Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En engelsman har programmerat en sådan funktion till sin di2-bestyckade hoj. Ställer in ett nedvarvningsprogram och då kan han inte överskrida inställda effekt. Cykeln växlar till en lättare växel om han försöker.Nu har jag varken elväxlar eller wattmätare ute och inte har jag tänkt skaffa heller.
Men tanken slog mig att det borde ju inte va "svårt" att programmera till .
Nyttan vete fan , tempolopp, stora berg eller intervallträning kanske ? Ställa in hojen på en målwatt , säg 300w sen bara att mosa på tills man är uppe/i mål och cykeln sköter farten/motståndet med hjälp av växlarna ...
Knappast nån stor fluga men skulle åtminstone va ett försäljningargument...
Att det rekommenderas att koppla ur erg-mode vid (korta) intervaller beror ju på att trainern inte hinner med. Motståndet under ett kort intervall (typ 10-30 sekunder) blir alldeles för lågt om man kör erg-mode.Jag läste nyss en artikel om någon coach som sa till alla adepter att köra intervaller utan erg-mode så utvecklingen går nog tvärt om.
Men jag tycker erg är bekvämt inne.
Detta var generellt men jag ögnade bara igenom eftersom jag kör styrt men det fanns någon poäng.Att det rekommenderas att koppla ur erg-mode vid (korta) intervaller beror ju på att trainern inte hinner med. Motståndet under ett kort intervall (typ 10-30 sekunder) blir alldeles för lågt om man kör erg-mode.
Att det rekommenderas att koppla ur erg-mode vid (korta) intervaller beror ju på att trainern inte hinner med. Motståndet under ett kort intervall (typ 10-30 sekunder) blir alldeles för lågt om man kör erg-mode.
Ser ju riktigt bra ut dina intervaller! Sätt din klocka till att läsa av värden och avrunda till var 30e sekund så får du jämna och fina värden ;)
För inomhuspass har jag visning av medeleffekt på 3 s och 30 sek och för "varvet", då kan man på längre intervaller underhålla sig med utmaningen att få alla tre att visa samma värde.
ERG ute. Låter tråkigt!
Kan man på nåt sätt justera tidslängden som de den visar rutan som kommer upp vid "lap byte"? Kör men en kort 30s intervall t.ex. och trycker lap, så hinner ju typ 1/3 gå innan den börjar visa data igen. (Gäller Garmin 530).