ESS Gesunda

ESS Gesunda
Härlig träningsdag idag.
Efter sträcka 1 så undrade jag vad fan jag gett mig in på, kändes åt helvette och gick kass. Efter sträcka 2 kändes det dock bättre och sedan rullade det på. Kan säga att Gesunda är svårare än Göteborgs ESS ?

Eftersom sträcka 1 gick så dåligt så körde jag den igen när jag kört igenom alla en gångvar då började det såhär ?

Stötte på Linn Olstam i liften också, mycket trevlig. Henne får ni hålla tummarna för imorgon ??

ESS Gesunda
Ja nu är vi igång. Från liften på väg till SS3, redan fått ligga på SS2, jag var lite för ivrig på att släppa förbi en som ville om ?
B2FA3F59-3432-405F-B838-385B8542A8CA.jpeg

Senast ändrad:
ESS Gesunda
larsaw sa:
Vilken jäkla storseger för Zakka! Men Robin är ju ändå snabbaste svensk ;)

Ja jäklar, 10 minuter snabbare än mig också :D
Zakka kör med svensk licens så han vann ju SM, måste man inte vara svensk medborgare för det? Eller det kanske han blivit.

ESS Gesunda
Jimel sa:
larsaw sa:

Zakka kör med svensk licens så han vann ju SM, måste man inte vara svensk medborgare för det? Eller det kanske han blivit.

Han kan ju få vara norsk svensk mästare så kan Robin vara svensk svensk mästare.

ESS Gesunda
Luthman Photography sa:
Jimel sa:
larsaw sa:

Han kan ju få vara norsk svensk mästare så kan Robin vara svensk svensk mästare.

Ja alla vinner :)

ESS Gesunda
Kul spår, bara dh nästan ? Men märks att man inte tävlat sen Åre - 16 när det brantar till sig. Får vara riktigt nöjd att hamna strax utanför pallen bland gubbsen ?

ESS Gesunda
Ett klipp ifrån min tävlingsdag, kan finnas ytterligare en vurpa där ;)
Finns längre film på träningsdagen och kommer upp en längre på tävlingsdagen senare på min kanal om man är intresserad, är hela sträckor så dom blir ganska långa.

ESS Gesunda
Karin_P sa:
Jag ska nog ta och skaffa mig en heldämpad, det var lite skumpigt på HT. Men riktigt skoj rejs ändå.

O det kommer du på NU. X antar endurotävlingar och efter att cyklat igenom halva alperna!!!
Synd att inte Kona Process finns som kortslagig 29” (typ 130mm bak o 140mm fram), skulle bli en perfekt enduro-släde för dig!

ESS Gesunda
larsaw sa:
Synd att inte Kona Process finns som kortslagig 29” (typ 130mm bak o 140mm fram), skulle bli en perfekt enduro-släde för dig!

Honzo ska få leva vidare i Hellas, men han orkar inte riktigt med sådana här äventyr längre. Hade först bestämt mig vad jag skulle skaffa för cykla-nerförs-cykel, men så var den slut så nu vet jag inte igen. Det är så förbaskat tråkigt att prylnörda, jag vill ju bara cykla.

ESS Gesunda
jofahjalm sa:
Kolla in Bird AM9, både Frida och Daniel är jättenöjda med sina. https://www.bird.bike/aeris-am9/ i storlek ML. NX-Eagle-modellen där man byter dämparen mot en superdelux en slänger på en dropperpost är mycket prisvärt.
Om länkaget påminner om deras gamla lirar det mycket fint med coil. Metric innebär ju dock att t ex Vivid går bort och Deluxe Coil verkar inte alls lika lockande.

Jag hade ju iofs hållit mig till småhjulen, men det är jag det :-P

ESS Gesunda
Karin_P sa:
jofahjalm sa:
Kolla in Bird AM9, både Frida och Daniel är jättenöjda med sina. https://www.bird.bike/aeris-am9/ i storlek ML. NX-Eagle-modellen där man byter dämparen mot en superdelux en slänger på en dropperpost är mycket prisvärt.

Den var fin, jag tar en sån. Köper man den bäst direkt från Birds hemsida?

Haha! Fy fan va tråkigt effektivt din efterforskning om ny hoj blev. Mindre än 3h! Och dessutom inte ens i en "hjälp jag vet inte vad jag ska köpa för cykel"-tråd :) :) :)

ESS Gesunda
larsaw sa:
Karin_P sa:
jofahjalm sa:

Haha! Fy fan va tråkigt effektivt din efterforskning om ny hoj blev. Mindre än 3h! Och dessutom inte ens i en "hjälp jag vet inte vad jag ska köpa för cykel"-tråd :) :) :)
Alla har väl som tur är inte riktigt ditt behov av att köra sitt eget race. Hade varit sjukt jobbigt ett hitta cyklar att köpa då.. :-)

ESS Gesunda
ESS Gesunda
qma sa:
Karin_P sa:
jofahjalm sa:

Yeah!! Imponerande kort internetcykling och bra beslut!
Ja, måste vara nytt QOM/KOM?

ESS Gesunda
Crossmax sa:
qma sa:
Karin_P sa:
jofahjalm sa:

Yeah!! Imponerande kort internetcykling och bra beslut!
Ja, måste vara nytt QOM/KOM?
Chockartat. Jag ägnar mer tankeverksamhet åt att välja frukostbröd på Ica.

Fast det är väl bra. Man ska ju inte lägga tis på onödiga saker...

Tillbaka
Topp