forum-nick?
shit, jag hittade en bild på da original Wasabi:

slick_ninja.jpg

Era forum-nick?
Tjena!

Tja, kanske för att jag disslokerat ena knät samt lyckats få sprickor i bägge knäskålarna.. Då blev det Kneecap..
I sann Frost-anda, Kalle Toothless var först.. Numera är det flera som säger Tandlös och Knäskål istället.. Eller bara TL och KC..

Era forum-nick?
sog skrev:
> Kneecap skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Eller bara TL och KC..
>
> aha, KC

Tjena!

Huh??

Era forum-nick?
Jag använder mina initialer.

Att denna förkortning även betyder "Mycket Viktig Person" på svenska och "Most Valuable Player" på engelska är bara en kul grej (som gör det enkelt att köpa bra ego-kepsar när man är i staterna... (c: ).

/Micke

Era forum-nick?
Kneecap skrev:
> Huh??

missat länken?

sitter hemma och pluggar, därav den låga humornivån...

Senast redigerad av en moderator:
Era forum-nick?
Körde Motocross och Supermoto på en italiensk Vertemati när jag reggade mig här och...tjaa...vertical lät ju bra, nedför liksom. Fort!.
Annars heter jag rejser på några sidor men det var ju nån djävel som hette redan ;-)

Era forum-nick?
Ah, Johnny... Det går rykten om att vår sjukt allmänbildade kultur- och idéhistorialärare brukar hänga där (och utklassa alla) när det är quiz-night. På torsdag ska sanningshalten i detta kollas upp...

Tillbaka
Topp