Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har erfarenhet av deras sadlar?
Har du redan hunnit tröttna på dina tre Brooks B17-sadlar?Någon som har erfarenhet av deras sadlar?
SMC4 som är så underbar! Har tre stycken. Annars gillar jag SM Pro om man cyklar lite längre.Hade SMC4 som var åt helvete för mjuk. Sittbenen sjunker ner och det blir tryck på fel ställen trots "ränna" i sadeln.
Den är underbar i ca en timme. Sen börjar det bli obekvämt, och efter två timmar är den outhärdlig. ?SMC4 som är så underbar! Har tre stycken. Annars gillar jag SM Pro om man cyklar lite längre.
Hade SMC4 som var åt helvete för mjuk. Sittbenen sjunker ner och det blir tryck på fel ställen trots "ränna" i sadeln.
Förstår inte varför Ergon och flertalet andra tillverkare inte lyckas beskriva sina sadlar ordentligt. Hur ska man kunna välja när det inte går att prova dem?
Jag köpte ett par Brooks B17 för att testa men de är så stenhårda att jag inte kommit mig för att montera dem, en insuttning lär ta en evighet känns det som så jag har nog givit upp det spåret.Merförsäljning?
Slår som vanligt ett slag för en bra lädersadel.
Jag köpte ett par Brooks B17 för att testa men de är så stenhårda att jag inte kommit mig för att montera dem, en insuttning lär ta en evighet känns det som så jag har nog givit upp det spåret.
Du glömde skriva med "spotta tre gånger över höger axel när du passerar en halt katt".Köp en Ideale 90 ”Rodèe mains” då slipper du inkörningen. I någon mån.
Eller ta den snabba vägen. Rugga sadelytan med stålull, lägg på en blöt trasa, sedan (vattentät) sadelöverdrag och kör en lång tur. Du kommer att få ont i röven men det går över. Upprepa ett par tre gånger, se till att sadeln torkar långsamt, behandla den sedan med passande läderfett - sadelfett från närmaste hästhandlare är en favvis här. Och du har en sadel för resten av livet. Om du sköter den.
Du glömde skriva med "spotta tre gånger över höger axel när du passerar en halt katt".
?
Den strategin funkar inte på mig i alla fall. Ingen info = inget köp. Inte nu längre i alla fall.Merförsäljning?
Funkar tyvärr inget vidare i skogen. Bred, tung, väderkänslig. Jag provade faktiskt att smäcka på min Brooks B17 på HT:n, men av nån märklig anledning fick jag brutal rövsmärta efter nån timme, vilket jag inte får på krullstyrecykeln. Måste nog ha ännu bredare för såpass upprätt sittställning antar jag.Slår som vanligt ett slag för en bra lädersadel.
Funkar tyvärr inget vidare i skogen. Bred, tung, väderkänslig. Jag provade faktiskt att smäcka på min Brooks B17 på HT:n, men av nån märklig anledning fick jag brutal rövsmärta efter nån timme, vilket jag inte får på krullstyrecykeln. Måste nog ha ännu bredare för såpass upprätt sittställning antar jag.
Beror nog på vad man menar med väder. Jag tänker på hur en plastsadel ser ut efter en lerig runda. Som sandpapper mellan röfv och sadel. ?Har just satt en B17S på min HalvsTela istf den Colt som satt. Verkar lovande. ?
Jag håller inte riktigt med om de är väderkänsliga. Men de behöver skötas om. Liksom resten av cykkelen som det heter lokalt, apropå en annan tråd.
/VSUFL
(Vi som är uppfödda på läder)
Beror nog på vad man menar med väder. Jag tänker på hur en plastsadel ser ut efter en lerig runda. Som sandpapper mellan röfv och sadel. ?
Nej nej, det kommer att bli så bra!Jag köpte ett par Brooks B17 för att testa men de är så stenhårda att jag inte kommit mig för att montera dem, en insuttning lär ta en evighet känns det som så jag har nog givit upp det spåret.
Inte med vettiga stänkskärmar som är närmast ett måste för allt utom finväderscykling på asfalt.Beror nog på vad man menar med väder. Jag tänker på hur en plastsadel ser ut efter en lerig runda. Som sandpapper mellan röfv och sadel. ?
Jag är inne på linjen med en bredare sadel, testade en 190 mm bred damsadel på senaste rundan och den fungerade förvånansvärt bra trots ganska långa pass.Funkar tyvärr inget vidare i skogen. Bred, tung, väderkänslig. Jag provade faktiskt att smäcka på min Brooks B17 på HT:n, men av nån märklig anledning fick jag brutal rövsmärta efter nån timme, vilket jag inte får på krullstyrecykeln. Måste nog ha ännu bredare för såpass upprätt sittställning antar jag.
Tyvärr finns bara en fungerande bakstänka för skogsbruk (Mudhugger) och den går inte snabbt att ta av och sätta på. Därför blir det grisiga rundor då och då om man inte ska stå och pilla med buntband i en halvtimme titt som tätt. Det orkar man inte.Inte med vettiga stänkskärmar som är närmast ett måste för allt utom finväderscykling på asfalt.
Ja, jag tror att många kör onödigt smal sadel. Sittbensmåttet säger uppenbarligen inte allt, för jag kan omöjligen använda sadlar som är så smala som min sittbensbredd antyder att jag borde ha.Jag är inne på linjen med en bredare sadel, testade en 190 mm bred damsadel på senaste rundan och den fungerade förvånansvärt bra trots ganska långa pass.
Mudrocker då?Tyvärr finns bara en fungerande bakstänka för skogsbruk (Mudhugger)
Ergon ST Gel funderar jag på, vill ha en bred (runt 190 mm) flat sadel med lagom fast stoppning. Hur skulle du beskriva din ST?Har en SM Pro på heldämpade och en ST Gel på pendlarhojen. Jag gillar dem, ett klart lyft från Bontrager original sadeln och plankan som följde med pendlaren.
Ergon ST Gel funderar jag på, vill ha en bred (runt 190 mm) flat sadel med lagom fast stoppning. Hur skulle du beskriva din ST?